In cazul , in care am plătit jumătate din amenda in termenul de 48 ore , ptr ca fiind o amenda cu valoare mare nu am vrut sa riscam , mai pot cere avertisment ??? Si , va rog , de ce s- ar crede ca nu era un caz de forța majora ???? Știți ca sunt firme de transport care ptr ca nu au respectat ora incarcarii / descărcării s- au ales cu interdictie totala sau provizorie , de a mai intra pe anumite platforme . Știți ce înseamnă asta ptr o firma care depinde doar de acest gen de curse interne , sa nu mai aibe acces la aceste depozite ?! ......eu zic ca transpus la situația noastră , a însemnat forța majora.....
Buna ziua !
As vrea sa prezint o situație cu s-a confruntat soc de transport. In baza unei comenzi ferme de transport , cu termen exact ptr data încărcarii si deasemenea ptr data descarcarii , camionul se incarca conf comenzii , undeva in jurul orei 18 , urmând ca sa plece efectiv spre destinație dupa miezul nopții .
In jurul orei 01 , șoferul respectiv , aflat la garaj ptr a prelua camionul , suna la serviciu ambulante ptr o criza acută biliara .....si rămâne internat pana a doua zi ( tratament perfuzabil ....propunere ptr operație dar șoferul refuza ).
In momentul in care camionul fiind încărcat , iar șoferul neputand pleca in cursa , se ia decizia de a trimite un alt șofer angajat al soc noastre , dar care avea expirat atestatul . Acesta este oprit in trafic , prezintă CMR de unde se vede clar ca alt șofer a fost cu camionul la încărcare , dar nu poate sa explice agentului toată situația ( ASA zice șoferul ) ptr ca acesta nu il asculta , si ii este teama sa nu primească amenda si el ca șofer. Prin urmare , soc este amendată 16000 RON , ptr ca utilizează șofer fara atestat.
Pot face contestatie , dat fiind circumstantele care au dus la luare deciziei ( noaptea la ora 02. ) de a trimite șofer fara atestat ptr aceasta cursa care trebuia obligatoriu la ora 10 dim , a doua zi sa descarce .
Mentionez ca am foile medicale ale soferului .
Vreau sa stiu daca , se poate considera forța majora , ( ptr societate oricum asta si a fost ) faptul ca trebuia trimis camionul la beneficiar ....iar alt șofer nu s-a putut găsi in mijlocul nopții.
Vrem sa Facem contestatie , in baza OG 2 , si sa cerem inlaturarea caracterului contraventional , fiind constransi de situație , si prin urmare sa cerem ori avertisment ( dar noi am plătit Jumatate in cele 48 de ore - deoarece valoarea amenzii este destul de mare ca sa riscam ) ori sa Cerem anularea p/v .
Va multumesc daca ati avut rabadare sa " ma ascultati " si va rog dati-mi si cateva sugestii. Ce sanse am ?
O zi buna !
Buna ziua !
Sunt adminstrator la o Sc , si unul din angajați , a încălcat regulamentul de ordine interioară , si drept urmare, in urma unui control , societatea a fost sanctionata contraventional , cu amenda 5000 lei. Dpdv legal , conform HG 69 , faptul ca angajatul avea un document profesional expirat , este imputabil DOAR firmei. Insa , in fisa postului si in regulamentul de ordine interioară , una din responsabilitatile angajatului , este de a avea documente care ii servesc desfasurarii activitatii de cond auto , valabile .
Va întreb , pot demara cercetarea disciplinara , in baza reg de ord interioară ?
Si , daca firma fiind o firma cu 5 angajați , nu are jurist , nici sindicat al salariaților , atunci cine poate face parte din comisie ????
Va întreb , pot sa încep cercetare disciplinara , in acest caz ?
Ok , 451 .Asa stiam si eu ....dar 'sapand ' dupa mai multe info am descoperit si Decretul 429 . Am intalnit pe net texte care fac aceeasi explicatie ca si la 451 si ptr 429 .
ptr exemplificare citez ;
"ART. 39
(1) Pentru a efectua transport rutier contra cost de mãrfuri, operatorul de transport rutier trebuie sã deţinã la bordul autovehiculului copia conformã a licenţei comunitare valabilã pentru transportul rutier de mãrfuri, documentul de transport, precum şi toate celelalte documente specifice, prevãzute de reglementãrile în vigoare, pentru fiecare categorie şi/sau tip de transport rutier.
(2) În sensul alin. (1), prin document de transport se înţelege scrisoarea de transport tip C.M.R., prevãzutã de Convenţia referitoare la contractul de transport internaţional de mãrfuri pe şosele (Convenţia C.M.R.), la care România a aderat prin Decretul nr. 429/1972, al cãrei model este prevãzut în anexa nr. 14 la prezentele norme metodologice."
Ma puteti lamuri ? E cumva diferenta din cauza transport international /transport national ???
Buna seara ,
am o problema in a intelege diferenta intre cele doua decrete .
Ma puteti ajuta sa inteleg , sa vad care e diferenta dintre ele ...mie personal imi scapa , si am impresia ca ambele sunt la fel ....cu ajutorul uneia sau amandorura Romania a aderat la conventia CMR . Care dintre ele este va rog frumos ? Si cealalta ce e cu ea atunci ? Pe net , in diferite texete , apare cand un decrete ...cand celalalt ca ar fi la baza aderarii la Conventia CMR .
Multumesc frumos .
Buna ziua !
Revin pe forum cu urmatoarea problema .
Camion oprit pentru control , de catre ISCTR , soferul prezinta urmatoarele documente : avize marfa , CMR , diagrame ,etc.
CMR- ul prezentat de catre sofer in 2 exemplare identice ca si forma + continut , este completat corespunzator , fiecare exemplar in parte, in original si stampilat ( locul incarcarii / locul descarcarii , felul marfii , cantitate , nume sofer , numar camion , data calendaristica , stampile.)
In urma controlului , agentul controlor ii spune soferului , ca nu e valabil CMR-ul prezentat deoarece nu este in format autocopiant .......si drept urmare face mentiune pe diagrama tahograf " lipsa document transport " pe care o si semneaza + stampileaza.
Mentionez ca , CMR pe care l-a prezentat soferul era identic ca si forma + continut de rubrici cu cel standard /autocopiant . Atata tot ca din motive economice , am preferat sa copiez si apoi sa listez pe calculator aceste formulare CMR-uri , sa scrie soferul de 2 ori acelasi lucru ...decat sa iau CMR autocopiant de la diverse tipografii/ papetarii.
Dupa aproape 6 luni , primim prin curier , P/V intocmit in lipsa , deci nu am putut face obiectiuni , de ex . mai ales la afirmatia agentului ca soferul in momentul controlului nu a prezentat agentului decat avizele marfii. Lucru neadevarat. Mi-e teama ca datorita acelei afirmatii ale agentului , va trebui sa demonstrez instantei ca soferul avea macar si acel CMR in format copie , pana sa ajungem sa " judecam " daca e ok in copie (cum avea soferul ) sau trebuie autocopiant formularul ( cum solicita agentuL ).
Fapta descrisa si sanctionata cu amenda de 8000 ron este : " lipsa document transport " , conf. HG 69 / 2012 art 4 , pct 57.6
Eu am citit HG , si nu am gasit nicaieri scris ca CMR-ul , trebuie sa fie din X exemplare in forma autocopianta . CMR -ul este un act international , si nici in legea europeana ( am inteles de la cineva ) nu e mentionat.
Imi puteti spune ce sanse am sa castig in instanta ? Sau daca stie cineva , o lege , articol unde scrie ce forma trebuie sa aibe CMR-ul ..../scrisoarea de transport / document transport .
Va multumesc .
Indraznesc , si va rog , dati-mi un raspuns la intrebare. Oare , nu am explicat bine situatia in care ma aflu ? Vineri vreau sa depun actele la tribunal si as dori sa stiu cum sa fac. Multumesc frumos.
Buna ziua , am următoarea situație , din care vine si întrebarea mea :
debitorul împotriva căruia am sentinta definitiva irevocabila , a intrat in stare de insolventa.
Dar , PANA CAND si-a deschis aceasta procedura , eu prin executor judecatoresc am făcut câteva demersuri insa , fara nici un câștig : am blocat conturile debitorului , am notificat terti popriti , am INSCRIS in CF-ul proprietatilor debitorului somatia de plata , si AM PUS SECHESTRU JUDICIAR pe bunurile mobile ale debitorului .
Ulterior , acestor actiuni , debitorul deschide procedura de insolventa ; iar eu mă înscriu la masa credala .
INTREBARE : sunt creditor chirografar , sau pentru ca am acel sechestru pe bunuri si acea notare in CF sunt creditor garantat ? As dori un răspuns , daca se poate si argumentat ,deoarece am mai întrebat ( nu aici ) si am primit răspunsuri diferite care nu mai mult mă-au derutat.
Va multumesc , si va doresc o seara buna.
Buna ziua , va rog mult dați-mi un sfat . ASA ceva nu am patit niciodată , si pana întreb contabilul vreau sa vad ce se poate face .
Am un furnizor cu care lucrez de vreo 2ani , din localitate cu mine. El emite lunar către mine 2-5 max facturi . Scadenta de 30 de zile , e drept recunosc , o depășesc , dar platesc !!! Anul acesta mi-am schimbat contabilul , si m-a sfătuit când fac plăti prin transfer bancar , sa scriu in detalii si ce facturi achit la furnizori.
Azi , contabilul îmi spune ca a primit de la furnizorul mai sus pomenit ,o lista cu facturi scadente , neachitate către el .....dar care la noi nu apar nicăieri . L-am sunat si am cerut lamuriri si uitati ce mi-a spus ca :
"" Nu aveți acele facturi , pentru ca daca a trecut luna si nu le-am încasat , eu MI-AM făcut storno ....ca sa nu platesc TVA....si la Dvs apare factura cu primul nr emisă. ""......
Am rămas muta . Cu alte cuvinte eu am dedus TVA ( cel putin ptr o factura .....căci nu am de unde sa stiu de cand face lucrul acesta firma respectiva ) la niște facturi stornate !!!!
Eu nu am avut stire de ce facea firma furnizorului , si totuși .....eu sunt cea mai in culpa .
Va întreb cu tot respectul , ce se întâmpla in situația asta ? Nu vreau sa fac rău nimănui ( il cunosc pe patronul acestei firme ...el spune ca habar nu avea ca trebuie sa mă anunte si pe mine de cum își închide el situația lunară financiar vorbind ) dar nici sa pic eu la plata unor amenzi ...
Il pot constrange si este posibil / legal , in vreun fel sa refacă facturile care el si le-a stornat ? Eu sunt dispus , i-am si zis ,sa ii achit absolut tot ....dar nu pe varianta cu facturi noi emise ....in locul celor vechi cu care eu m-am înregistrat in conta.
Nu am studii de specialitate , dar mă întreb ce contabil te poate sfătui ...ASA cum probabil a fost el sfătuit .....sau ce contabil face storno fara sa aibe undeva o dovada ca si celui care i-a fost emisă factura i s-a inmanat storno-ul.
Ca sa nu spun ca o factura făcută in Martie inițial ....este stornata si refăcută pana in prezent de încă doua ori ..... iar eu ( clientul) am introdusă in conta factura din Martie (adică prima emisă). Iar acest lucru il face CRED , la aproape toate fact emise in cazul acesta , către mine.
Buna seara , am urmatoarea prb : am un contract de descoperire cont (linie credit) ptr care peste o luna expira perioada de acordare si trebuie sa depun acte la banca ptr prelungirea lui. Initial linia a fost acordata cu termen de prelungire la fiecare an .Insa anul trecut -acum 6 luni, avand prb cu societatea care avea restante la buget ,am mai facut un credit la aceeasi banca . Toate proprietatile au fost ipotecate " incrucisat " ptr aceste credite. Acum cand vine iarasi scadenta la linia de credit , ptr ca mi-a scazut cifra de afaceri cu aprox 2000 ron fata de 2010 , vor sa ma puna sa acopar linia de credit cu aceasta suma ....OK....dar sa refacem din nou toate contractele de ipoteca ptr ca vezi doamne se modifica si suma de pe linia de credit acordata( adica sa platesc iarasi acte notariale ...ceea ce la 4 proprietati cat sunt gajate reprezinta o suma considerabila).
Am vreo sansa sa cer sa nu mai refacem contr. de ipoteca , avand in vedere ca doar acum 6 luni le-am incheiat ? In contract nu scrie ca trebuiesc incheiate noi contracte de ipoteca ( in cazul in care vine criza ....si cifra de afaceri scade .....)si daca se modifica suma acordata de banca de pe linia de credit .