avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 445 soluții astăzi
Acasă Subiect: comunicare acte fiscale
Subiect: comunicare acte fiscale
ACCES PREMIUM

De principiu, actele fiscale emise de autoritățile locale nu se comunică firmelor prin SPV al Fiscului, ci prin alte modalități electronice

Ne propunem prin prezentul articol să expunem o succintă descriere a procedurii de comunicare electronică a actelor administrativ-fiscale emise de organele fiscale locale. Ca o regulă generală, comunicarea actului administrativ-fiscal reprezintă o condiție obligatorie pentru ca acesta să poată produce efecte față de contribuabil. În acest context, este important de precizat că actele emise de autoritățile locale nu sunt comunicate, de principiu, prin intermediul Spațiului Privat Virtual (SPV) gestionat de Fisc, ci prin alte modalități. Chiar dacă, din iulie 2022, există și posibilitatea teoretică a comunicării prin SPV, acest lucru se face doar prin decizie individuală a autorităților unei localități, după îndeplinirea anumitor formalități, astfel că nu putem vorbi acum de o practică pe scară largă. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Schimbarea regulilor la comunicarea actelor fiscale prin SPV poate aduce probleme firmelor, atenționează specialiștii

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
5 Septembrie 2022 | 1 | 1872 | Timp de citire: 2 min.

Mai nou, actele administrativ-fiscale electronice se consideră a fi comunicate direct la data punerii lor la dispoziție în Spațiul Privat Virtual (SPV). Practic, s-a eliminat termenul anterior de comunicare de 15 zile. Din cauza problemelor tehnice pe care le are uneori SPV, specialiștii atrag atenția că schimbarea ar putea veni cu litigii între firme și Fisc legate de data efectivă a comunicării actelor. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Regulile comunicării online pentru actele fiscale se modifică oficial. Popririle trimise prin SPV nu vor mai putea fi anulate

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
2 Septembrie 2022 | 0 | 3296 | Timp de citire: 3 min.

Regulile pentru cum se face comunicarea online a actelor administrativ-fiscale electronice urmează să fie modificate printr-o ordonanță nouă aplicabilă din 3 septembrie 2022. În mare, autoritățile stabilesc că actele fiscale emise electronic se consideră comunicate după ce sunt puse la dispoziție prin Spațiul Privat Virtual (SPV) și este eliminată cerința de până acum de a obține acordul contribuabilului pentru a-i fi comunicate, prin SPV, acte fiscale emise electronic. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Oficial: Modificările la Codul de procedură fiscală se vor aplica din 3 septembrie. Lista principalelor măsuri

Alexandru Boiciuc în Taxe și impozite
Redactor-șef, avocatnet.ro
1 Septembrie 2022 | 0 | 14458 | Timp de citire: 4 min.

Autoritățile operează mai multe modificări importante la Codul de procedură fiscală, conform unei ordonanțe simple care se aplică din 3 septembrie 2022. Printre altele, sunt modificări ce țin de comunicarea actelor administrativ-fiscale și de controalele derulate de Fisc, dar și introducerea listei contribuabililor care-și declară și achită la timp obligațiile fiscale. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Noi tipuri de acte fiscale pot fi emise de ANAF fără a fi semnate și ștampilate

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
22 Martie 2022 | 0 | 1233 | Timp de citire: 2 min.

Noi categorii de acte fiscale pot fi emise, mai nou, fără a fi semnate și ștampilate, prin intermediul centrului de imprimare masivă, potrivit unui ordin oficializat recent de Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF). Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE În curând, Fiscul va putea trimite acte firmelor pe cale electronică, chiar dacă acestea n-au cerut așa ceva

Simona Voiculescu în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
18 Ianuarie 2019 | 0 | 2002 | Timp de citire: 2 min.

Înregistrarea din oficiu în sistemul electronic a contribuabililor pentru comunicarea actelor administrative emise de organul fiscal central este cuprinsă într-o lege publicată joi în Monitorul Oficial. Practic, contribuabilii vor fi anunțați despre înregistrarea în sistem și, dacă nu vor finaliza procedura, actele fiscale ce trebuiau comunicate prin sistemul electronic vor fi comunicate doar din publicitate. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Comunicarea actelor emise de Fisc poate fi făcută și de angajații acestuia, inclusiv prin afișare pe ușă

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
8 Septembrie 2017 | 0 | 4296 | Timp de citire: 2 min.

Regulile prin care autoritățile fiscale comunică documentele pe care le emit contribuabililor au suferit modificări importante, conform unui act normativ recent intrat în vigoare. Mai exact, actele administrativ-fiscale pot fi comunicate inclusiv de către angajații Fiscului la domiciliul fiscal. În caz de refuz sau dacă nu este găsit nimeni, se pune o înștiințare pe ușă. Citește articolul