avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 698 soluții astăzi
Forum Activitate cristinalauraconst

Activitate cristinalauraconst

Buna seara... exista o lege care reglementeaza impartirea consumului de apa intr-un condomeniu? Cum se poate imparti factura de apa, daca exista un singur contoar si 2 familii ? Multumesc anticipat
Buna seara.... va rog sa ma ajutati intr-o problema pe care o am in legatura cu o casa a bunicii mele. Bunica statea in Sighisoara la casa, intr-o curte comuna, casa fiind impartita intre bunici si o alta familie tot de varsta bunicilor. Initial ( la cumparare ) casa era detinuta de o singura familie care a vandut jumatate de casa bunicilor si cealalta jumatate vecinilor. Fiecare familie are intrare separata in casa, dar curte comuna. Fiecare familie avea cate o fisa si cate un cod client cu firma de apa, exista insa un singur contoar, impartirea cheltuielor facandu-se la mica intelegere. Cand bunicul a murit, si bunica statea mai mult la noi, familia vecina a venit cu ideea ca mai bine platesc ei tot consumul de apa si nu mai impart , caci oricum bunica nu prea statea pe acolo. Bunica a fost de acord, facturile veneau pe numele ei, insa le plateau vecinii. Vecinii si-au modernizat partea lor de casa si in acel moment au inchis zona din pivnita unde intrau tevile de apa si canal intre niste pereti . Acesta a fost momentul ( in 2012) in care vecina a fost la Societatea furnizoare de apa pentru a reinnoi contractele si de atunci contractul este facut doar pe numele ei fara a lua in calcul ca mai exista si bunica, deci practic 2 familii cu 2 numere de client, si cu un singur contoar. Acum am vrea sa vindem casa si realizam ca practic in acest moment nu putem sa benefiem de nici un contract de apa pe numele nostru , iar societatea furnizoare de apa ne raspunde ca nu putem sa avem si noi contract pentru el exista pe numele vecinei si nu se pot face 2 contracte ( in continuare fiind un singur racord, si un singur contoar). Am gasit in arhivele societatii faptul ca pana la modernizari si schimbarea contractului facturile veneau pe numele bunicii. Ne-au sugerat sa facem un contract de condominiu ( in urma caruia inteleg ca aparem si noi pe contract si cu numarul de persoane) pentru care avem nevoie de declaratie notariala a vecinei ca doreste sa ne reprezinte in relatia cu firma de apa . Ce putem face daca vecina nu vrea sa ne dea acea declaratie notariala. Este legal ce a facut firma de apa? Cum putem sa rezolvam problema? Multumesc frumos si anticipat.
Buna ziua.
Avand in vedere ca firma la care lucram a intrat in faliment si singurele varinate ar putea fi incadrarea in munca pe BIA al meu sau al sotului, am luat in calcul si varianta de a intra in somaj, insa in acest caz nu mai poate fi vorba de stimulant de insertie. Eu am o perioada lucrata din 08.2004 - pana in present ( fiind intrerupta de 2 ani intre 2010-2012 pentru primul copil si acum pentru al doilea copil). Indemnizatia CIC a fost la plafon maxim de 3400 ron ( din 08.2013- present) iar inainte plata indemnizatiei de maternitate si salariul erau undeva la aproximativ 4500 ron/luna.
Cat cat ar putea fi somajul pe care l-as putea lua si cam pe ce perioada? Cu aproximatie. Va multumesc anticipat pentru raspuns
Buna ziua,

va prezint si eu situatia mea si v-as ruga sa ma sfatuiti si pe mine cum este mai bine sa procedez. Momentan sunt in CIC pe o perioada de 1an. Copilul implineste 1 an pe 17.05.2014.
1. Sotul nu este angajat ci detine un PFA ( defapt Birou individual de arhitectura). Am inteles ca, conform legislatiei ar trebui ca sotul sa intre si el pe o perioada de 1 luna in CIC ( din 17.04 - 17.05.2014). El va trebui sa depuna o serie de documente doveditoare ca are dreptul sa beneficieze de indemnizatie de CIC pentru aceasta luna. Intrebarea ar fi ce acte ( declaratii fiscal) trebuie sa cuprinda dosarul si este obligatoriu sa isi suspende activitatea Biroului pentru 1 luna , sau pur si simplu sa nu aiba incasari in aceasta luna in care va fi in CIC? Mi se pare absurd sa ti se ceara sa suspenzi Biroul pentru 1 luna, ci doar sa nu ai activitate pe birou.
2. Presupunand ca sotul intra in CIC pentru ultima luna pana la implinirea varstei de 1 an, si pentru ca eu sa beneficiez de stimulent de insertie, este obligatoriu sa ma reintorc la munca pana la ce data? Pana in 16.04 sau pana in 16.05 ( adica la vasta de 1an a copilului)?

Va multumesc anticipat pentru raspunsuri
Buna ziua,

Ma confrunt cu o problema pentru un proiect referitor la un parc eolian. Intrebarea mea este care este cadrul legal pe baza caruia de stabileste seful de proiect al unei lucrari. Este obligatoriu ca acesta sa fie arhitect? In general la lucrari de constructii este bine ca arhitectul sa fie sef de proiect, dar in acest caz, proiectul este repezentat in general de turbine eoliene, drumuri sai instalatia electrica - deci practic nimic arhitectural. Poate fi un inginer sef de proiect?
Răspuns la discuția subproiectare
nu inteleg la ce institutie va referiti. Referitor la contract noi avem un contract cu prima firma de sub-proiectare
Discuție subproiectare
Buna ziua,

Am si eu o intrebare legata de o situatie: firma la care lucrez este proiectant general intr-o lucrare pe care au dat-o in sub-proiectare unei companii (1) - atat faza de Autorizatie de Constructie cat si Proiect Tehnic. Aceasta a dat-o in subproiectare altei companii (2), care la randul sau a dat-o in subproiectare unei companii (3). Lucrarea - faza de Autorizatie de Constructie- a fost executata - proiectata si predata catre noi, insa a aparut situatia aceasta: Proiectantul general (noi) si-a achitat obligatiile banesti fata de sub-proiectantul sau - compania (1), compania (1) fata de compania(2), insa aceasta din urma nu a mai platit proiectul companiei (3). In acest moment compania (3) a instiintat in scris toate celelalte firme implicate si autoritatile care ar trebui sa emita autorizatia de constructie despre faptul ca pana la achitarea completa a serviciilor de proiectare , pentru care sunt autori, isi pastreaza toate drepturile de proprietate intelectuala asupra tuturor documentelor elaborate si predate si interzic utilizarea lor in orice scop ( obtinere avize, autorizatie etc). Noi ca si proiectanti generali cum putem folosi acest proiect - faza de autorizatie de constructie, in conditiile in care noi nu am avut contract decat cu sub-proiectantul (1) ? Vom putea prelua si face noi proiectul in urmatoarea faza de Proiect Tehnic fara a intra in conflict cu compania (3) sau avem nevoie de acordul lor?
sa inteleg ca daca am fost angajata si am avut si pfa in acelasi timp, dar pt pfa nu am depus pana acum declaratii 200 la CASS ( din 2007 pana in prezent) pentru stabilirea datoriilor - nu pot beneficia de anularea penalitatilor conform legii, in cazul in care ma duc voluntar sa platesc datoriile pe anii anteriori? Multumesc
Buna ziua,
Am un BIA ( birou de arhitectura) supendat temporar din 2010 - prin declaratia 070 depusa la ANAF insotita de decizia Ordinului Arhitectilor prin care certifica incetarea temporara a activitatii biroului. Problema este ca s-a strecurat o greseala in declaratia 070 depusa in mai 2010 - s-a solicitat suspendarea activitatii firmei in 18.05.2010 si reluarea activitatii firmei i 18.05.2010. Se pare ca a fost acceptata asa declaratia, ba mai mult am primit in septembrie o hotarare de la ANAF conform careia nu mai trebuie sa depun pe perioada suspendarii activitatii a TVA-ului. Eu as vrea sa imi reiau activitatea in mai 1012 - asa cum era intentia de a fi scris pe declaratia 070. Acum ce pot sa fac? Multumesc anticipat
Răspuns la discuția datorie platita cu OG 30/2011
Multumesc pentru raspuns .. o sa va relatez situatia exacta pentru a primi un sfat de la dumneavoastra:
in 2007 am deschis un BIA ( birou individual) cu sediul in targoviste si punct de lucru in bucuresti. In acelasi timp eram angajata cu CM la o societate comerciala. Toate declaratiile de final de an financiar le depuneam la targoviste, mai putin TVA-ul pe care l-a depus in bucuresti. Catre CAS nu a trebuit sa achit nici o suma, eu fiind si angajata cu CM. Atunci am primit de la CAS targoviste o instiintare ca nu am achitat datoriile catre ei, dar demonstrand ca sunt platite darile catre CAS in bucuresti prin firma unde eram angajata nu a mai fost nici o problema.
Nu am stiut ca ar fi trebuit totusi sa achit obligatoriu CASS si pentru birou, si acum vreau sa ma lamuresc cum este mai bine pentru mine, avand in vedere ca nu am primit nici o hartie pana acum de la CASS ca as avea datorii restante. In 2010 am mutat cu totul biroul in bucuresti, de la ANAF targoviste au fost trimise in bucuresti toate datele mele. Nu stiu ce s-a intamplat cu restul. In 2010 dupa aducerea firmei in bucuresti am suspendat-o temporar pana in 2012.
Acum nu stiu ce ar trebui sa fac sa vad ce datorii am catre CASS - si unde sa ma duc la bucuresti, la targoviste ( unde de fapt era firma pe perioada ei de activitate)... cine imi poate da informatiile cu ce am de achitat si restul- penalitati, dobanzi. Acestea se calculeaza si pe perioada cat firma a fost suspendata? Cum pot stii daca este corect ceea ce mi se va calcula ca dobanzi si penalitati? Va multumesc anticipat