În iulie 2022, parlamentarii au introdus posibilitatea ca inclusiv autoritățile locale să comunice actele fiscale prin intermediul Spațiului Privat Virtual (SPV) al Fiscului. Însă măsura încă nu se poate aplica, Fiscul lucrând în prezent la operaționalizarea acesteia. Citește articolul
Ne propunem prin prezentul articol să expunem o succintă descriere a procedurii de comunicare electronică a actelor administrativ-fiscale emise de organele fiscale locale. Ca o regulă generală, comunicarea actului administrativ-fiscal reprezintă o condiție obligatorie pentru ca acesta să poată produce efecte față de contribuabil. În acest context, este important de precizat că actele emise de autoritățile locale nu sunt comunicate, de principiu, prin intermediul Spațiului Privat Virtual (SPV) gestionat de Fisc, ci prin alte modalități. Chiar dacă, din iulie 2022, există și posibilitatea teoretică a comunicării prin SPV, acest lucru se face doar prin decizie individuală a autorităților unei localități, după îndeplinirea anumitor formalități, astfel că nu putem vorbi acum de o practică pe scară largă. Citește articolul
Mai nou, actele administrativ-fiscale electronice se consideră a fi comunicate direct la data punerii lor la dispoziție în Spațiul Privat Virtual (SPV). Practic, s-a eliminat termenul anterior de comunicare de 15 zile. Din cauza problemelor tehnice pe care le are uneori SPV, specialiștii atrag atenția că schimbarea ar putea veni cu litigii între firme și Fisc legate de data efectivă a comunicării actelor. Citește articolul
Regulile pentru cum se face comunicarea online a actelor administrativ-fiscale electronice urmează să fie modificate printr-o ordonanță nouă aplicabilă din 3 septembrie 2022. În mare, autoritățile stabilesc că actele fiscale emise electronic se consideră comunicate după ce sunt puse la dispoziție prin Spațiul Privat Virtual (SPV) și este eliminată cerința de până acum de a obține acordul contribuabilului pentru a-i fi comunicate, prin SPV, acte fiscale emise electronic. Citește articolul
Autoritățile operează mai multe modificări importante la Codul de procedură fiscală, conform unei ordonanțe simple care se aplică din 3 septembrie 2022. Printre altele, sunt modificări ce țin de comunicarea actelor administrativ-fiscale și de controalele derulate de Fisc, dar și introducerea listei contribuabililor care-și declară și achită la timp obligațiile fiscale. Citește articolul
Noi categorii de acte fiscale pot fi emise, mai nou, fără a fi semnate și ștampilate, prin intermediul centrului de imprimare masivă, potrivit unui ordin oficializat recent de Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF). Citește articolul
Înregistrarea din oficiu în sistemul electronic a contribuabililor pentru comunicarea actelor administrative emise de organul fiscal central este cuprinsă într-o lege publicată joi în Monitorul Oficial. Practic, contribuabilii vor fi anunțați despre înregistrarea în sistem și, dacă nu vor finaliza procedura, actele fiscale ce trebuiau comunicate prin sistemul electronic vor fi comunicate doar din publicitate. Citește articolul
Regulile prin care autoritățile fiscale comunică documentele pe care le emit contribuabililor au suferit modificări importante, conform unui act normativ recent intrat în vigoare. Mai exact, actele administrativ-fiscale pot fi comunicate inclusiv de către angajații Fiscului la domiciliul fiscal. În caz de refuz sau dacă nu este găsit nimeni, se pune o înștiințare pe ușă. Citește articolul