Bun. Am inteles.
Despre acest contract cu CJAS nu auzisem. Aceeasi intrebare si in aceasta situatie: se poate face contractul cu CJAS de la adresa de resedinta (viza de flotant)?
Cand trebuie incheiat cel mai devreme acest contract? Inteleg ca, pentru a avea cel putin o luna platita catre CJAS, trebuie sa inchei acest contract minim cu o luna inainte de nastere si tot atunci ar trebui sa incep sa achit cei 0.85%.
Acest procent din ce venituri se calculeaza?
Un alt aspect pe care as vrea sa-l lamuresc, este legat de alocatia de crestere copil/copii. Aceasta se incaseaza separat de indemnizatia de crestere copil/copii? La ce institutie trebuie completate formalitatile pentru alocatie?
Buna ziua,
Apelez din nou la capacitatea dvs. de a lamuri lucrurile pe intelesul tuturor.
Sunt curioasa daca exista diferente la acordarea indemnizatiei in timpul concediului medical si in timpul concediului de crestere copil, intre CM si PFI (activitati independente). Cazul meu este PFI.
Care acte pot fi facute la domiciulul resedinta (viza de flotant) si care trebuiesc neaparat facute la domiciliul stabil? Cel putin dupa nastere cand nu poti sa-i lasi pe cei mici singuri, deloc, mi-ar veni foarte greu sa ma deplasez in orasul de domiciliu pentru formalitati.
Exista vreo diferenta intre sarcina normala si sarcina gemelara din punctul de vedere al indemnizatiei si al numarului de zile aferente concediului medical?
Sunt putin confuza in legatura cu venitul din care se fac calculele: pentru concediul medical am inteles ca se ia in calcul 85% din venitul brut, pe cand, in concediul de crestere al copilului/copiilor se ia in calcul 85% din venitul net.
Am inteles ca activitatea de PFI va fi suspendata pe durata concediului. Fix in momentul suspendarii voi achita toate taxele/impozite/obligatii sociale datorate statului pana in acel moment sau treptat treptat trebuiesc achitate pana la momentul T-1?
Astept raspuns si va multumesc anticipat.
BUna ziua,
As dori sa ma ajutati in ceea ce priveste procedura de inchidere definitiva a unui PFI:
in momentul de fata sunt PFI - farmacist inregistrat la adm financiara in sistem real neplatitor de TVA.
Ce declaratii trebuie depuse pt inchidere, plati , taxe, impozit care tb achitate si pe unde tb sa fac drumurile astea,si cum pot verifica ulterior acestor proceduri ca este totul in regula si ca nu mai am nici o treaba cu adm financiara si toate declaratiile si registrele...
este posibil ca firma la care lucrez acum sa nu vrea ca eu sa inchid acest PFI pentru a trece inapoi pe contract individual de munca?
Va multumesc anticipat!
o zi buna!
Multumesc pentru raspuns.
Acum eu nefiind persoana juridica inregistrata la ORC ci doar la Adm financiara, inteleg ca nu am aceasta obligatie ,dar in cazul unui control la ce ma poate verifica si unde se realizeaza acest control, la adresa domiciliului fiscal sau unde si ce se intampla daca nu am acest registru unic de control, el fiind optional in cazul meu?
Buna ziua,
As avea cateva nelamuriri daca ma puteti ajuta cu cateva raspunsuri.
Sunt PFI activitati independente profesie libera in sistem real neplatitor de TVA si voiam sa ma lamuriti cu cateva chestiuni:
1.Cand am deschis PFI-ul mi-au zis de la adm financiara ca imi trebuie registru de incasari si plati si registru de inventar, pe care le am, acum de curand am aflat ca ar mai trebui si registru unic de control si nu stiu pe cine sa cred...contabilul zice ca nu este necesar, ca e optional?
2.In registru de incasari si plati eu am completat incasarile si platile cu card (din extrasul de cont) respectiv numerar, acum, eu ar trebui sa am atasata fiecare factura de salariu pe fiecare luna , factura pe care contabilul firmei o face, sau e suficient extrasul de cont.
3.De unde trebuie sa iau acest registru unic de control daca e necesar si cine anume ma poate controla si la ce. Mentionez ca eu am domiciliul fiscal pe adresa farmaciei la care lucrez dar toate contributiile le platesc la adm financiara din raza de domiciliu care este in Giurgiu.
4.As dori sa imi explicati cum se calculeaza in cazul PFI-ului contributiile pentru concediu maternitate si cum pot beneficia de acest lucru?
VA multumesc anticipat si astept nerabdatoare raspuns, in masura in care ma puteti ajuta!
buna ziua
sunt persoana fizica autorizata, farmacist, neplatitoare de TVA, in sistem real si am deschis pfa-ul pe adresa farmaciei unde lucrez in sectorul 6, deci domiciliul fiscal este de fapt adresa farmaciei, intrebarea mea este: daca eu plec de la farmacia in cauza cum se procedeaza cu domiciliu fiscal de pe CIF se schimba sau poate ramane acelasi si daca se schimba care sunt procedurile si daca se modifica ceva in ceea ce priveste declaratiile depuse sau veniturile incasate?
multumesc anticipat!
buna ziua
am si eu o intrebare
la decembrie 2012 am achitat prin OP plata contributie la pensie pentru sept-decembrie 2012, doar ca am gresit contul in care trebuia sa trimit banii. Mentionez ca eu apartin de anaf Hotarele (comuna din jud Giurgiu) si am achitat in contul anaf Giurgiu.
se considera totusi plata sau nu avand in vedere ca este acelasi judet?
apar penalitati? ce pot face sa indrept greseala?
multumesc anticipat?
buna ziua
am si eu o nelamurire daca ma puteti ajuta.
in decembrie 2012 am achitat prin OP plata pensiilor pentru perioada 09-12.2012 pentru pfi.mentionez ca eu locuiesc intr-o comuna din judetul giurgiu care este arondata unei administratii financiare tot din judetul giurgiu, dar eu am achitat OP-ul direct in contul trezoreriei giurgiu, nu al comunei unde sunt eu arondata.
este asta o problema, trebuia numai in contul trezoreriei unde sunt eu arondata sau pot si direct la trezoreria judetului giurgiu?
si daca nu e bine ce pot face?
multumesc
buna ziua
am si eu o nelamurire daca ma puteti ajuta.
in decembrie 2012 am achitat prin OP plata pensiilor pentru perioada 09-12.2012 pentru pfi.mentionez ca eu locuiesc intr-o comuna din judetul giurgiu care este arondata unei administratii financiare tot din judetul giurgiu, dar eu am achitat OP-ul direct in contul trezoreriei giurgiu, nu al comunei unde sunt eu arondata.
este asta o problema, trebuia numai in contul trezoreriei unde sunt eu arondata sau pot si direct la trezoreria judetului giurgiu?
si daca nu e bine ce pot face?
multumesc
buna seara
am si eu o nelamurire si sper sa ma puteti ajuta
in 18.09.2012 am depus declaratiile 220 si 600 pentru anul 2012 la adm financiara.
am primit atunci decizie de impunere pentru anul 2012 pentru impozit(decizia 260) si pentru asigurari sociale de sanatate(decizia 620) pe care le-am achitat pentru anul 2012.
nu stiu daca trebuia sa primesc si decizie de impunere pentru plata asigurarilor sociale( pensie)?
daca nu am primit aceasta decizie, cum pot achita contributia la pensie si pana la ce termen(trebuie sa am neaparat decizia de impunere sau pot achita si fara), sau cum fac sa primesc aceasta decizie de impunere?
si daca imi puteti spune ce alte obligatii mai am pana la sfarsitul anului 2012 si ce declaratii am de depus in anul 2013?
multumesc anticipat!