avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1057 soluții astăzi
Forum Activitate Iulia Malis Popa

Activitate Iulia Malis Popa

Răspuns la discuția Obligatii sediu social
Va sfatuiesc, in primul rand, ca la intocmirea actului pentru sediul social (orice va fi, contract de comodat sau de inchiriere), sa treceti la adresa imobilului, inclusiv numarul camerei, pentru ca pe viitor, daca veti mai dori sa stabiliti sedii sociale la aceeasi adresa, sa o puteti face fara sa intampinati probleme.
Ceva complicatii ar putea aparea in momentul in care sediul social expira sau nu mai doriti sa apara ca figurand la dvs. acasa, in acest caz societatea respectiva va trebui sa solicite radierea sediului de la adresa, printr-o cerere adresata Registrului Comertului, procedura simpla. Daca nu va proceda astfel, va trebui sa solicitati dvs. radierea sediului, ceea ce e ceva mai complicat si ati pierde timp. Depinde pana la urma cum va intelegeti cu persoana respectiva.
Răspuns la discuția Contract de comodat
Puteti incheia un contract de comodat, daca este de acord si proprietarul.

In ceea ce priveste actele de infiintare ale SRL-ului, depinde daca doriti srl cu asociat unic sau cu mai multi asociati, in principiu, veti avea nevoie de dovada rezervarii denumirii (se poate obtine de la Registrul Comertului); un act constitutiv (preferabil intocmit de o persoana avizata); dovada depunerii capitalului social (la orice banca doriti), in copie; actul ce face dovada sediului social (puteti stabili sediul social in acelasi loc unde doriti sa desfasurati si activitatea, desi mai sigur pt dvs. ar fi poate sa il stabiliti la dvs. acasa, daca detineti o locuinta in proprietate), acord din partea vecinilor si al asociatiei de proprietari (daca activitatea se va desfasura intr-un bloc de apartamente); declaratie de asociat si administrator (daca e una si aceeasi persoana; daca sunt diferite, vor fi declaratii diferite); specimen de semnatura administrator; declaratia persoanei juridice ca sunt indeplinite conditiile pentru functionare; copie CI asociat si administrator; avize corespunzatoare - toate actele trebuie aranjate intr-un dosar, iar acesta trebuie depus la Registrul Comertului.
Oricum, va sfatuiesc sa apelati la ajutor de specialitate, avand in vedere ca operatiunea nu este foarte accesibila.
Puteti incheia contract de inchiriere, in care sa specificati ca plata chiriei lunare se va efectua incepand cu luna respectiva.
Referitor la actele necesare pentru Registrul Comertului, veti avea nevoie de o copie a actului de proprietate, conforma cu originalul (scrieti pe copia respectiva "conform cu originalul" si o semnati), precum si de o schita a spatiului, in cazul in care mai sunt si alte sedii sociale/puncte de lucru stabilite la adresa respectiva.
Din ce informatii am cautat, solutia ar fi ca noul proprietar sa cumpere autoturismul si ca, eventual, sa introduca la instanta o cerere de obligare a Directiei inmatriculari auto la inmatricularea autovehiculului fara achitarea timbrului de mediu...?


In ce masura au sorti de izbanda astfel de cereri, cu privire la aceasta noua forma a taxei de poluare? Am vazut cateva spete in care s-a dispus inmatricularea autovehiculelor fara achitarea contravalorii timbrului de mediu, dar momentan sunt atacate cu recurs...
Buna ziua,


Am o masina proprietate personala la care am platit acum ceva timp taxa de poluare. Ulterior, contravaloarea ei mi-a fost inapoiata prin intermediul instantei.


Problema mea este urmatoarea: acum ,daca vreau sa instrainez masina, cumparatorul va dori sa scada din pretul masinii, contravaloarea timbrului de mediu pe care el este obligat, conform OUG 9/2013, sa il plateasca, chiar si in situatia in care ma aflu eu, cu taxa de poluare recuperata prin instanta.


Ce cai legale as avea la dispozitie sau cum as putea sa procedez astfel incat sa ma asigur ca eventualul meu cumparator nu va trebui sa achite aceasta noua taxa ?




Buna ziua,


am si eu o nelamurire: este aplicabila procedura medierii, unei cereri de evacuare?



Va multumesc.
Dragi colegi de suferinta,


va rog sa ma luminati si pe mine: la Procedura Civila nu avem apel si recurs, coreeeect?


(Nici recurs in interesul legii...)


Ps: Multa bafta noua, tuturor! ...Deja intru intr-o stare de panica gandindu-ma ca mai e o zi pana la macel...
Am si eu o intrebare (tinand cont ca pentru examenul grila am trecut prin mai multa materie decat era prevazuta in tematica de examen, dar pentru subiectele de sinteza/spete nu imi mai permite timpul sa stau aiurea pe partea din materie care nu se va regasi printre subiecte), sa inteleg ca nu avem FIDEIUSIUNEA, si nici PRIVILEGII si GARANTII REALE?


Multumesc anticipat pentru lamurire, in curand oricum imi explodeaza mintea de atata materie de repetat in atat de putin timp...
Buna ziua!


Am si eu doua nelamuriri, daca ma poate ajuta lumea de pe forum:

1. La intrebarea referitoare la Unitatea de rezolutie infractionala (nr. 67 pe grila nr. 1) ...nu e infractiune continuata ?!?!?!?! ... nu concurs de infractiuni, cum au retinut cei ce au intocmit grilele ??

2. La intrebarea: "Scoaterea de sub urmarire penala, cand se constata ca fapta nu prezinta gradul de pericol social al unei infractiuni si exista invinuit sau inculpat in cauza, poate fi dispusa" ... iar raspunsul retinut corect in barem este atat prin ordonanta, cat si prin rechizitoriu...e corect si prin rechizitoriu? ...in cod nu gasesc ca ar fi si prin rechizitoriu..



Va multumesc !


Buna ziua,


va rog sa ma ajutati in urmatoarea problema:

Avem un contract de asistenta juridica semnat de catre 2 clienti. Care este natura obligatiei celor doi clienti ce au semnat, este obligatia solidara sau nu?



Va multumes anticipat.