Am nevoie de ajutorul vostru. Am o salariata aflata in concediu crestere copil, departamentul din care facea parte s-a desfiintat integral din orasul respectiv. La intoarecea dupa CIC, putem demara procedura de concediere ca urmare a defiintarii postului (cu acordarea preavizului de 20 de zile) sau ii este aplicabil art 25 din OUG 111/2010 si avem acele 6 luni de protectie? Salariata cand revina in companie nu se va afla in stimulent de insertie ci revine fix la implinirea copilului a varstei de 2 ani.
Teul care face legatura intre coloana principala de apa rece si conducta individuala a apartamentului meu este fisurat. Administratorul sustine ca este in obligatia mea sa il inlocuiesc dar doresc sa am o confirmare pertinenta in acest sens. Este responsabilitate individuala sau acel teu face parte din partile comune? Va rog daca se poate cu trimitere la cadrul legal.
Emiteti o noua decizie in care specificiati modificarea survenita si anume suspendarea perioadei de preaviz acordata din cauza incapacitatii de munca precum si noua data de incetare. Posibil sa mai apara cu ceva concedii medicale sa nu fie singurul.
Mai jos un exemplu asa cum am trecut eu intr-o decizie:
Art.2. Perioada de preaviz acordat salariatei de catre angajator conform art. 75 (1) din Legea nr 53/2003- Codul Muncii a fost de 20 de zile lucratoare, incepand cu data de 23.08.2011 astfel:
-23.08.2011-13.09.2011- preaviz (16 zile lucratoare)
-14.09.2011-23.09.2011- preavizul a fost suspendat pentru incapacitate de munca
-24.09.2011-27.09.2011- preaviz (2 zile lucratoare)
-28.09.2011-29.02.2012- preavizul a fost suspendat pentru incapacitate de munca
-01.03.2012-02.03.2012- preaviz (2 zile lucratoare)
Asta imi doresc si eu dar din pacate noi am chemat firma respectiva care a dat drumul la gaze si au luat sigiliul Distrigaz si acum administratorul nu vrea sa se implice.
reparatia am platit-o eu pentru reparatie. Diseara urmeaza sa se faca si verificarea in toate apartamentele si de asemnea plata cade tot in sarcina noastra- administratorul ne- a zis ca verificarea de 2 ani a fost deja facuta in vara si e problema noastra sa platim. Ce ma sfatuiti sa fac in continuare?
Am cumparat recent un apartament si vineri seara am constat ca teava de gaze din apartament se misca foarte rau un perete. Cu gandul de a preveni o tragedie, am sunat direct la Distrigaz. A venit un agent, a verificat in apartamentul nostru si in apartamentul vecin, a constat ca in apartamentul vecin sunt scurgeri de gaz (vecinul are teava separata de gaze) si a sigilat intreaga conducta din bloc. In procesul verbal este mentionat avarie la teava T in apartamentul vecin. A venit o firma autorizata, a efectuat reparatia, au dat drumul la gaze si mai trebuie verificate toate apartamentele din bloc. Administratorul ne-a spus ca asociatia nu se va implica cu nimic, noi trebuie sa suportam toate costurile reparatiei ca noi am sunat la Distrigaz si ca de la noi a fost problema. Bine, bine suport reparatia dar si verificarea la 40 de apartamente tot eu trebuie? Va rog mult daca ma puteti ajuta cu o opinie pertinenta si o trimitere la legislatie .
In cazul in care am un muncitor de noapte care intra intr-o zi la munca si iese a 2-a zi cum este corect sa intocmesc pontajul? daca intra la ora 22:00 in data de 01 si iese la 06 in ziua urmatoare cum sa il pontez? 2 ore in data de 01 si 6 in ziua urmatoare? El va intra la munca si in seara urmatoare si va mai avea inca 2 ore.
Sau il pontez toate orele lucrate in ziua in care a intrat la munca?
Multumesc!
- in cazul programului de lucru cu norma intreaga, durata normală a timpului de muncă este de 8 ore pe zi şi de 40 de ore pe săptămână.
ART. 113
(1) Repartizarea timpului de muncă în cadrul săptămânii este, de regulă, uniformă, de 8 ore pe zi timp de 5 zile, cu două zile de repaus.
(2) În funcţie de specificul unităţii sau al muncii prestate, se poate opta şi pentru o repartizare inegală a timpului de muncă, cu respectarea duratei normale a timpului de muncă de 40 de ore pe săptămână.
ART. 114
(1) Durata maximă legală a timpului de muncă nu poate depăşi 48 de ore pe săptămână, inclusiv orele suplimentare.
(2) Prin excepţie, durata timpului de muncă, ce include şi orele suplimentare, poate fi prelungită peste 48 de ore pe săptămână, cu condiţia ca media orelor de muncă, calculată pe o perioadă de referinţă de 4 luni calendaristice, să nu depăşească 48 de ore pe săptămână.
Nu exista in legislatie inderdictie in a avea mai multe contracte de munca cu norma intraga simultan, prin urmare poate avea ctr de munca cu norma intreaga atat la magazin cat si la celalalt angajator.
Slavinia a scris:
Nu prea înțeleg care este întrebarea. Contractul încheiat cu SRL trebuie sa fie part-time, având norma întreagă la alta firma, dacă la asta faceți referire.