OUG 150/2024 privind organizarea și desfășurarea activității de turism în România (OG 58/1998), oficializată la finalul anului trecut, conține o serie de modificări ale legislației referitoare la turism, printre care și pe aceea care oferă posibilitatea unităților hoteliere de a închiria locuri de parcare de la unitățile administrativ-teritoriale pe raza cărora își desfășoară activitatea.
Conform măsurii, "unitățile administrativ-teritoriale pot închiria unităților hoteliere, prin atribuire directă, locurile de parcare aflate în proprietatea publică sau privată a acestora și la o distanță mai mică de 50 m de unitățile hoteliere".
Această prevedere vine să repare o modificare anterioară a legislației, care a abrogat prevederile ce ofereau această posibilitate operatorilor hotelieri.
Un prim efect al omisiunii amintite a fost acela că multe dintre unitățile hoteliere care nu au mai avut posibilitatea de a închiria locuri de parcare de la primării au avut dificultăți în obținerea certificatelor de clasificare turistică, aceasta pentru că unul dintre criteriile de acordare a acestora este strict legat de posibilitatea unităților de a pune locuri de parcare la dispoziția turiștilor.
Prin urmare, recentele modificări reintroduc posibilitatea legală ca hotelurile să închirieze de la primării locuri de parcare aflate în proximitatea lor.
Pachetul de măsuri introdus prin OUG 150/2024 vizează trei direcții principale, anume: îmbunătățirea protecției consumatorilor în calitate de turiști, reglementarea funcționării OMD-urilor (Organizațiile de Management al Destinației) și simplificarea procedurilor pentru operatorii hotelieri.
În ceea ce privește măsurile luate pentru protecția turiștilor, acestea le oferă posibilitatea recuperării sumelor cheltuite pentru contravaloarea unor servicii turistice care nu le-au fost oferite, după cum puteți afla din acest articol.
Comentarii articol (0)