avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 794 soluții astăzi
Forum Activitate nichiforov vasile

Activitate nichiforov vasile

bună ziua,
sunt administrator într-o unitate de învățământ.
în aprilie îmi expiră contractul prelungit cu un an.
întrebare: când poate organiza unitatea pentru ocuparea locului devenit vacant? la câteva zile sau mai târziu?
întrucât sunt și gestionar trebuie să-i predau bunurilor noului administrator. directorul poate da decizie de continuare a activității pentru predare, de maxim 30 zile?
sunt in aceeasi situatie, dar...
de la 1 ianuarie prin programul de salarii, sosit de la minis.invatamantului, caci lucrez in invatamant, nu mi se mai opreste contributia la pensii, ci mi se acorda mie, deci optiunea este introdusa in program, iar colegele au introdus la mine optiunea de pensionar militar, intrucât..

prin ordonanta 103 / 2017 s-a dispus ca oamenii nu mai pot beneficia de 2 pensii, cu exceptia celor private.
deci Casa de pensii civila trebuie sa-ti dea banii inapoi, iar patronul sau directorul institutiei nu mai are voie sa-ti vireze contributia la CNP
.stiu cazuri, de fosti colegi, care lucreaza la patroni, si nu-si pot recupera banii de la 1 ianuarie, cu toate ca patronii au virat sumele la CNP.
acestia trebuie sa faca cereri pe la ANAF
cred că-i clar. mie mi-a crescut leafa de la 1 ian.18 cu suma ce se dadea la CNP
daca, pentru munca la civili, faci cerere la CNP MAPN, ăia te trimit la CNP
Răspuns la discuția CAS și CASS
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
sunt in aceeasi situatie, dar...
de la 1 ianuarie prin programul de salarii, sosit de la minis.invatamantului, caci lucrez in invatamant, nu mi se mai opreste contributia la pensii, ci mi se acorda mie, deci optiunea este introdusa in program, iar colegele au introdus la mine optiunea de pensionar militar, intrucât..

prin ordonanta 103 / 2017 s-a dispus ca oamenii nu mai pot beneficia de 2 pensii, cu exceptia celor private.
deci Casa de pensii civila trebuie sa-ti dea banii inapoi, iar patronul sau directorul institutiei nu mai are voie sa-ti vireze contributia la CNP
.stiu cazuri, de fosti colegi, care lucreaza la patroni, si nu-si pot recupera banii de la 1 ianuarie, cu toate ca patronii au virat sumele la CNP.
acestia trebuie sa faca cereri pe la ANAF
cred că-i clar. mie mi-a crescut leafa de la 1 ian.18 cu suma ce se dadea la CNP
daca, pentru munca la civili, faci cerere la CNP MAPN, ăia te trimit la CNP
sunt in aceeasi situatie, dar...
de la 1 ianuarie prin programul de salarii, sosit de la minis.invatamantului, caci lucrez in invatamant, nu mi se mai opreste contributia la pensii, ci mi se acorda mie, deci optiunea este introdusa in program, iar colegele au introdus la mine optiunea de pensionar militar, intrucât..

prin ordonanta 103 / 2017 s-a dispus ca oamenii nu mai pot beneficia de 2 pensii, cu exceptia celor private.
deci Casa de pensii civila trebuie sa-ti dea banii inapoi, iar patronul sau directorul institutiei nu mai are voie sa-ti vireze contributia la CNP
.stiu cazuri, de fosti colegi, care lucreaza la patroni, si nu-si pot recupera banii de la 1 ianuarie, cu toate ca patronii au virat sumele la CNP.
acestia trebuie sa faca cereri pe la ANAF
cred că-i clar. mie mi-a crescut leafa de la 1 ian.18 cu suma ce se dadea la CNP
daca, pentru munca la civili, faci cerere la CNP MAPN, ăia te trimit la CNP
Codul fiscal 2018, prevede la
ART. 154 - Categorii de persoane fizice exceptate de la plata contribuţiei de asigurări sociale de sănătate
(1) Următoarele categorii de persoane fizice sunt exceptate de la plata contribuţiei de asigurări sociale de sănătate:
...
f) bolnavii cu afecţiuni incluse în programele naţionale de sănătate stabilite de Ministerul Sănătăţii, până la vindecarea respectivei afecţiuni;

Modificare introdusă de ORDONANŢA DE URGENŢĂ nr. 79 din 8 noiembrie 2017, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 885 din 10 noiembrie 2017.

În programul național de sănătate, sunt trecute mai multe boli, iar eu am două dintre acestea:
*în 2017 operație , la Cluj, pe cord deschis, cardio vasculară, 3 bypass-uri.
*din 2002 diabet zaharat, care a dus la boala de inimă.
Sunt pensionar iar în prezent lucrez ca administrator la CJRAE Brașov.
Dacă fac cerere la CNS Brașov și prezint aceste aspecte, îmi aprobă cererea de scutire a contribuției de sănătate?
Deci instituția nu mai virează suma respectivă ci o primesc eu.
Am aflat despre acest lucru de la cineva din jud. prahova căreia nu i se mai virează cotribuția și o primește la salariu, întrucât are diabet zaharat, boală atestată de doctorul specialist.
vă mulțumesc,
Discuție despre pensie
sunt pensionar cu pensie militară de serviciu
din martie 2016 lucrez la o instituție specială din învățământ iar din luna noiembrie am primit la leafă mai mult cu 249 lei - nu mi se mai reține contribuția pentru pensie, întrucât sunt pensionar militar - conform noilor reglementări.
Întrebare; ce se întâmplă cu cele 20 de luni pentru care s-a instituția mi-a plătit contribuția la pensie - la CASA DE PENSIE CIVILĂ Brașov?
Mulţumesc!
Aşa bănuiam şi eu, dar în plus voi cere şi opinia în scris de la primărie, ca să nu-mi pună nimeni ,,beţe-n roate,,.

Singua mea problemă este realizarea separată a branşamentului de apă rece, şi aprobarea de la compania de apă pentru încheierea contractului şi scăderea consumului de apă de pe scară din consumul total al blocului. Sper să nu am probleme în acest sens (noroc cu ceva pile-rude).
Blocul în care locuiesc, are 7 scări, între 6-8 etaje, total 207 apartamente şi 4 societăţi la parter, şi cu excepţia scării mele, celelalte au probleme cu datornicii sau cu societăţile de la parter. La scara noastră rar se întâmplă, 2-3 pe lună care să plătească cu întârziere întreţinerea. Toate apartamentele au centrale propriii. În prezent avem probleme cu robineţii de la subsol, 4 dintre ei fiind blocaţi, şi toţi vecinii au fost de acord să realizăm un branşament de apă rece, cu apometru separat, de la conducta principală şi de aici 12 legături pentru coloanele de apă, câte 3 de fiecare dintre cele 4 coloane. Deci am face o separare de apă şi am asigura şi siguranţa coloanelor de apă. Din acest motiv ne-am gândit să ne separăm de actuala asociaţie şi să ne facem o asociaţie proprie.
În legea 230, art. 5, pct 2, se prevede(2) În clădirile de locuinţe cu mai multe tronsoane sau scări se pot constitui asociaţii de proprietari pe fiecare tronson sau
scară în parte numai în condiţiile în care nu există o proprietate comună aferentă tronsoanelor sau scărilor, care nu poate fi delimitată
.
Făcându-se separare de apă, nu am mai avea nici o proprietate comună!
Dar.... în HG 1558, la art. 5, pct. 2 se prevede
(2) Asociatiile de proprietari la nivel de scari sau tronsoane de cladire se pot constitui prin hotarâre a adunarii generale si cu acordul expres al coproprietarilor cu privire la delimitarea efectiva a partilor de proprietate comuna care se preiau în administrare de respectiva asociatie de proprietari si cu privire la obligatiile si drepturile legale care vor continua sa ramâna în sarcina tuturor coproprietarilor.
Întrebare: a cui hotărâre, a cărei adunări generale? A celei existente sau a celei ce urmează a se constitui pe o scară? Pentru că în baza legii, proprietarii de pe o scară se pot într-o asociaţie în baza propriei voinţe.
Noi dorim acest lucru, întrucât având pe scară (la asociaţia exsitentă) un fond de rulment de 3800 lei şi un fond de reparaţie de 3500 lei, ne putem organiza mult mai uşor, iar cheltuielile administrative ar fi mai mici. E puţin de lucru, de făcut multe hârtii şi contracte, dar din experienţă, le pot rezolva toate în maximum 2 luni.
Sunt administratorul unui bloc din Braşov
În anul 2012, asociaţia de proprietari a făcut demersurile necesare la oficiul de cadastru pentru înscrierea privilegiului imobiliar pentru apartamentul unui locatar care nu mai plătise cota de contribuţie la întreţinere din anul 2008. În acelaşi timp respectivul proprietar mai este dat în judecată de o bancă şi o altă societate pentru recuperarea datoriilor existente. Asociaţia, la solicitarea executorului judecătoresc, trimite în septembrie 2012 datele referitoare la datoria locatarului, care atunci erau de 4500 lei, precum valoarea penalităţilor care depăşeau suma de 4500 lei, însoţite de copii ale listelor de plată luinare.
În luna noiembrie 2013, asociaţia este anunţată de executorul judecătoresc că în luna ianuarie 2014 va avea loc licitaţia pentru vânzarea apartamentului respectivului datornic, prezentând şi a situaţie a datoriilor acestuia, asociaţia fiind trecută numai cu suma de 4500 lei. Asociaţia trimite imediat executorului judecătoresc situaţia la zi a datoriilor locatarului, care atunci erau de 6200 lei, şi valoarea penalităţilor, care conform legii nu poate depăşi 6200 lei. La adresa înaintată nu s-a mai primit nimic de la executorul judecătoresc. Am mers personal la executor, de 2 ori, ca să-l întâlnesc şi să purtăm o discuţie vis-a-vis de situaţia existentă, dar nu l-am putut găsi, ci numai pe câţiva asistenţi care mi-au comunicat verbal, după licitaţie, că după plata datoriilor către ei, restul de bani vor fi împărţiţi proporţional cu asociaţia, banca şi societatea la care avea datorii, iar despre împărţirea banilor vom primi înştiinţare scrisă.
Acest lucru mi se pare incorect!
După licitaţie, cel ce a câştigat apartamentul ne-a contactat la sediul asociaţiei, şi ne-a spus că el a plătit preţul apartamentului şi el nu va mai plăti nimic, indiferent dacă asociaţia va primi sau nu toţi banii. Nu ştim ce va face el mai departe, dar ştim că nici un notar nu va putea să-i înregistreze apartamentul fără adeverinţă de la asociaţie, cum că fostul proprietar şi-a achitat toate datoriile.
Asociaţia înţelege, că executorul vrea să ne dea numai 4500 lei, cât era datoria în 2012, fără penalităţi, şi deci nu la valoarea actuală, 31 ianuarie 2014, care se ridică la aproape 6400 lei plus penalităţile. Este corect aşa?
În această situaţie cum ne recuperăm restul de bani şi penalităţile? ªi de la cine?
Întrucât executorul nu ne-a luat în seamă şi nu a răspuns în nici un fel demersurilor noastre, suntem decişi să informăm din nou oficiul de cadastru asupra situaţiei existente, iar noului proprietar nu-i vom elibera nici o adeverinţă, cu toate că el ne-a spus că nu are nevoie de adeverinţă la notariat, întrucât va primi de la executorul judecătoresc o adeverinţă în care se va specifica că apartamentul este degrevat de orice alte sarcini. Este corect dacă se va întâmpla aşa?
Sunt curios să aflu şi părerea altor persoane avizate.
Cu mulţumiri!
Există stabilit un plafon maxim pentru un fond de premiere, care să nu fie depăşit de către comitetul executiv al unei asociaţii de proprietari, sau acest plafon nu trebuie să depăşească suma aprobată de adunarea generală şi stipulată în bugetul anual?