avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 933 soluții astăzi
Forum Activitate rebeca macovei

Activitate rebeca macovei

Prin HG 937/2018 s-au stabilit salarii minime garantate in plata diferentiat, 2080 respectiv 2350, In cazul in care nu am salariu similar in plata pentru o functie ce va fi ocupata, se stabileste salariul cu coeficientul din anexa, raportandu-ne la salariul minim brut garantat in plata, (art.39 din legea 153/2017).
In cazul in care postul prevede studii superioare și indeplineste conditia de minim un an vechime in domeniul studiilor, pentru stabilirea salariului ma raportez la 2350 x coeficientul? Va multumesc!
Răspuns la discuția somajul
Puteti primi somaj in tara in care ati lucrat si ati platit asigurarile sociale, de somaj, etc. Si daca societatea la care ati lucrat acolo v-a disponibilizat, trebuia sa va intocmeasca dosarul cu actele necesare, pt. ca trebuie sa faceti dovada ca dansii s-au lipsit de serviciile dvs. si nu ati plecat de buna voie.
In Romania puteti beneficia de somaj, pt. lunile lucrate in alta tara, doar daca ati fost detasat .
Răspuns la discuția legea 263/2010
Legea iti permite doar sa platesti retroactiv contributia pe maxim 5 ani daca doresti sa completezi stagiul de cotizare si ai descoperita o perioada de timp. Nu te obliga sa platesti, daca nu doresti. Dar, daca ati incheiat un contract cu casa de pensii pe care nu l-ati respectat, dansii va pot solicita sa achitati sumele aferente perioadelor pentru care dvs. nu ati contribuit. Daca dvs. nu vreti sa mai platiti contributiile de asigurari sociale va trebui sa mergeti personal la casa de pensii, sa faceti o solicitare scrisa, pentru incheierea contractului.
In institutia in care lucrez, evidenta mijloacelor fixe,in registrul de evidenta, este tinuta de catre gestionar, salariat ce face parte din serviciul administrativ.(este vorba despre evidenta numerelor de inventar). Nelamurirea mea este asupra evidentei obiectelor de inventar. Trebuie trecute intr-un registru separat? Iar obiectele de inventar trebuie sa aiba numar de inventar? Pt. ca sunt anumite obiecte pe care nu poti da numar, fizic vorbind.
Mentionez ca ele sunt inregistrate in magazia unitatii, apoi sunt trecute in fisa individuala a salariatului. Dar mai sunt si alte obiecte pe care nu le poti trece in fisa individuala pt. ca nu sunt in folosinta directa a salariatului, de ex. o pompa care s-a montat in put, etc. As dori sa faceti referire si la baza legala, in eventualitatea unui raspuns.
Va multumesc!
As dori sa stiu daca legea permite unei institutii publice sa incheie un contract de prestari servicii cu o persoana fizica neautorizata. (De exemplu sa incheie institutia un contract cu o persoana pentru legarea dosarelor ce vor fi arhivate.)
Daca da, care este legea care imi permite acest lucru?
ART. 24 din O.U.G. 34/2009
(1) De la data intrãrii în vigoare a prevederilor prezentei ordonanţe de urgenţã,
autoritãţilor şi instituţiilor publice prevãzute la art. 21 li se interzice achiziţionarea,
preluarea în leasing sau închirierea de:
a) autoturisme, astfel cum sunt acestea definite la alin. (1) al art. 3 din Ordonanţa de
urgenţã a Guvernului nr. 109/2005 privind transporturile rutiere, aprobatã cu modificãri şi
completãri prin Legea nr. 102/2006 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
b) mobilier şi aparaturã biroticã, aşa cum sunt prevãzute la subgrupele 3.1. "Mobilier" şi
3.2. "Aparaturã biroticã" din cadrul grupei 3 "Mobilier, aparaturã biroticã, sisteme de protecţie
a valorilor umane şi materiale şi alte active corporale" din Hotãrârea Guvernului nr. 2.139/2004
pentru aprobarea Catalogului privind clasificarea şi duratele normale de funcţionare a
mijloacelor fixe, cu modificãrile ulterioare, precum şi obiecte de inventar de natura acestora, în
scopul dotãrii spaţiilor cu destinaţia de birou.
(2) Asigurarea necesitãţilor de bunuri prevãzute la alin. (1) se va putea face numai prin
redistribuiri din cadrul aceleiaşi instituţii sau de la alte instituţii publice.
(3) Fac excepţie de la prevederile alin. (1) şi (2):
a) autoritãţile şi instituţiile publice nou-înfiinţate dupã data intrãrii în vigoare a
prezentei ordonanţe de urgenţã, numai în primul an de funcţionare, dacã acestea nu provin din
restructurarea şi/sau reorganizarea altor instituţii publice, deja existente;

OUG 34 este inca in vigoare deci nu puteti achizitiona calculatoare, etc.
In urma depunerii unei cereri de certificat de grefa in solutionare, (pentru ridicare sechestru asigurator), in cat timp se poate ridica sechestrul si de catre cine? De catre proprietar sau de catre asociatia de proprietari? Iar in cazul in care cererea are un raspuns favorabil, in momentul cand se merge cu ea la cadastru, solutionarea este imediata, sau dupa o perioada mai lunga de timp?
Va multumesc!
Merci frumos Freeelis pentru lamuriri! In final, conducerea unitatii a trimis-o in CO pt.ca dansa incerca sa faca presiuni, crezandu-se indispensabila! Pana la urma era nevoie de o alta persoana care sa fie instruita pt. postul respectiv, tinand cont de faptul ca dansa pleaca la pensie!
Da, Freeelis, dar dansa cel tarziu in luna ianuarie va primi decizia de pensionare si nu doreste sa cumuleze pensia cu salariul, va pleca la pensie, iar fizic vorbind nu are cum sa efectueze 25 de zile de co. Iar dansa merge oarecum la santaj: ori pleaca in CO acum in decembrie, ori ii dam banii aferenti!
In institutia noastra avem urmatoarea problema: O salariata nu si-a efectuat concediul de odihana pt. anul 2010 pana la aceasta data. Acum doreste sa efectueze concediul in luna decembrie, dar pentru postul pe care-l ocupa, operator centrala telefonica, nu mai avem inlocuitor datorita faptului ca cealalta colega este in concediu fara plata din luna iulie. In acest sens, exista un cadru legal prin care sa compensam in bani concediul de odihna, fara ca dansa sa efectueze zilele efectiv? Pt. ca dansa este de acord sa vina la serviciu dar sa-si ia si banii pt. CO. Mentionez ca dansa nu-si poate lua zilele de CO in 2011 pt. ca este pensionabila, si a depus deja dosarul in vederea pensionarii.
Va multumesc anticipat pt. raspuns!