avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 411 soluții astăzi
Forum Activitate Marius M

Activitate Marius M

Perioada determinata initiala este de la 01.01.2017 la 30.06.2017.
Acum angajatul a facut o cerere prin care solicita angajarea pe perioada nedeterminata.
Inteleg ca se poate prelungi angajarea determinata pe inca doua perioade de cate 6 sau 12 luni.
Dar avand in vedere cererea contabilului de a fi angajat definitiv, poate consiliul de administratie sa decida doar angajarea pe inca o perioada determinata? Trebuie sa motiveze aceasta decizie? Angajatul ar trebui sa-si prezinte cumva un raport de activitate prin care sa-si sustina cererea?
As vrea sa luam o decizie legala si sa lamurim angajatul (daca este cazul) cu privire la decizia de a prelungi CIM tot pe o perioada determinata de 6-12 luni.
Ce parere aveti?



Răspuns la discuția Expertiză
GHEORGHIAN a scris:
Doresc să solicit efectuarea unei expertize în vederea verificarii dacă cota parte indiviză a fost corect calculată.

Cota parte indiviza este consemnata in actul dumneavoastra de proprietate. Daca dumneavoastra credeti ca ceea ce scrie acolo nu este corect, mergeti la un notar sa verifice sau la un specialist in cadastru.

Intr-o scoala de stat a fost angajat un contabil pe perioada determinata.
Luna viitoare expira perioada de angajare.
Consiliul de administratie al scolii poate sa angajeze in continuare acest contabil pe perioada determinata (cat timp) sau este obligat sa-l angajeze pe perioada nedeterminata?
Care este baza legala de care trebuie sa tina cont membrii consiliului de administratie?
Multumesc!
In ianuarie 2016 am vandut masina. Am incheiat contractul de vanzare cumparare si am certifica de radiere fiscala din ianuarie 2016.
Acum, la sfarsitul lunii iunie primesc prin posta PV de amenda pentru circulatie fara rovinieta. Cand am vandut masina inca mai era valabila rovinieta platita de mine.
Acum am cautat pe siteul CNADNR, dupa numarul de inmatriculare si seria caroseriei iar masina figureaza fara rovinieta valabila. Asta inseamna ca proprieatrul actual circula fara rovinieta. Iar daca amenda a venit la mine inseamna ca el nu a inscris inca masina pe numele sau in maxim 30 de zile asa cum prevede legislatia.
Asa vrea sa rezolv problema astfel:
1. Sa contest la Judecatorie contraventia in termen de 15 zile asa cum prevede legea, depunad cererea si dovada ca am vandut (actul de vanzare si scoaterea de pe rol de la primarie)
2. Sa fac o adresa catre Serviciul Public Comunitar Regim Permise de Conducere si Inmatriculare a Vehiculelor, pentru ca pe viitor sa nu mai primesc amenzi de nici un fel pentru aceasta masina.
3. Sa-l chem in judecata pe actualul proprietar al masinii care nerespecatand legislatia mi-a creat necazuri, am umblat pe drumuri la posta, la politie, la judecatorie... pierzand zile bune de munca.

Va rog sa ma corectati si sa ma indrumati ce am de facut la fiecare din cele 3 puncte.
Pot cumula punctul 1 cu 3, in sensul ca in acelasi proces sa cer anularea contraventiei si solicitarae de despagubiri de la cumparator?
Va multumesc!

P.S. Am parcurs si materialul de pe avocatnet de unde m-am documentat putin:
www.avocatnet.ro/content/art...
Incerc sa inteleg si eu care este necazul dumneavoastra.
Conform legislatiei, cred ca o persoana juridica (PFA, SRL, II..) poate obtine autorizarile pentru a administra asociatii de proprietari, daca are in acea firma cel putin un om care are atestat de administrator. Poate este atesta patronul in cazul dumneavoastra si acesta si-a angajat un om care face treaba la asociatia dumneavoastra. Acest angajat este in subordinea acelui patron iar asociatia de proprietari are contract cu persoana juridica si nu cu angajatul acestei persoane juridice. Patronu nu trebuie sa fie neaparat angajatul firmei sale.
Da, presedintele este membru al CE. Face parte din acest comitet.
Acum vreo doua saptamani circulam cu masina printr-un pasaj pe sub calea ferata. Se circula pe acolo in ambele sensuri. Era seara si destul de aglomerat, avand masini in fata, in spate, iar din sens opus circulau la fel una dupa alta, dar toate cu viteza foarte mica. Practic de deplasam in viteza Intai cum am merge la pas.
Trecusem pe langa mai multe masini ca si ceilalti participanti la trafic dar unul din sens opus s-a apropiat prea mult de mine si s-au atins oglinzile masinilor, oglinzile din partea soferilor. Nu am bagat in seama incidentul pentru ca dintr-o privire am vazut ca oglinga mea si a celuilat erau la locul lor fara probleme. Uneori cand se atange mai serios oglinda, aceasta se pliaza spre portiera dar acum nu a fost cazul. De oprit nu am oprit nici eu nici celalalt.
Dupa vreo 10 zile primesc o adresa de la politie (circulatie) prin care mi se solicita sa trimit prin posta datele celui cea condus autoturismul XX la data si ora... pe strada..
M-am dus la politie sa ved care-i problema.
Mi-au aratat o sesizare facute de cel cu care mi-am "atins oglinda in oglinda" si care spunea ca eu nu am apreciat bine distanta, ca i-am provocat "zgarierea" oglinzii.
Explic si eu situatia, faca schita, aratand ca nu a fost nici o "tamponare" (sesizarea a fost facuta la serviciul tamponari)...
Politistul de la tamponari incearca sa-l sune pe reclamant ca sa ne intalnim, sa lamurim, dar acesta nu raspunde. Politistul mi-a dat mie numarul de tel. sa iau legatura cu persoana si sa ne lamurim.
L-am sunat, am discutat, n-am amintit... Omul spune ca el nu e vinovat sai ca are o zgarietura pe oglinga pentru ca in acea zi iesise cu masina de la vopsit si era vopseaua proaspata... Ca sa-i repar oglinda... Pe asigurarea mea ca eu sunt de vina...
Pai sa vad, zic eu, poate o fi si a mea zgariata, sa ma uit cu lupa... ca doar ne-am atins reciproc oglinda in oglinda...

Nu am mai avut pana acum asemenea "tamponare" si conduc de peste 30 de ani.
Ce trebuie sa faca eu? Ce efect are acea raportare a "tamponarii" la politie?
Nu am avut un asemenea incident niciodata.
Doamna elga50,
Probabil ca atunci cand eu scriam mesajul, dumneavoastra ati postat. Cand am postst si eu am vazut ca unele afirmatii al;e mele se potrivesc cu ale dumneavoastra.
Scuzati-ma ca am scris mai greu si apar ca un mic plagiat !
VoicuPaul a scris:
Activitatea in sediul nostru va fi 24/24.
Din cate m-am documentat as avea nevoie de acordul proprietarilor/locatarilor, insa chiriasul de sub mine nu doreste sa isi dea acordul.

Daca o sa aveti activitate acolo 24/24 inseamna ca nu e numai sediu social ci un punc de lucru. De regula sediul social e o adresa, un apartament unde se primeste doar corespondenta si nu are activitate. Activitatile comerciale se desfasoara in puncte de lucru.
Oricum ar fi (punct de lucru sau sediu social) trebuie sa luati de la Registru comertului un formular (ori descarcati de pe net), pe care obtineti acordul vecinilor direct afectati, asa cum prevede legislatia, adica cei de sus, jos, stanga, dreapta. Sigur ca in masura in care exista proprietati situate in acea cladire in jurul dumneavoastra.
Din cate spuneti, ar trebui acordul celor de jos si a celor de sus.
Atentie: Nu acordul chiriasilor, ci acordul proprietarilor acelor spatii. Asa ca daca cel ce s-a exprimat ca nu vrea sa va dea acordul este chirias, nu aveti treaba cu el, ci cu proprietarul spatiului. Iar pentru cel de sus (spatiu inca nevandut) solicitati acordul actualului proprietar (investitor...).


Totusi traiti in aceeasi casa si inca nu ati divortat. Asa cum ati platit intretinerea 12 ani, mai platiti cateva luni si solicitati in proces o parte din cheltuieli. Poate aveti ceva agonisit impreuna in 17 ani de casatoriei si acum, la divort, impartiti ceea ce aveti tinand cont si de cheltuieli.