Buna ziua! Eu, persoana juridica am vândut unei persoane fizice doua containere maritime uzate care pot prezenta diverse forme de uzura datorate utilizării lor timp îndelungat in transportul International de marfa. Ulterior livrarii clientul a semnalat ca acestea au forme de uzura avansate, fapt necunoscut de noi la momentul achizitiei de la furnizor si nesemnalat de acesta. Dupa ce s-a decis împreună cu clientul pentru a se obtine o compensatie si dupa obtinerea de la furnizor , clientul nostru a revenit asupra dorinței de compensatie si a dorit restituirea întregii sume. Mentionez ca la momentul obtinerii compensatiei containerele nu mai erau proprietatea noastră.
De asemena, acesta a facut reclamatie la OPC care in acest moment ne solicita Certificat de Conformitate si Garantie. Noi le-am solicitat la furnizor insa acesta sustine ca nu are nici o obligatie in acest sens.
Cum se prezinta cadrul legal in aceasta situatie si care sunt obligatiile/drepturile mele ca si vanzator-distribuitor atât in relatia cu furnizorul cat si cu clientul. Multumesc
Buna ziua,
Compania noastra are pe site-ul de prezentare mai multe poze proprii ( facute personal) . Fiind in domeniul activitatii conexe transporturilor in poze apar sigle ale liniilor maritime.
Am rugamintea sa imi comunicati daca pot folosi aceste poze pe site-ul de prezentare al firmei sau este interzis datorita acestor sigle?
Intra sub incidenta dreptului de proprietate sau nu stiu cum sa exprim mai exact. Poezele au fost facute de mine in terminalul de contaienere iar in stiva rspectiva apar mai multe sigle ale mai multor companii. In site poza descrie un serviciu, practic promoveaza o relatie de colaborare cu companiile respective si in nici un caz nu defaimeaza sau face reclama negativa.
Insa de curand, una dintre companiile a carei sigla apare in poza ne-a intrebat daca avem vre-un acord cu ei de a folosi sigla lor.
Apreciez raspunsurile dvs..
Va multumesc!
Buna ziua,
Sotul meu a achizitioat un apartament prin programul prima casa in anul 2010. In anul 2013 a trecut sediul social al firmei in acest apartament prin contract de inchirierea cu suma. In 2014 din cauza unei situatii financiare prepare acest contract a fost modificat in contract de comodat cu title gratuit. Situatia s-a redresat si acum vrea sa revina la contractul de inchiriere insa cand a fost la banca pentru a lua acordul , banca a refuzat sub pretextul ca daca rata nu se plateste ei ce or sa faca or sa alerge dupa chirias? Explicatie totalneplauzibila mai ales ca asociatul unic al firmei si contractantul creditului sunt una si aceeasi persoana. De asemene la precedentul contract de inchiriere banca si-a dat acceptul iar acum spune ca noile contracte nu mai permit, iar aici nu inteleg de ce banca aplica conditiile noilor contracte / programe prima casa fara notificari care sa justifice modificarile adusa vechilor contracte.Mentionez ca in tot acest timp ratele au fost platite la timp fara nici macar o zi de intarziere.
Va rog sa-mi spuneti daca au aparut modificari in contractele prima casa si daca exists cadru legislativ care sà permite inchirierea,
Va multumesc si apreciez raspunsurile dvs.
Buna seara, nu as vrea sa fac punct de lucru intrucat implica alte modificari la ORC + timp + taxele aferente. De asemenea aceasta masura este doar pentru 2-3 luni deci nu si-ar avea sensul modificari le si taxele de la ORC. Sa nu mai spun ca ar fi un deranj foarte mare pentru proprietar care din start va fi reticent. Alta varianta nu se poate?
Buna ziua,
Va propun o situatie si apreciez raspusurile dvs.:
Detin o firma care are inregistrat punct de lucru si sediu social in acelasi oras, eu sunt si administrator si asociat unic. In vederea promovarii serviciilor si sporirii activitatii doresc sa pornesc o campanile de vizite cu clienti, companii interesate de serviciile firmei, in alt oras, altul decat unde avem sediul. Intentia mea este sa minimizez cheltuielile si in loc sa platesc cazare la un hotel as dori sa inchiriez un apartament in orasul respectiv. Va rog astfel sa-mi spuneti daca este posibila aceasta varianta , daca poate fi considerata o cheltuiala deductibila, si cum ar trebui procedat ca sa se deduca aceste costuri cu chiria si intretinerea. De asemenea mi se acorda diurna astfel incat sa pot deduce parte din cheltuielile cu mancarea?
Va multumesc si apreciez raspunsul dvs..
Buna ziua, AM o problema cu firma de recuperari KRUK. Tatal mau are o datorie de recuperat data la KRUK. In urma cu 2 saptamani am vrut sa platesc pentru el o rata si pentru ca nu avema numarul de cont am sunat la cei de la KRUK pentru a afla detaliile. Mi le-au dat si le-am mentionat sa nu fiu deranjata pe acest numar fiind telefonul de serviciu.
Problema este ca de atunci si pana acum am primit 3 telefoane de la ei desi la fiecare apel le-am spus sa nu ma ami deranjeze. Eu nu am nici o treaba cu aceasta datorie si nu au ce discuta cu mine.
Pe tatal meu il agaseaza zilnic cu telefoanele, acesta neavand servici ( mai are 3 ani pana la pensie si nu il mai angajeaza nimeni) le plateste lunar cate o suma ( 200 - 300 ron) , dupa posibilitati.
va rog sa-mi spuneti ce masuri pot lua in potriva celor de la KRUK pentru ca nu mi se pare corect sa fiu deranjata impotriva vointei mele.
Va multumesc anticipat pentru raspuns.
Buna ziua tuturor si La Multi Ani tuturor celor cu numele de Mihail si Gavril.
Acum sa va adresez intrebarea mea:
Am de efectuat un transport din Romania in Angola a unui automobil. Conform legii Angoleze orice marfa care intra pe teritoriul tarii trebuie sa fie insotita pe langa de documentele de transport care oricum sunt necesare in orice transport, si de un cerificat de incarcare , ARC (Certificate of the National Council of Chargers to Angola (NCCA)) care nu stiu de unde poate fi obtinut. Din cate am mai studiat pe net am dedus ca el trebuie solicitat de shipper / forwarder de la carrier, dar din discutiile cu linia de navigatie mi s-a negat acest lucru.
Acum intrebarea mea este daca cunoasteti legislatia in acest sens si daca ma puteti indruma de unde pot obtine acest certificat.
Va multumesc anticipat pentru raspunsuri.
Cu respect,
Lazar Nicoleta
Buna ziua. Desfasor activitate de transport avand cod CAEN 5229, si sunt interesata sa aflu ce este necesar pentru a putea emite conosament / Bill of Lading? Este nevoie de o anumita licenta sau nu? Va multumesc anticipat pentru raspunsurile dvs.. Nicoleta