Pentru costuri, intreaba un notar. Ele sunt diferentiate in functie de valoarea bunului. Au notarii niste evaluari, pe zone.
"Costuri" inseamna taxa notariala (stabilita prin lege, in functie de valoare) si onorariul notarului.
Ca idee: orice act poate fi atacat in instanta. Introducerea actiunii nu inseamna si admiterea ei.
Nimeni nu-ti poate da o solutie universal valabila.
Ca raspuns la intrebarea punctuala: cele doua contracte (vanzare-cumparare si intretinere) pot fi combinate (adica se incheie unul singur, care cuprinde clauze specifice fiecaruia dintre ele)
Daca vorbim de demisie, este un act unilateral al angajatului si nu se aproba. Se ia act de demisie. In acest caz este obligatoriu termenul de preaviz (15 zile calendaristice, respectiv 30 pentru functii de conducere).
Daca discutam despre incetarea C.I.M. prin acordul partilor, atunci cererea trebuie sa fie facuta explicit in acest sens si sa fie aprobata (nu mai exista termen de preaviz).
Depinde si de posibilitatea de comunicare intre parti (angajat/angajator).
Daca vrei sa pleci oricum, iti sugerez sa faci o singura cerere, de incetare a raporturilor de munca prin acordul partilor si, in aceeasi cerere, sa scrii ceva de genul: "in cazul in care nu veti fi de acord cu incetarea raporturilor de munca prin acordul partilor, urmeaza sa considerati prezenta cerere preaviz, in temeiul art ..... din Codul muncii" (adica demisie)
Bogdan,
ar trebui sa ne dai mai multe informatii:
1. Cine figureaza acum in acte ca proprietar al apartamentului? Bunica ta?
2. La ce mostenire a renuntat tatal tau si la ce data? Cumva la cea dupa bunicul tau, intelegand ca bunica traieste?
3. A fost apartament proprietatea bunicilor si ulterior a trecut in proprietatea exclusiva a bunicii tale, prin renuntarea fiului ei, adica tatal tau?
Daca e asa, unchiul cu pricina ce atitudine a avut? Dar matusa decedata?
3. Unchiul care vrea apartamentul este fratele tatalui tau si al matusii decedate?
Daca iti vei gasi un loc de munca, dar aceasta munca nu va presupune si reprezentarea in fata instantelor, nu vad cine si de ce te-ar intreba daca te-ai inscris in Colegiu.
Pe angajatori, din cati stiu, nu-i prea intereseaza chestiunea. Unii consilieri cer angajatorilor sa le plateasca taxele la colegiu, daca vor sa fie reprezentati in instanta. Si, unii angajatori platesc.
Asa ca, bafta sa-ti gasesti loc de munca. Pe urma, vezi tu daca te inscrii sau nu.
Vedeti si contractul colectiv de munca, poate exista o obligatie a Administratiei sa ajusteze grila de salarizare, sau sa se initieze negocieri. Nu este nelegal sa majoreze numai salariile unor persoane, mai ales ca obligatia de majorare, in cazul de fata, este impusa de lege.
La Oficiul de cadastru si publicitate imobiliara (fostul birou de carte funciara) de la locul situarii imobilului. Acolo este afisata si lista actelor necesare.
Cred ca incheierea de inatabulare poate fi ridicata si de un mandatar, cu procura autentica, dar ti se poate comunica si prin posta, cu ceva bunavointa.
Trebuie, totusi, sa-ti recuperezi actele in original, pentru ca vei fi nevoit sa le depui.
Vezi si taxele.
Cauta dovezi ca a stiut. De fapt, trebuia chemat la dezbaterea succesiunii. S-ar putea sa aiba sanse daca asa stau lucrurile. Notarul ce a facut? Sau nu ati declarat ca mai exista un mostenitor? Ceva s-a intamplat acolo.
El poate sa faca cerere de repunere in termenul de prescriptie, daca are motive temeinice, iar instanta poate sa i-o admita, daca se dovedeste ca el (reclamantul) nu a avut nici o culpa.