ACCES PREMIUM
De ce premium?
SPV: Fiscul lucrează la implementarea comunicării actelor fiscale între autoritățile locale și contribuabili
În iulie 2022, parlamentarii au introdus posibilitatea ca inclusiv autoritățile locale să comunice actele fiscale prin intermediul Spațiului Privat Virtual (SPV) al Fiscului. Însă măsura încă nu se poate aplica, Fiscul lucrând în prezent la operaționalizarea acesteia.
Articolul continuă mai jos
Este vorba de
Legea 252/2022, care prevede că, pentru organul fiscal local, consiliul local poate hotărî folosirea mijloacelor electronice de transmitere la distanță utilizate de organul fiscal central (adică SPV), prin aderare la procedurile de lucru specifice acestuia din urmă.
Pentru a vedea dacă măsura este funcțională sau dacă se lucrează la operaționalizarea sa, redacția noastră a cerut clarificări de la Fisc. Autoritățile ne-au spus că în momentul de față
lucrează la un protocol ce ar trebui să permită
comunicarea prin SPV între autoritățile locale și contribuabili. Însă este neclar dacă este nevoie numai de acest protocol sau dacă mai sunt necesari și alți pași procedurali.
„În prezent, se fac demersuri pentru elaborarea protocolului prin intermediul căruia se vor stabili termenele de comunicare, metoda de primire/transmitere a documentelor, frecvența transmiterilor și alte detalii necesare pentru stabilirea acestui flux de comunicare”, a declarat, pentru avocatnet.ro,
Sabina Zereș, Șeful Serviciului de comunicare, relații publice și mass media al Fiscului.
Informații mai multe despre comunicarea dintre autoritățile fiscale locale și contribuabili pot fi găsite în
articolul nostru de aici.
--
Acest material este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale, conform
termenilor și condițiilor de furnizare a serviciilor avocatnet.ro. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi o solicitare pe adresa
office@avocatnet.ro.
Comentarii articol (0)