avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 241 soluții astăzi
Forum Activitate virgilc

Activitate virgilc

Singura solutie pentru cei care se plang ''pe sticla'' ca x,y fura esteuna singura. face-ti cursul de administrator, cereti incadrarea pe post in cadrul asociatiei si rezolvati problema. barfa nu ajuta asociatia in nici un fel. Implicati-va concret si stam de votba dupa.....
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
Probabil ca, femeia de serviciu''nu face'' pentru ca nu are in ''fisa postului'' si asa ceva. negociati cu dansa o noua formula de lucru cu salarizarea corespunzatoare. De cele mai multeori se vrea ca aceasta femeie sa faca gratis treaba, dar PROPRIETARII sa stea la balcon si eventual s-o dirijeze de acolo. La comoditatea proprietarilor se rspunde prin angajarea unei firme de intretinere. Si cand vor trebui sa cotizeze,.... le va veni probabil mintea la cap.
Răspuns la discuția ASOCIATIA si apometrele
Facturarea volumului de apă caldă/rece consumat se efectuează pe baza echipamentelor de măsurare-înregistrare şi control montate la nivelul branşamentelor utilizatorilor, în punctul de delimitare/separare a instalaţiilor.
Repartitoarele de apă rece sau caldă montate în apartamentele blocurilor, în aval de contoarele de branşament, nu sunt utilizate în mod direct la facturarea consumurilor de apă rece sau caldă.
Acestea sunt folosite numai pentru defalcarea şi repartizarea cheltuielilor pentru consumul de apă rece sau caldă către deţinătorii spaţiilor locative individuale care revine, potrivit Legii 230/2007, asociaţiilor de proprietari.
Astfel, reparitoarele de apă rece sau caldă montate în apartamentele blocurilor nu se supun controlului metrologic legal, întrucât nu sunt destinate realizării de măsurări din domeniile de interes public.
Asociaţiile de proprietari hotărăsc în adunarea generală cu privire la termenele la care se va face verificarea metrologică a Repartitoarele de costuri de apă rece şi apă caldă montate în apartamente.
Din punct de vedere tehnic este bine totusi ca aceste aparate să fie verificate metrologic odată la 5 ani. În blocurile de locuinţe unde acest termen a fost depăşit cu mult se poate lua în considerare înlocuirea Repartitoarele de costuri pentru apa rece sau caldă montate în apartamente.
N.C.C permite angajarea pe ''contracte civile'' care au aceiasi putere ca si contractul incheiat pe codul muncii. In special la pensionari .ITM-ul accepta acest lucru , odata cu aparitia NCC.anul trecut in toamna. Asta si pentru economii in cadrul asociatilor. Treaba cu Codul muncii pentru orice activitate a fost o nebunie [EDIT]. Se mai gasesc si oameni rationali in tara asta @!!!!
Răspuns la discuția Calcul penalizari gresit???
Se intampla si un fenomen curios. Sunt foarte multi administratori, contabili , juristi care calculeaza penalitatile dupa ''defuncta'' HG 400 si, nu aplica Ord. 1969/2007.Si cel mai curios este ca presedintii si comitetele executive aproba ''ca primaru' '' asemenea ilegalitati. Cunosc un caz unde o asemenea aplicare a HG 400, i-a incarcat '' NOTA DE PLATA'' unui proprietar cu 400 lei . cardasia dintre contabila si jurist. Ambii aflati la a 4-a tinerete !!!!.Sfatul meu este sa platiti la timp , ori un angajament de plata dupa o discutie cu cei abilitati.
Administratorul este un functionar angajat de catre C. ex. Nu-i intra in fisa postului asemenea competente. Tot mai des se confunda atributiunile comitetului cu cele ale adm. Si e pacat si mai ale ilegal.Administratorul are OBLIGATIA de-a anunta comitetul si atat. Apoi pune in aplicare hotararea acestuia.
Onorate domn, Confundati atributiunile in asociatie. Singurul organ de decizie intre adunarile generale este comitetul executiv. Administratorul este functionar, angajat care aexecuta deciziille comitetului. D'aia se intamplace se intampla in asociatii.dati in administrator, ca pe asta ilvedeti zilnic dar, uitati ca seful acestuia este tocmai comitetul, menajat la maximum de proprietari. De ce oare ?????
Poate va ajuta la ceva :
1. Definitia administratorului : Administratorul este persoana din asociatia de proprietari care munceste cel mai mult, duce tot greul, alearga peste tot si in locul presedintelui, iar ceilalti nu stiu decat sa comenteze si sa incasaze salariul (presedinte, cenzor, membrii din comitet).
2. S va intre bine n cap, nimeni nu este sluga voastr !
Dac tot face cineva munca ntr-o asociaie, spunei i voi un "mulumesc " c precis nu doare .
Acei oameni n adevr sunt pltii i sunt acolo nu ca s v batei voi joc de ei . Au alt menire .
Probabil c o s realizai asta cnd nu o s mai vrea s fac nimeni i aceast munc !!!.
3. Administratorul nu decide, doar executa documentele pe care le primeste si de la presedintele asociatiei de proprietari.

Asociatia de proprietari este reprezentata legal prin presedinte
Administratorul este simplu angajat al asociatiei, fara a avea limita de competenta sa dispuna angajarea responsabilitatii asociatiei de proprietari asupra acordului de efectuare modificari asupra compartimentarii interioare
Răspuns la discuția Plata pentru reparatia liftului
Cota lunara la ascensor este plata pentru service ascensor si care se plateste firmei de intretinere ascensor.
Acest abonament se plateste conform HG 1588/2007 de catre toti proprietarii, fara exceptie, pe cota-parte indiviza (SU).
Ascensorul face parte din proprietatea comuna si service-ul pentru el se plateste in solidar de catre toti proprietarii asa cum se plateste reparatia terasei, desi daca aceasta se deterioreaza numai cei de la ultimul etaj au necazuri, asa cum se platesc reparatiile la o coloana de apa verticala de apa sparta in dreptul unui apartament tot de catre toti proprietarii.
Scutirea de plata se poate face numai referitor la consumul unei utilitati specifice liftului care urca si coboara, adica electricitatea. Acesta cheltuiala vine pe factura de energie electrica.
In Norme scrie ca persoanele de la P si et 1 pot beneficia de scutirea cotei de energie electrica aferenta liftului daca exista un contor separat pentru lift, daca acestia dau o declaratie scrisa ca nu folosesc liftul pentru a ajunge la uscatoria de la ultimul etaj (in cazul in care aceasta exista si este utilizabila ca atare) si daca aceasta scutire este aprobata in adunarea generala.
Sa clarificam putin lucrurile ca sa nu fie nici o confuzie.
Un lift presupune 2 tipuri de cheltuieli:
1. cheltuieli de functionare - adica energie electrica
1.1 . Cheltuielile cu energia electrica se repartizeaza pe numarul de persoane(Art 34 - HG 1588/2007), iar persoanele de la parter, demisol sau et 1 pot fi scutite de plata acestor cheluieli , pe baza de cerere scrisa (Art 35 - HG 1588/2007)
2. Cheltuieli de intretinere intretinere - service
2.1. Cheluielile pentru service-ul liftului se repartizeaza pe cota parte indiviza (Art 44 - HG 1588/2007). Deci se platesc de toata lumea indiferent ca il foloseste sau nu si chiar daca nu locuiesc in bloc. Liftul este o instalatie comuna la fel ca si acoperisul, fatada, casa scarii si alte asemenea. !!!
Verificarea metrologica nu mai este obligatorie in cazul repartitoarelor de costuri. Acestea sunt aparate atipice pentru metrologie. Recomandarea este ca administratorul sa instiinteze proprietarii in cauza-PRIN COMITETUL EXECUTIV- ca sunt obligati sau sa verifice aceste repartitoare sau sa le inlocuiasca.
schimba putin datele problemei. Documentele in cauza au fost gasite ulterior in arhiva asociatiei, mai bine zis in documentele Com. Ex.