Buna ziua,
o societate detine o cladire si teren aferent din anul 2003.In cursul anilor 2012 si 2015 au fost efectuate amenajari de terenuri, evidentiate in contab.in contul 2112 Amenajari de terenuri , amortizare 10 ani.In martie 2021 soc.vinde caldirea si terenul aferent scutit de TVA conf.art.292 alin 2 lit.f din cod fiscal. Intrebarea este daca pentru amenjarea de teren perioada de ajustare a TVA este de 5 sau de 20 ani? (Cladirea si terenul aferent nu mai intra in discutie, fiind cumparata inainte de aderare, perioada de ajustare este de 5 ani.)
Va multumesc!
Buna ziua,
o firma A din Romania efectueaza achizitie intracomunitara din Ungaria de la firma B. Firma C din Romania efectueaza transportul, si factureaza serviciile prestate firmei D din Romania cu TVA, iar firma D refactureaza transportul lui B din Ungaria.( firma D facand legatura intre B si A)
Toti au cod valid de TVA.
Cu ce cota de TVA refactureaza D serviciile de transport catre firma din Ungaria?
Eu ( adica D) am considerat operatiunea ca fiind neimpozabila in Romania, luand in considerare art.271 alin 2 din Cod fiscal, si am refacturat ca atare ( adica fara TVA), Va rog sa ma ajutati cu parerile Dvs., daca decizia luata este corecta sau trebuia sa facturez cu TVA?
Va multumesc!
Buna ziua,
am urmatoarea situatie: Cladire veche cumparata prin licitatie cu TVA scutit.Pot sa deduc TVA aferent reparatiilor si modernizarilor efectuate la acest imobil?
In acest caz cum e bine sa facturez chiria chiriasilor scutit sau cu TVA?Daca deduc TVA la reparatii si facturez chiria in regim de scutire, trebuie sa ajustezi TVA -ul aferent reparatiilor si modernizarilor?
Multumesc!
Buna seara,
conform codului fiscal impozitul pe profit anticipat pentru trim IV 2016 se declara si se plateste pana 25 decembrie ( 21 dec. ). Problema am cu declararea : daca declar in 100 aferent noiembrie , scadenta 25.12.2016 imi da eroare :Perioada de raportara eronata. Daca bifez sus in declaratie ( in cea noua asa scrie Se bifează în cazul declarării plăților anticipate aferente trimestrului IV, pentru impozitul pe profit (poz.103 și 105). imi da scadenta 25.11.2016, ceea ce nu e bine, mi se vor calcula majorari.Fac plata pana 21 dec si o pun in declaratia lunii decembrie? numai sa nu ma trezesc ca ma amendeaza ca nu am depus decl.pana 21 dec! Va rog daca cineva a mai avut aceasta problema si a reusit sa declare!
Buna ziua,
O firma are in chirie un spatiu, pentru care primeste factura de chirie cu scutit TVA.Anul trecut la acest spatiu a efectuat niste lucrari de reparatii si modernizari care nu au depasit 25% din valoarea cladirii si la care a dedus TVA.Firma vrea sa subinchirieze acest spatiu la o alta firma cu acordul proprietarului.
Cum e corect sa (re)factureze chiria, scutit ,conform cod fiscal sau cu TVA, dat fiind faptul ca a dedus TVA la reparartii si modernizari?
Va multumesc.
In ce rand se inscriu veniturile din penalitati in decl.101, avand in vedere ca Anaf-ul face verificari intre sumele inscrise in 101 "venituri din exlploatare "si cele inscrise in decontul de TVA, ( unde nu se trec penalitatile facturate), in sensul ca sumele din 101 nu pot fi mai mari decat cele din 300( am primit notificare in acest sens).
Multumesc.
Buna ziua,
in 2001 s-a cumparat o cladire , valoare de inventar 49.100, amortizare 1.227/an.
- prima reeval. 2004 s-a inregistrat 212- 105 26.782
- a doua reeval: 2007 s-a inreg. 212- 105 52.969
- a 3 reeval. 2010 , s-a inreg. 105 -212 4193
Total sold 105 : 75.558, iar in toti acesti ani s-a inregistrat in contab.amortizarea initiala de 1.227 lei / an.
Imobilul a fost vandut in decembrie 2011.Va rog sa ma ajutati cu tratamentul fiscal al soldului 105, daca toata suma trebuie considerata venit impozabil.
Va multumesc!
Buna ziua,
Intr-un contract de vanzare cumparare imobil sub conditie suspensiva este stipulat ca plata se va efectua in 72 de transe lunare egale, in baza facturii emise de catre vanzatoare in data de 20 a lunii a fiecarei luni.
1.Va rog sa-mi precizati daca din punct de vedere fiscal este corect ca facturile sa se emita in fiecare luna, tinand cont ca in contractele sub conditie suspensiva vanzatorul ramane proprietar, transferul de proprietate facandu-se la data implinirii conditiei din contract si anume ultima rata?
2.daca din contabilitatea firmei vanzatoare trebuie scoasa imobilul respectiv, desi in CF el apare ca propritar al cladirii?
3.cum se contabilizeaza la vanzator ratele lunare facturate?
Va multumesc.
Buna seara,
In cazul unui contract de vanzare cumparare sub conditie suspensiva a unui imobil, intre doua societati juridice , plata efectuandu-se in 72 transe lunare egale, va rugam sa ne precizati : 1 ) daca vanzatorul ramane in continuare proprietarul imobilului sau acest drept revine cumparatorului?
2) daca cumparatorul are obligativitatea declararii imobilului la primarie pentru impozite locale sau aceasta ramane la vanzator
3) in cazul in care cumparatorul are aceasta obligatie , care este valoarea declarata: ceea din contract sau valoarea cu care figureaza in evidente vanzatorul?
Va multumim!
Este legal cererea (verbal) a administratorului judiciar a unei firme aflate in insolventa, de a dispune casarea tuturor obiectelor de inventar, mijloacelor fixe de natura obiectelor de inventar si a utilajelor amortizate integral, cu toate ca o parte din acestea sunt si vor fi folosite in continuare?
Conform Normelor met.de aplicare a Codului Fiscal prin casarea mijlocului fix se intelege operatia de scoaterea din functiune a activului respectiv, urmata de dezmembrarea acestuia si valorificarea partilor componente rezultate,prin vanzare sau prin folosirea in activitatea curenta a contrib.Ori acest lucru nu este indeplinit.
Cum putem noi, adica comisia de inventariere, comisia de casare si contabil sa ne protejam in fata acestor dispozitii, cu toate ca Pv de casare va fi aprobat de administratorul judiciar?