De câțiva ani, dacă își vând mașina, foștii proprietari pot cere returnarea parțială a banilor de rovinietă. Fostul deținător al unei mașini care are două sau mai multe roviniete a căror valabilitate se suprapune poate să solicite returnarea banilor pentru rovinieta încă valabilă, dar care a fost plătită pentru mașina ce nu-i mai aparține. Citește articolul
Dacă vor să încheie o asigurare auto în alte țări sau când, pentru a se putea aplica sistemul bonus-malus, asigurătorii au nevoie de istoricul daunelor provocate, șoferii pot solicita Biroului Asigurătorilor de Autovehicule din România (BAAR) un certificat de daunalitate, document ce conține date despre daunele înregistrate în ultimii cinci ani de asigurare. În schimb, pentru că legislația din țara noastră nu stabilește o astfel de obligație, certificatul obținut în străinătate se poate folosi aici doar dacă asigurătorul vrea să țină seama de el. Citește articolul
Intersecțiile în care circulația se desfășoară în sens giratoriu intră în categoria intersectiilor dirijate, conducătorii auto fiind obligați să respecte semnificația indicatoarelor și a marcajelor rutiere, culoarea semaforului sau indicațiile ori semnalele polițistului rutier. De asemenea, în intersecțiile cu circulație în sens giratoriu este interzisă oprirea și staționarea, iar vehiculele care circulă în sensul giratoriu au prioritate față de cele care urmează să pătrundă în interiorul acestuia.
Citește articolulPrintr-un anunț publicat azi dimineață, Fondul de Garantare a Asiguraților (FGA) informează că luni vor fi făcute primele plăți de despăgubiri pentru cererile de plată depuse de către păgubiții City Insurance. Cererile sunt soluționate în ordinea înregistrării lor. Citește articolul
În ultimii ani, atât producătorii de autoturisme, cât și distribuitorii, au inclus în reclame și în mesajele de promovare informații privind garanția elementelor de caroserie împotriva coroziunii de cinci, șapte, 10 sau chiar 12 ani, acesta fiind un element care poate influența decizia cumpărătorilor de a alege o anumită marcă ori un anumit model. Odată cumpărată mașina, dusă la revizii așa cum se cere, proprietarul constată peste câțiva ani că a apărut rugina pe mașina sa și cere dreptul cuvenit, doar că nimeni nu vrea să înlocuiască piesele neconforme; mai mult, i se impută cumpărătorului că nu a cerut ce trebuia la revizii, ca și cum ar fi obligația lui să cunoască ce trebuie schimbat sau ce trebuie verificat periodic la mașină, iar nu a celor din service. Iată în acest material un exemplu unde instanța de judecată i-a dat câștig de cauză cumpărătorului pe criteriul că cei de la service trebuie să cunoască și să respecte indicațiile producătorului privind întreținerea și repararea defectelor constatate. Citește articolul
La încheierea unei asigurări de răspundere civilă auto (RCA), în funcție de istoricul privind accidentele rutiere apărute din vina lor sau de lipsa lui, șoferii pot fi penalizați sau se pot bucura de o reducere a prețului acesteia (sistemul bonus-malus). Dar ce se-ntâmplă atunci când, pe o perioadă de câteva luni sau chiar ani, șoferii nu dețin și nu asigură nicio mașină? De principiu, ei nu sunt penalizați, așa cum se întâmplă în alte state, dar, dacă trec mai mult de cinci ani fără să asigure o mașină, vor fi considerați asigurați noi, iar asigurarea va porni de la clasa neutră B0. Citește articolul
Șoferii care traversează Dunărea pe podurile de la Fetești și Giurgeni ar putea scăpa de plata taxei de utilizare a acestora, după cum este prevăzut într-un proiect de act normativ ce a fost adoptat tacit de Senat în 2019, iar miercuri a primit un raport de adoptare la Camera Deputaților (Forul decizional). Potrivit documentului, se va mai percepe taxă de pod doar în cazul podului de la Giurgiu. Citește articolul
Inclusiv videoclipurile făcute de șoferi cu camerele de bord sau înregistrările camerelor autorităților locale ar putea fi folosite, pe viitor, pentru a constata contravenții rutiere și a aplica amenzi. Măsura este cuprinsă într-un proiect de lege înregistrat recent la Senat. Citește articolul
Cu toate că, de-a lungul anilor, s-a tot vehiculat ideea schimbării acestei reguli, cei ce vor să obțină permisul de conducere nu trebuie să aibă un nivel minim de studii pentru a putea participa la examenul pentru dobândirea lui. În schimb, legislația stabilește o condiție legată de domiciliu sau reședință, care trebuie să fie în România. Citește articolul
Ținând cont de situația epidemiologică existentă în țara noastră, Ministerul Transporturilor și Infrastructurii (MTI) anunță aplicarea, timp de o lună, a unei derogări de la prevederile privind perioadele de conducere, pauzele și perioadele de repaus atunci când vine vorba despre șoferii ce livrează oxigen medical către spitale. Citește articolul