Locuiesc intr-un bloc de 10 etaje si ieri la etajul 4 s-a spart o conducta de apa rece si s-a inundat totul pana la parter.
Problema este ca proprietarul ap. de la et. 4 este plecat in concediu peste hotare si revine peste 2 saptamani. Coloana respectiva (baie) a fost oprita insa acum toate apartamentele de pe coloana respectiva au ramas fara apa rece, unele (cei care au centrala si se alimenteaza din aceasta coloana) ramanand chiar si fara apa rece si fara apa calda. Proprietarul a fost contactat telefonic si i s-a propus sa chemam un lacatus care sa deschida usa fara sa o deterioreze, sa izolam cumva problema de la el si sa dam drumul la coloana de apa, urmand ca apoi sa inchidem si sa sigilam pana la intoarcerea lui. Nu a fost de acord, refuzand categoric. De cealalta parte sunt proprietarii care vor apa, mai ales pe caldurile care sunt in perioada asta si acestia nu vor sa stea doua saptamani fara apa pana cand revine proprietarul unde s-a spart teava.
Va rog sa ma ajutati cu o solutie! Din cate stiu in casa omului nu pot intra fara un mandat si cum omul este director de sucursala bancara nimeni nu vrea sa faca ceva ilegal.
Locuiesc intr-un bloc in care, ca in multe altele, uscatoria a fost ocupata in mod abuziv de cativa "dinozauri" si transformata in depozit de "troace" - lucruri nefolositoare. Nu exista niciun acord sau altceva care sa le dea dreptul si nici nu raspund la solicitarea administratorului si presedintelui de a elibera acest spatiu.
Ii rog pe cei care au trecut prin aceasta situatie si s-a rezolvat sa imi impartaseasca din experienta lor, poate asa gasesc o modalitate de rezolvare.
Nu vreau citate din legi, ca astea le cam stiu, vreau situatii si modalitati concrete daca se poate.
Mentionez inca odata ca presedintele si administratorul i-a somat verbal in mai multe randuri insa nici nu vor sa auda de eliberarea spatiului respectiv, iar eu as prefera sa nu ajung la instanta ca asta este de durata si macina timpul si nervii.
In anexa nr. 1 sunt prezente 3 societati care acum sunt parte a societatii la care lucrez, prin preluare. Desi am semnalat conducerii ca prin prezenta celor 3 societati in anexa, actuala societate este implicit prezenta in anexa, mi s-a raspuns ca prezenta celor 3 societati in anexa s-a facut prin preluarea acestora dintr-un CC Ramura mai vechi, fara a exista vreo cerere in acest sens din partea actualei societati, care nu este membru FEPACHIM.
Se poate invoca prezenta denumirii celor trei societati (incluse in societatea actuala) in anexa 1 pentru a cere respectarea prevederilor CC Ramura si includerea acestora in CCM la nivel de societate ?
Sunt angajat la o companie din domeniul petrochimiei, mai exact fabricarea anvelopelor. Pentru aceasta industrie exista un contract colectiv de munca la nivelul ramurii (369/2010) pentru anii 2010-2012 insa societatea la care lucrez nu este semnatara a acestui contract si nici membra a Federatiei Patronale FEPACHIM - semnatara acestui contract din partea patronatului.
Intrebarea mea este daca prevederile acestui contract sunt aplicabile tututror celor care activeaza in aceasta industrie, angajati si angajatori, sau numai acelor societati care sunt semnatare - membre FEPACHIM.
Mentionez ca in cadrul societatii nu mai exista sindicat, contractul colectiv de munca fiind semnat si negociat de un numar de reprezentanti ai salariatilor.
Sunt implicit incluse in CCM la nivel de intreprindere prevederile CC Ramura in aceasta situatie ?
Multumesc anticipat pentru raspuns celor specializati in contracte colective de munca!
Am avut o astfel de experienta. Luati-va gandul de la ajutorul primariei. Angajatii serviciului Asociatii de Proprietari din Primaria sectorului [EDITAT] m-au expediat elegant spunandu-mi ca dumnealor nu sunt experti contabili ca sa ma poata ajuta insa, la plecare, au avut amabilitatea sa-mi recomande un expert contabil "agreat". Dupa ce l-am sunat m-am linistit, pentru ca la ce tarife avea - am renuntat.
Mi-ar fi de mare folos o declaratie completata pe care sa o iau drept model.
Sunt convins ca multi administratori deja au deslusit deja asta si pentru a nu mai face incercari peste incercari un suflet bun ar putea sa puna la dispozitie un exemplar ca model.
Cum se completeaza declaratia 112 la o asociatie unde sunt numai doi angajati (administrator + femeie serviciu) cu conventii civile? Va rog sa ma ajutati !
La mine in bloc, pe perioada verii, repartitoarele s-au resetat la 1 septembrie si pana la inceputul furnizarii de agent termic au inregistrat un numar de unitati.
Este adevarat ca numarul acesta a variat de la un proprietar la altul, aleator, insa la multi a fost zero.
Firma de calcul nu a facut nicio citire la inceputul perioadei de furnizare de agent termic, asa ca celor care au raportat aceste unitati li s-au scazut in prima luna de calcul, insa cei care nu au observat sau nu au spus nimik au platit.
Deci, OCHII MARI !!!
PS: le mine pe repartitor este trecuta temperatura de pornire = 35°C.
Asociatia noastra este mica, o singura scara de bloc, nu avem un sediu anume, de aceea sediul este atat acasa la administrator cat si acasa la presedinte.
Deoarece pana acum, din lipsa de presedinte, toate actele au stat la administrator - acum - cand avem presedinte dorim sa pastreze fiecare ceea ce trebuie.
In speranta ca am fost mai explicit acum, puteti sa ma ajutati mai la obiect, va rog ?
Dupa divergentele avute cu administratorul si dupa ce am fost ales presedinte in AG, acesta a fost somat de primarie sa imi predea stampila si arhiva asociatiei.
Va rog sa imi spuneti ce documente sunt cuprinse in aceasta arhiva care trebuie sa stea la presedinte si care sunt cele care trebuie sa ramana la administrator.