avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 756 soluții astăzi
Forum Activitate George David

Activitate George David

Numai studentii care doresc infiintarea unei societati beneficiaza de facilitatile fiscale la Oficiul Registrului Comertului conform Hotararii de Guvern nr.166/2003. Nu se beneficiaza de aceasta facilitate si in cazul infiintarii de PFA.
Infiintarea PFA se face prin depunerea la Oficiul Registrului Comertului a unei documentatii prevazuta de OUG nr. 44/2008.
Documentaţia de susţinere a cererii de înregistrare în registrul comerţului şi de autorizare a funcţionării PFA este urmatoarea :
1. Carte de identitate sau paşaport - fotocopie certificată olograf de către titular privind conformitatea cu originalul
2. Document care să ateste drepturile de folosinţă asupra sediului profesional, precum contract de închiriere, comodat, certificat de moştenitor, contract de vânzare-cumpărare, declaraţie de luare în spaţiu sau orice alt act juridic care conferă dreptul de folosinţă etc. - copie legalizată
3. Declaraţie pe propria răspundere care să ateste îndeplinirea condiţiilor legale de funcţionare prevăzute de legislaţia specială din domeniul sanitar, sanitar-veterinar, protecţiei mediului şi protecţiei muncii
4. Fotocopii certificate olograf de pe documentele care atestă pregătirea profesională, dacă aceasta este cerută, potrivit unor prevederi legale speciale
5. Fotocopii certificate olograf de pe documentele care atestă experienţa profesională, dacă este cazul
Documente care atestă pregătirea sau experienţa profesională :
Pregătirea sau experienţa profesională se atestă, după caz, cu documente cum sunt: diploma, certificatul sau adeverinţa, prin care se dovedeşte absolvirea unei instituţii de învăţământ, certificatul de calificare profesională sau de absolvire a unei forme de pregătire profesională, organizată în condiţiile legii, în vigoare la data eliberării acestuia, certificatul de competenţă profesională, cartea de meşteşugar, carnetul de muncă al solicitantului, declaraţie de notorietate cu privire la abilitatea de a desfăşura activitatea pentru care se solicită autorizarea, eliberată de primarul localităţii respective în mod gratuit în cazul meseriilor tradiţionale artizanale, atestatul de recunoaştere şi/sau de echivalare pentru persoanele fizice care au dobândit calificarea în străinătate, atestatul de recunoaştere a calificării dobândite în străinătate, în afara sistemului de învăţământ, orice alte dovezi care să ateste experienţa profesională.

Depuneti declaratiile 220 si 600.
Răspuns la discuția Colaborare ca PFA cu SUA si Rusia
Ca PFA se poate colabora cu orice firma din orice tara.
Infiintarea PFA se face prin depunerea la Oficiul Registrului Comertului a unei documentatii prevazuta de OUG nr. 44/2008.
Documentaţia de susţinere a cererii de înregistrare în registrul comerţului şi de autorizare a funcţionării PFA este urmatoarea :
1. Carte de identitate sau paşaport - fotocopie certificată olograf de către titular privind conformitatea cu originalul
2. Document care să ateste drepturile de folosinţă asupra sediului profesional, precum contract de închiriere, comodat, certificat de moştenitor, contract de vânzare-cumpărare, declaraţie de luare în spaţiu sau orice alt act juridic care conferă dreptul de folosinţă etc. - copie legalizată
3. Declaraţie pe propria răspundere care să ateste îndeplinirea condiţiilor legale de funcţionare prevăzute de legislaţia specială din domeniul sanitar, sanitar-veterinar, protecţiei mediului şi protecţiei muncii
4. Fotocopii certificate olograf de pe documentele care atestă pregătirea profesională, dacă aceasta este cerută, potrivit unor prevederi legale speciale
5. Fotocopii certificate olograf de pe documentele care atestă experienţa profesională, dacă este cazul
Documente care atestă pregătirea sau experienţa profesională :
Pregătirea sau experienţa profesională se atestă, după caz, cu documente cum sunt: diploma, certificatul sau adeverinţa, prin care se dovedeşte absolvirea unei instituţii de învăţământ, certificatul de calificare profesională sau de absolvire a unei forme de pregătire profesională, organizată în condiţiile legii, în vigoare la data eliberării acestuia, certificatul de competenţă profesională, cartea de meşteşugar, carnetul de muncă al solicitantului, declaraţie de notorietate cu privire la abilitatea de a desfăşura activitatea pentru care se solicită autorizarea, eliberată de primarul localităţii respective în mod gratuit în cazul meseriilor tradiţionale artizanale, atestatul de recunoaştere şi/sau de echivalare pentru persoanele fizice care au dobândit calificarea în străinătate, atestatul de recunoaştere a calificării dobândite în străinătate, în afara sistemului de învăţământ, orice alte dovezi care să ateste experienţa profesională.
Nu puteti fi salariat in cadrul cabinetului al carui titular sunteti.
Răspuns la discuția Obtinere stampila II
Se comanda si se plateste la o firma care executa stampile.

1.Da
2. Se poate beneficia de concediu de maternitate daca se plateste contributia de concedii si indemnizatii 0,85% cf OUG 158/2005 de cel putin o luna.
Pentru a beneficia de indemnizatie crestere copil trebuie sa realizati venituri si sa plati impozit pt 12 luni anterioarea nasterii copilului.
Nu.
Formularul A1 este un atestat privind legislatia aplicabilă care confirmă faptul că vă achitati contributiile sociale în altă tară din UE, dacă sunteti detasat sau lucrati în mai multe tări în acelasi timp. Acesta se obtine de la de la Casa Nationala de Pensii si Asigurari Sociale.
Pentru eliberarea acestui formular unei societati sunt necesare următoarele documente:
1. certificatul de atestare fiscală atestând achitarea datoriilor la bugetul general consolidat;
2. adeverinta privind stagiul de cotizare realizat în ultimele 12 luni, emis de CJP pentru salariatii care urmează a fi detasati;
3. ultima situatie financiară a societătii;
4. certificatul de înregistrare al societătii;
5. contractul individual de muncă al salariatilor care urmează a fi detasati;
6. adeverintă de la Inspectoratul Teritorial de Muncă din care rezultă un număr de salariati ai angajatorului;
7. certificatul constatator referitor la situatia societătii;
8. contractul/antecontractul dintre societatea din România si societatea la care sunt detasati angajatii;
9. cartea de identitate din România a salariatilor care urmează a fi detasati.