avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 207 soluții astăzi
Forum Activitate mxm

Activitate mxm

LegisPeritum a scris:

Din punctul meu de vedere au procedat greșit, având în vedere că produsul a fost înlocuit cu alt produs nou, chiar dacă în contract nu este prevăzută expres o asemenea situație.


Cand spuneti a procedat gresit la ce va referiti la lege sau doar la parerea dvs.personala?
Daca dvs. gasiti in Legea 449/2003 undeva stipulat ca la schimbarea produsului se acorda un nou termen aveti dreptate dar din cat am citit nu scrie nimic asa ca in mod cert nu se acorda niciun termen nou de garantie ci el curge de la data cand a fost cumparat produsul schimbat.

Scurt si la obiect o informati in scris in maxim 10 zile de cand ati efectuat comanda si este obligata sa va returneze banii. Cititi Ordonanta nr. 130/2000 privind regimul juridic al contractelor la distanta.
Daca ati fost personal si ati semnat contractul asta inseamna ca nu beneficiati de vanzare la distanta . Cititi legea cu atentie ca am impresia ca dvs. ati accesat serviciul printr-un mijloc de comunicare la distanta dar l-ati incheiat prin vanzare directa.
Ca sa fie vanzare la distanta trebuie ca partile contractante sa nu se intalneasca fizic.
Totusi si asa aveti castig de cauza daca cititi OG 21/1992.
Ca sa nu va chinuiti mergeti la OPC . Totodata sa aveti dovada ca in termenul de 10 zile ati solicitat rezilierea contractului. Acum legea se poate interpreta si in favoarea dvs si in favoarea operatorului. Poate daca vedeam actele si ne explicati pas cu pas cum a fost, daca odata cu semnarea contractului ati si platit etc..va raspundeam mai la obiect.
Nu va schimba nimeni LCD-ul pentru faptul ca a fost la reparat de 4 ori.
Obligatia celor din service este sa va treaca pe certificatul de garantie perioada cat nu a functionat produsul, respectiv de la data cand l-ati dus in service pana la data cand a fost ridicat sau ati fost notificat sa-l preluati.
Perioada de garantie se prelungeste cu perioada in care proidusul nu a functionat.
Exista Legea 394/1995 in care era prevazut faptul ca daca produsul se strica de 3 ori in prima jumatate a termenului de garantie , trebuie sa-l schimbe dar a fost abrogata de Legea 449/2003 asa ca nu aveti ce face decat sa solicitati trecerea in certificatul de garantie a perioadei in care nu a functionat.
Totodata puteti reclama faptul ca nu v-au reparat produsul in 15 zile conform Legii 449/2003.
Va mai puteti prevala de faptul ca in Legea 449/2003 specifica clar ca toate costurile pentru aducerea la conformitate a produsului sunt suportate de vanzator.
In fapt este vorba de toate costurile ( transport, depozitare , etc)
Răspuns la discuția Plangere catre un vopsitor auto
Mergeti la Politia Economica ei sunt in masura sa-l sanctioneze pentru prestare de activitati economice fara autorizatii, etc.
Răspuns la discuția Nelamuriri cu serviceul
Service-ul care a schimbat kitul de distributie este direct raspunzator si unicul raspunzator pentru prejudiciul creat.
Daca masina este cumparata pe pers. fizica faceti reclamatie la OPC, daca este cumparata pe firma contactati un avocat si va invata el ce aveti de facut.
Răspuns la discuția Reziliere contract
Mergeti la OPC cu o copie de pe contract si dovada platii sau ce mai aveti si ii vor sanctiona cei de acolo pentru nerespectarea contractului conform art. 9 din OG 21/1992 privind protectia consumatorilor.
Răspuns la discuția Amenda pentru lipsa rovigneta
Din cate stiu eu procesele verbale sunt trimise printr-o societate privata care are domeniu de activitate servicii de curierat.


Daca cititi cu atentie OG 2/2001-privind regimul juridic al contravenţiilor


Art. 25. - (1) Procesul-verbal se va înmâna sau, după caz, se va comunica, în copie, contravenientului şi, dacă este cazul, părţii vătămate şi proprietarului bunurilor confiscate.
(2) Comunicarea se face de către organul care a aplicat sancţiunea, în termen de cel mult o lună de la data aplicării acesteia.

In Codul Civil avem urmatoarea precizare:

Respectarea ordinii publice şi a bunelor moravuri

Art. 11. - Nu se poate deroga prin convenţii sau acte juridice unilaterale de la legile care interesează ordinea publică sau de la bunele moravuri.

In cazul de fata comunicarea nu este facuta in conditiile imperative impuse de lege si anume art. 25 din OG 2/2001.

Orice contract sau conventie incheiata intre organul constatator si societatea de curierat este nul in conditiile prevazute de art. 11 din Codul Civil.


Un atuu zic eu suficient ca sa contestati tot ce ati primit fara sa va mai bateti capul cu tot felul de explicatii.
Răspuns la discuția Problema contract intenet.
Normal ca puteti rezilia contractul fara nicio despagubire deoarece in cazul de fata nu ati fost informat corect, complet si precis conform :

OG 21/1992 privind protectia consumatorilor.

Art. 10. - Drepturile consumatorilor, la încheierea contractelor, sunt:

b) de a beneficia de o redactare clară şi precisă a clauzelor contractuale, indicarea exactă a preţurilor şi tarifelor şi, după caz, a condiţiilor de garanţie;


Totodata va rog sa cititi si Legea 363/2007 privind combaterea practicilor incorecte ale comercianţilor în relaţia cu consumatorii.

Art. 6. - (1) O practică comercială este considerată ca fiind acţiune înşelătoare dacă aceasta conţine informaţii false sau, în orice situaţie, inclusiv în prezentarea generală, induce în eroare sau este susceptibilă să inducă în eroare consumatorul mediu, astfel încât, în ambele ipoteze, fie îl determină, fie este susceptibilă a-l determina pe consumator să ia o decizie de tranzacţionare pe care altfel nu ar fi luat-o, chiar dacă informaţiile sunt, în fapt, corecte în raport cu unul sau mai multe dintre următoarele elemente:
a) existenţa sau natura produsului;
b) principalele caracteristici ale produsului, cum ar fi: disponibilitatea, avantajele, riscurile, fabricarea, compoziţia, accesoriile, asistenţa acordată după vânzare şi instrumentarea reclamaţiilor, modul şi data fabricaţiei sau prestării, livrarea, capacitatea de a corespunde scopului, utilizarea, cantitatea, specificaţiile, originea geografică sau comercială, rezultatele care se pot obţine din utilizarea sa, rezultatele şi caracteristicile esenţiale ale testelor sau controalelor efectuate asupra produsului;
c) perioada pentru care comerciantul se angajează, motivele utilizării practicii comerciale şi natura desfăşurării vânzării, precum şi toate declaraţiile sau toate simbolurile care ar induce o legătură între produs sau comerciant şi o sponsorizare sau o aprobare, direct ori indirect;
d) preţul sau modul de calcul al preţului ori existenţa unui avantaj specific al preţului;
e) necesitatea service-ului, a unei piese separate, a înlocuirii sau a reparării;
f) natura, competenţele şi drepturile comerciantului sau ale reprezentantului său, cum ar fi: identitatea şi patrimoniul, calificările sale, statutul, autorizarea, afilierea sau legăturile sale, drepturile de proprietate industrială, de autor sau comercială ori recompense şi distincţii primite;
g) drepturile consumatorului, inclusiv dreptul de a beneficia de reparare, de înlocuire sau de restituire a contravalorii ca urmare a rezoluţiunii contractului, astfel cum sunt prevăzute de Legea nr. 449/2003 privind vânzarea produselor şi garanţiile asociate acestora, sau riscurile pe care consumatorul le poate întâmpina.
(2) O practică comercială este, de asemenea, considerată ca fiind acţiune înşelătoare dacă, în contextul prezentării situaţiei de fapt, ţinând cont de toate caracteristicile şi circumstanţele, determină sau este susceptibilă să determine consumatorul mediu să ia o decizie de tranzacţionare pe care altfel nu ar fi luat-o. În acest caz, acţiunea înşelătoare este determinată de:
a) orice activitate de comercializare privind produsul, inclusiv publicitatea comparativă, creând o confuzie cu alt produs, marca, numele sau cu alte semne distinctive ale unui concurent;
b) nerespectarea de către comerciant a obligaţiilor prevăzute în codul de conduită pe care s-a angajat să îl respecte, dacă:
(i) angajamentul său nu este o aspiraţie, ci este ferm şi poate fi verificat;
(ii) acesta indică, în cadrul unei practici comerciale, că s-a angajat să respecte codul.
Art. 7. - (1) O practică comercială este considerată ca fiind omisiune înşelătoare dacă, în contextul prezentării situaţiei de fapt, ţinând cont de toate caracteristicile şi circumstanţele acesteia, precum şi de limitele mijloacelor de comunicare utilizate pentru transmiterea informaţiei omite o informaţie esenţială necesară consumatorului mediu, ţinând cont de context, pentru luarea unei decizii de tranzacţionare în cunoştinţă de cauză şi, prin urmare, determină sau este susceptibilă să determine luarea de către consumator a unei decizii de tranzacţionare pe care altfel nu ar fi luat-o.
(2) O practică comercială este, de asemenea, considerată ca fiind omisiune înşelătoare atunci când, ţinând cont de aspectele prevăzute la alin. (1), un comerciant ascunde sau oferă într-un mod neclar, neinteligibil, ambiguu ori în contratimp o informaţie esenţială sau nu indică intenţia comercială a practicii, în cazul în care aceasta nu rezultă deja din context, şi când, în oricare dintre cazuri, consumatorul mediu este determinat sau este susceptibil a fi determinat să ia o decizie de tranzacţionare pe care altfel nu ar fi luat-o.
(3) În cazul în care mijloacele de comunicare utilizate pentru transmiterea practicilor comerciale impun limite în spaţiu sau în timp, în momentul determinării practicii ca fiind sau nu omisiune înşelătoare, se va ţine cont de aceste limite, precum şi de orice măsuri luate de către comerciant în vederea punerii informaţiei la dispoziţia consumatorului prin alte mijloace.
(4) În cazul unei invitaţii de a cumpăra, următoarele informaţii sunt considerate esenţiale, dacă nu rezultă deja din context:
a) caracteristicile principale ale produsului, ţinând cont de mijlocul de comunicare utilizat şi de produs;
b) sediul şi celelalte date de identificare ale comerciantului şi, în cazul în care acţionează pe seama altui comerciant, sediul şi celelalte date de identificare ale acestuia;
c) preţul cu toate taxele incluse sau, dacă preţul nu poate fi în mod rezonabil calculat în avans, ţinând cont de natura produsului, modalitatea de calcul al acestuia. De asemenea, unde este cazul, toate costurile adiţionale pentru transport, livrare sau taxele poştale ori, în cazul în care aceste cheltuieli nu pot fi, în mod rezonabil, calculate în avans, precizarea că pot exista costuri adiţionale ce trebuie suportate de consumator;
d) modalităţile de plată, livrare, executare şi cercetare a reclamaţiilor, dacă acestea diferă de condiţiile cerute de diligenţa profesională;
e) pentru produsele şi tranzacţiile ce implică un drept de renunţare sau de reziliere, menţionarea acestui drept.
(5) Informaţiile prevăzute în legislaţie, care se referă la prezentările comerciale, inclusiv la publicitate sau comercializare, sunt esenţiale. Lista nelimitativă a acestora este cuprinsă în anexa nr. 2.


In cazul prezentat de dumneavoastra nu ati fost informat despre cantitate, traficul fiind limitat.
Pentru a formula o reclamatie la ANPC cu privire la aspectele semnalate trebuie sa indepliniti conditiile din OG 21/1992 privind protectia consumatorilor


Art. 2. - În sensul prezentei ordonanţe, se înţelege prin:

2. consumator - orice persoană fizică sau grup de persoane fizice constituite în asociaţii, care acţionează în scopuri din afara activităţii sale comerciale, industriale sau de producţie, artizanale ori liberale;

Daca indepliniti conditiile de mai sus puteti formula o reclamatie la ANPC prin care solicitati daca s-au respectat prevederile legale si anume:

Art. 10 din OG 21/1992 Drepturile consumatorilor, la încheierea contractelor, sunt:

i) de a fi notificaţi cu 30 de zile înainte de data la care contractul se prelungeşte în mod automat pentru o perioadă de timp determinată sau nedeterminată, în vederea formulării în scris de către consumator a unei opţiuni de prelungire a valabilităţii acestuia.

Solicitati dovada in care ati formulat in scris optiunea de prelungire a contractului.
In contract trebuie sa stipulati un interval fix si sa eliminati clauza in care se stipuleaza
contractul pate inceta mai repede decat perioada stabilita in cazul in care imobilul se instraineaza in procedura falimentului.

Fiind vorba de un contract care este semnal pe Noul Cod Civil aveti dreptul de a va nota drepturile in cartea funciara.

Art. 902. - (1) Drepturile, faptele sau alte raporturi juridice prevăzute la art. 876 alin. (2) devin opozabile terţelor persoane exclusiv prin notare, dacă nu se dovedeşte că au fost cunoscute pe altă cale, în afara cazului în care din lege rezultă că simpla cunoaştere a acestora nu este suficientă pentru a suplini lipsa de publicitate. În caz de conflict de drepturi care provin de la un autor comun, dispoziţiile art. 890-892, 896 şi 897 se aplică în mod corespunzător.

(2) În afara altor cazuri prevăzute de lege, sunt supuse notării în cartea funciară:
6. locaţiunea şi cesiunea de venituri;

Dupa ce va inscrieti in cartea funciara, locatorul chiar daca instraineaza bunul, noul proprietar nu poate rezilia contractul fara acordul dumneavoastra pana la expirarea perioadei stabilita in contract.

Despre locatiune cititi NCC art. 1777-1850