Am castigat in instanta niste drepturi slariale pe care le-am platit in aceasta luna cf.OUG 71/2009, aprobată cu modificări prin Legea nr.230/2011. Fiind o plata anticipata si nu odata cu plata drepturilor salariale lunare, am facut plata si obligatiile salariale catre bugetul de stat la data platii acestora (Cod Fiscal art. 57 (2^1).Intrebarea mea este, daca plata acestor diferente de salarii stabilite in baza unor hotarari judecatoresti ramase definitive constituie baza legala privind contributia la asigurarile sociale, acest fapt ducand in sine la cumularea cu celelalte drepuri slariale ale lunii in care s-a facut plata, ceea ce ar duce implicit la declararea lor pana la data de 25 ale fiecarei luni in Declaratia 112.
Persoana respectiva, iese la pensie partial anticipata peste 2 luni. Are 38 ani vechime in campul muncii si i s-a spus ca poate iesi la pensie partial anticipata fara penalizare. Ea, vrea sa stie, daca dupa ce iese la pensie adica partial antaicipata, mai poate lucra cu contract, prestari servicii, sau alte forme. Banuiesc, ea neavand limita de varsta nu are dreptul la cele scrise de dv. din Lege, respectiv art. 118 (a).
Va rog frumos, temei legal, sau articol din Codul muncii, daca un pensionar, pensie partial anticipata, fara penalizare (intruneste toate conditiile de iesire la pensie partial anticipata), are dreptul sa incheie un alt contract de munca - prestari servicii -.
Va multumesc!
O persoana cu studii economice care nu desfasoara activitati de natura financiar-contabile, are dreptul de a exercita functia de control financiar preventiv in cadrul institutiei?
Va rog urgent daca stie cineva, ce temei legal exista pentru plata concediului de odihna neefectuat in cazul unui functionar public, care si-a intrerupt activitatea prin demisie (se considera "incetarea raportului de serviciu, "Sectiunea a 3-a "..Legea 188.
Se pot asocia drepturile privind compensarea in bani la plata concediului neefectuat , prin incetarea raportului de munca, din Codul Muncii?
Va multumesc
Functionarii publici, care sunt si mamageri de proiect, sau ocupa diverse alte functii in cadrul unui proiect (asistenti, ofiter tehnic..etc), derulat prin institutia unde lucreaza, au dreptul la plata orelor lucrate pe proiect?
Specific, ca activitatile prestate in cadrul proiectelor sunt reflectate corespunzator in cuprinsul fisei postului, iar in Normele privind aplicarea preved.L285/2010, respectiv punctul 5 este explicata procedura de plata a persoanelor care isi desfasoara activitatea in cdrul unei echipe de proiect, probabil facandu-se referire doar la personalul platit din fonduri publice , nu si functionari.E posibil sa imi fi dat singura raspunsul, insa asi dori mai multe lamuriri, legate de corectitudinea de plata si in spiritul legii, a functionarilor care lucreaza si pe proiecte.
Da este vorba de impozitul pe salarii. In CAP.III din Codul fisal," Sunt considerate venituri din salarii toate veniturile în bani şi/sau în natură obţinute de o persoană fizică ce desfăşoară o activitate în baza unui contract individual de muncă sau a unui statut special prevăzut de lege, indiferent de perioada la care se referă, de denumirea veniturilor ori de forma sub care ele se acordă, inclusiv indemnizaţiile pentru incapacitate temporară de muncă" , in aceasta perioada primeste c.valoare indemnizatiei de concediu medical, cu acel certificat de handicap. M-am uitat la litera "s" art. 42.."s) veniturile reprezentând avantaje în bani şi/sau în natură primite de persoanele cu handicap,".... ..din 2 raspunsuri ce sa inteleg, are sau nu dreptul la scutire de impozit pe salariu? Va rog mult o precizare. si scuzele mele ca nu am pus intrebarea corect.