La încheierea unei asigurări de răspundere civilă auto (RCA), în funcție de istoricul privind accidentele rutiere apărute din vina lor sau de lipsa lui, șoferii pot fi penalizați sau se pot bucura de o reducere a prețului acesteia (sistemul bonus-malus). Dar ce se-ntâmplă atunci când, pe o perioadă de câteva luni sau chiar ani, șoferii nu dețin și nu asigură nicio mașină? De principiu, ei nu sunt penalizați, așa cum se întâmplă în alte state, dar, dacă trec mai mult de cinci ani fără să asigure o mașină, vor fi considerați asigurați noi, iar asigurarea va porni de la clasa neutră B0. Citește articolul
Șoferii care traversează Dunărea pe podurile de la Fetești și Giurgeni ar putea scăpa de plata taxei de utilizare a acestora, după cum este prevăzut într-un proiect de act normativ ce a fost adoptat tacit de Senat în 2019, iar miercuri a primit un raport de adoptare la Camera Deputaților (Forul decizional). Potrivit documentului, se va mai percepe taxă de pod doar în cazul podului de la Giurgiu. Citește articolul
Inclusiv videoclipurile făcute de șoferi cu camerele de bord sau înregistrările camerelor autorităților locale ar putea fi folosite, pe viitor, pentru a constata contravenții rutiere și a aplica amenzi. Măsura este cuprinsă într-un proiect de lege înregistrat recent la Senat. Citește articolul
Cu toate că, de-a lungul anilor, s-a tot vehiculat ideea schimbării acestei reguli, cei ce vor să obțină permisul de conducere nu trebuie să aibă un nivel minim de studii pentru a putea participa la examenul pentru dobândirea lui. În schimb, legislația stabilește o condiție legată de domiciliu sau reședință, care trebuie să fie în România. Citește articolul
Ținând cont de situația epidemiologică existentă în țara noastră, Ministerul Transporturilor și Infrastructurii (MTI) anunță aplicarea, timp de o lună, a unei derogări de la prevederile privind perioadele de conducere, pauzele și perioadele de repaus atunci când vine vorba despre șoferii ce livrează oxigen medical către spitale. Citește articolul
Printr-un comunicat publicat cu puțin timp în urmă, Registrul Auto Român (RAR) aduce lămuriri cu privire la utilizarea anvelopelor de iarnă, în contextul în care, în anumite regiuni din țară, ninsorile au început deja. Mai exact, RAR subliniază că, atâta timp cât sunt marcate pentru utilizarea pe noroi și zăpadă, toate anvelopele îndeplinesc condițiile legale și pot fi folosite pe perioada iernii, fără să existe riscul amendării, chiar dacă sunt comercializate sub denumirea de “all season”. Codul rutier stabilește că cei ce conduc pe drumuri acoperite de zăpadă, gheaţă sau polei trebuie să-și doteze mașinile cu anvelope de iarnă. Citește articolul
Chiar dacă o mașină are mai mulți proprietari, în cazul soților, de exemplu, ea trebuie înmatriculată pe numele unuia dintre coproprietari, deoarece certificatul de înmatriculare permite înscrierea datelor unui singur proprietar, potrivit unei clarificări transmise de Direcția Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV) redacției noastre. Totuși, în certificatul de înmatriculare se poate înregistra și o altă persoană în afară de proprietar, dar numai în calitate de utilizator al mașinii. Citește articolul
Încadrarea în categoria asiguraților cu risc ridicat în cazul RCA-ului înseamnă că cel puțin trei oferte de asigurare pentru 12 luni sunt cu 36% mai mari față de tariful de referință aferent segmentului de risc din care face parte cel care își cumpără noua asigurare. Pe fondul unei explozii a prețurilor la RCA, Biroul Asiguratorilor de Autovehicule din România (BAAR) pune acum la dispoziția celor care cred că se încadrează în această categorie o aplicație prin care să ceară atribuirea la un asigurator, cu un preț de asigurare mai mic decât ofertele primite. Citește articolul
O serie de schimbări recente la Regulamentul pentru aplicarea Codului rutier vor da curând șoferilor posibilitatea să afle atât numărul punctelor de penalizare aplicate de polițiști, cât și istoricul altor sancțiuni rutiere primite. Citește articolul
Persoanele fizice și juridice care cumpără mașini second hand din Uniunea Europeană sunt cele obligate, mai nou, să se prezinte la Registrul Auto Român (RAR) pentru formalitățile legale necesare, prevede o ordonanță de urgență care se aplică deja. Totodată, Fiscul va afla de la RAR informații despre toate persoanele care fac asemenea achiziții, în încercarea de a preveni fraudele cu TVA. Citește articolul