avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 538 soluții astăzi
Forum Activitate inspectorSSM

Activitate inspectorSSM

1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
Ati uitat sa redați alin. 2 din art. 16
(2) În situaţia în care nu sunt îndeplinite condiţiile prevăzute la alin. (1), angajatorul trebuie să desemneze unul sau mai mulţi lucrători ori poate organiza serviciul intern de prevenire şi protecţie şi/sau poate să apeleze la servicii externe, în condiţiile prezentelor norme metodologice.
In aceste condiții dumneavoastra nu puteți fi numit decât ”lucrator desemnat” cu desfășurarea activităților de prevenire și protecție. Pentru a putea îndeplini această sarcină tr. să îndepliniți cerinţele minime de pregătire în domeniul SSM corespunzătoar nivelului mediu prevăzute de art. 49 din NM de aplicare a Leg. 319/2006 aprobate prin HG 1425/2006
ART. 49)
(1) Cerinţele minime de pregătire în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă corespunzătoare nivelului mediu sunt:
a) studii în învăţământul postliceal în profil tehnic;
a) studii în învăţământul liceal filiera teoretică în profil real sau filiera tehnologică în profil tehnic;
b) curs în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă, cu conţinut minim conform celui prevăzut în anexa nr. 6 lit. B, cu o durată de cel puţin 80 de ore.
(2) Nivelul mediu prevăzut la alin. (1) se atestă prin diploma de studii şi certificatul de absolvire a cursului prevăzut la alin. (1) lit. b).
O întrebare, firma nu are administrator (reprezentant legal) ?
Dacă sunteți conducătorul locului de muncă puteți efectua instruirea periodică a lucrătorilor din subordine și să confirmați prin semnătură efectuarea acesteia fara sa aveți curs de SSM. Funcție de numărul de lucrători și activitatea desfășurată în unitate puteți fi numit lucrător desemnat cu responsabilități în domreniul SSM pentru care este suficient cursul de 80 de ore și veți efectua instruirea introductiv generala și la locul de muncă (instruiri la angajatre) pentru lucrători. Dacă sunteți numit conducător al serviciului intern de prevenire și protecție vă mai trebuie un curs postuniversitar de cel puțin 180 ore.
Răspuns la discuția Medicina muncii practicanti
Elevii in perioada efectuarii stagiului de practica sunt considerati lucratori deci vor fi tratati de angajator ca pe proprii lucratori (control medical, instruire, dotare cu EIP, etc.).
Art. 5. din L 319/2006 - In sensul prezentei legi, termenii si expresiile de mai jos au urmatorul inteles:
a) lucrator - persoana angajata de catre un angajator, potrivit legii, inclusiv studentii, elevii in perioada efectuarii stagiului de practica, precum si ucenicii si alti participanti la procesul de munca, cu exceptia persoanelor care presteaza activitati casnice;
În mod normal ar tr ca în cadrul CSSM-ului să discutați această problemă și să se decidă de acesta (probabil) reinstruirea lucratorilor care nu au fost instruiți corespunzător . Se supune la vot și se consemnează acest lucru în PV de ședință. O noua instruire vă va garanta că lucrătorii au fost instruiți corespunzător și că acest lucru este validat prin semnătura celor in drept.
La stabilirea perioadei de incapacitate de muncă se va ține seama că nu se ia în calcul ziua producerii accidentului lucrătorul fiind pontat ca prezent in ziua respectivă.
Art.141 alin. (2) din NM de aplicare a Leg 319/2006 aprobate prin HG 1425/2006
(2) In registrul prevazut la alin. (1) lit. d) (Registrul unic de evidenta a accidentatilor in munca ) se va tine evidenta accidentatilor in munca pentru care perioada de incapacitate temporara de munca este de minimum 4 zile de lucru, fara a lua in calcul ziua producerii accidentului.
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
Barista face parte din personalul ce isi desfășoară activitatea ăn unitati de alimentație publică care vine in contact direct cu alimente neambalate, așa că la controlul medical se aplică prevederile fișei nr. 128 din HG 355/2007

VI. PERSONALUL DIN SECTOARE SPECIALE, CU RISC DE TRANSMITERE A BOLILOR INFECŢIOASE DIRECT SAU INDIRECT(PRIN ALIMENTE, APĂ ETC.)
Fişa 128. Sectorul alimentar
1. Personalul care manipulează carnea crudă din unităţile de industrializate a cărnii
2. Personalul care lucrează nemijlocit la prepararea alimentelor în bucătăriile unităţilor de alimentaţie publică şi colectivă, în laboratoare de semipreparate culinare, de cofetărie, de îngheţată şi de băuturi răcoritoare
3. Personalul din unităţile de colectare şi industrializare a laptelui
4. Personalul din industria semiconservelor de peşte şi ouă
5. Restul personalului din unităţile de alimentaţie publică şi colectivă
6. Restul personalului din fabricile şi secţiile de preparate de carne
7. Personalul din unităţile de îmbuteliere a apelor minerale şi din fabricile de băuturi răcoritoare
8. Personalul din unităţile şi punctele de desfacere a alimentelor, care manipulează alimente neambalate
9. Personalul din fabricile de produse zaharoase
10. Personalul din fabricile şi secţiile de conserve sterilizate
11. Personalul din industria de panificaţie, a pastelor făinoase, băuturilor alcoolice
Observaţie: Conţinutul şi prevederile acestei fişe se aplică numai persoanelor care vin în contact direct cu alimente neambalate.
Examen medical la angajare:
- examen clinic general (atenţie: examenul tegumentelor şi mucoaselor, inclusiv al cavităţii bucale)
- examen coprobacteriologic
- examen coproparazitologic
Examen medical periodic:
- examen clinic general - semestrial (atenţie: examenul tegumentelor şi mucoaselor, inclusiv al cavităţii bucale)
- examen coprobacteriologic - în trimestrul II sau III
- examen coproparazitologic – anual
Contraindicaţii:
- afecţiuni dermatologice transmisibile, acute sau cronice (furunculoze, piodermite)
- boli infectocontagioase în evoluţie
- leziuni tuberculoase pleuropulmonare evolutive
Ce ințelegeți prin ”emit documente SSM”?
Iar prin ”avizare ITM” vă referiți la abilitarea ca serviciu extern de prevenire şi protecţie?
Un extras din OUG nr. 96/2003 privind protecţia maternităţii la locurile de muncă, care sper sa va lamureasca.

Articolul 2
În sensul prevederilor prezentei ordonanţe de urgenţă, termenii şi expresiile de mai jos sunt definite după cum urmează:
c) salariata gravidă este femeia care anunţa în scris angajatorul asupra stării sale fiziologice de graviditate şi anexează un document medical eliberat de medicul de familie sau de medicul specialist care să îi ateste aceasta stare;
Articolul 5
(1)Pentru toate activităţile care pot prezenta un risc specific de expunere la agenţi, procese sau condiţii de muncă, a căror listă neexhaustivă este prezentată în anexa nr. 1, angajatorul trebuie să evalueze natura, gradul şi durata expunerii salariatelor prevăzute la art. 2 lit. c)-e) în întreprinderea şi/sau unitatea respectivă şi, ulterior, la orice modificare a condiţiilor de muncă, fie direct, fie prin intermediul serviciilor de protecţie şi prevenire prevăzute la art. 8 şi 9 din Legea nr. 319/2006, cu modificările ulterioare, cu scopul de:
a)a evalua orice risc pentru securitatea sau sănătatea salariatelor şi orice efect posibil asupra sarcinii sau alăptării, în sensul art. 2 lit. c)-e);
b)a decide ce măsuri trebuie luate.
(2)Evaluările prevăzute la alin. (1) se efectuează de către angajator, cu participarea obligatorie a medicului de medicina muncii, iar rezultatele lor, împreună cu toate măsurile care trebuie luate referitor la securitatea şi sănătatea în muncă, se consemnează în rapoarte scrise.
Articolul 6
(1)Fără a aduce atingere art. 16 şi 17 din Legea nr. 319/2006, cu modificările ulterioare, angajatorii sunt obligaţi ca, în termen de 5 zile lucrătoare de la data întocmirii rapoartelor scrise prevăzute la art. 5 alin. (2), să înmâneze o copie a acestora reprezentanţilor salariaţilor cu răspunderi specifice în domeniul securităţii şi sănătăţii lucrătorilor.
(2)Angajatorii vor informa în scris salariatele asupra rezultatelor evaluării privind riscurile la care pot fi expuse la locurile lor de muncă, a măsurilor care trebuie luate referitor la securitatea şi sănătatea în muncă, precum şi asupra drepturilor care decurg din prezenta ordonanţă de urgenţă.
Articolul 7
(1) În termen de 10 zile lucrătoare de la data la care angajatorul a fost anunţat în scris de către o salariata că se află în una dintre situaţiile prevăzute la art. 2 lit. c)-e), acesta are obligaţia să înştiinţeze medicul de medicina muncii, precum şi inspectoratul teritorial de muncă pe a cărui rază îşi desfăşoară activitatea.
(2)De la data primirii înştiinţării medicul de medicina muncii şi inspectoratul teritorial de muncă vor verifica condiţiile de muncă ale salariatei la termenele şi în condiţiile stabilite prin normele de aplicare a prezentei ordonanţe de urgenţă.

Pe scurt informati angajatorul in scris asupra stării de graviditate şi anexati un document medical eliberat de medicul de familie sau de medicul ginecolog. Dupa aceea e treaba angajatorului sa informeze medicul de medicina muncii si ITM-ul., sa efectueze evaluarea riscurilor pentru salariata gravida etc.
Si inca un lucru din momentul in care ati facut informarea in scris si s-a inregistrat la unitate (informarea o puteti trimirte si cu posta recomandat cu confirmare de primire astfel avand dovada informarii) angajatorul nu mai are voie sa va concedieze conform prevederilor art. 60 din Codul Muncii
ART. 60
(1) Concedierea salariaţilor nu poate fi dispusă:
c) pe durata în care femeia salariată este gravidă, în măsura în care angajatorul a luat cunoştinţă de acest fapt anterior emiterii deciziei de concediere;
d) pe durata concediului de maternitate;
e) pe durata concediului pentru creşterea copilului în vârstă de până la 2 ani sau, în cazul copilului cu handicap, până la împlinirea vârstei de 3 ani;
f) pe durata concediului pentru îngrijirea copilului bolnav în vârstă de până la 7 ani sau, în cazul copilului cu handicap, pentru afecţiuni intercurente, până la împlinirea vârstei de 18 ani;

POPA GHEORGHE a scris:

HG nr. 1425/ 2006 cu modificarile si completarile ulterioare stabileste:
-Art. 81 (1) Rezultatul instruirii lucratorilor in domeniul securitatii si sanatatii in munca se consemneaza in mod obligatoriu in fisa de instruire individuala, conform modelului prezentat in anexa nr. 11, cu indicarea materialului predat, a duratei si datei instruirii.
(2) Completarea fisei de instruire individuala se va face cu pix cu pasta sau cu stilou, imediat dupa verificarea instruirii.
(3) Dupa efectuarea instruirii, fisa de instruire individuala se semneaza de catre lucratorul instruit si de catre persoanele care au efectuat si au verificat instruirea.
(4) Fisa de instruire individuala va fi pastrata de catre conducatorul locului de munca si va fi insotita de o copie a ultimei fise de aptitudini completate de catre medicul de medicina muncii.
(5) Fisa de instruire individuala se pastreaza in intreprindere/ unitate, de la angajare pana la data incetarii raporturilor de munca.
-Art. 85 Instruirea introductiv-generala se face de catre:
a) angajatorul care si-a asumat atributiile din domeniul securitatii si sanatatii in munca; sau
b) lucratorul desemnat; sau
c) un lucrator al serviciului intern de prevenire si protectie; sau
d) serviciul extern de prevenire si protectie.

O mențiune la data de 07.03.2022 Articolul 81 din Sectiunea 1 , Capitolul V a fost modificat și completat de Punctele 5, 6 și 7 Articolul I din HOTĂRÂREA nr. 259 din 23 februarie 2022, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 223 din 07 martie 2022)

ART. 81
(1) Rezultatul instruirii lucrătorilor în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă se consemnează în mod obligatoriu în fişa de instruire individuală, întocmită pe suport hârtie sau în format electronic, conform informaţiilor prevăzute în anexa nr. 11, cu indicarea materialului predat, a duratei şi datei instruirii.
(2) Completarea fişei de instruire individuală se va face în format electronic sau olograf, în funcţie de varianta de instruire aleasă, imediat după verificarea instruirii.
(3) După efectuarea instruirii, fişa de instruire individuală se semnează de către lucrătorul instruit şi de către persoanele care au efectuat şi au verificat instruirea.
(3^1) În funcţie de modalitatea stabilită de angajator prin regulamentul intern, fişa de instruire individuală se semnează olograf sau cu semnătură electronică, semnătură electronică avansată sau semnătură electronică calificată.
(3^2) În conformitate cu prevederile art. 17 alin. (3) lit. o) şi alin. (4) din Legea nr. 53/2003- Codul muncii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, procedurile privind utilizarea semnăturii electronice, semnăturii electronice avansate sau semnăturii electronice calificate pentru semnarea fişei de instruire individuală se regăsesc în contractul individual de muncă.
(3^3) Angajatorul are obligaţia de a asigura trasabilitatea şi integritatea materialelor utilizate în cadrul fiecărei instruiri în format electronic a lucrătorului.
(4) Fişa de instruire individuală va fi păstrată de către conducătorul locului de muncă, pe suport hârtie sau în format electronic, după caz, şi va fi însoţită de o copie a ultimei fişe de aptitudini completate de către medicul de medicina muncii.
(5) Fişa de instruire individuală se păstrează în întreprindere/unitate, pe suport hârtie sau în format electronic, după caz, de la angajare până la data încetării raporturilor de muncă.
ART. 81^1
În cazul în care instruirea lucrătorilor în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă se realizează în format electronic, fişa de instruire trebuie să fie semnată de către toate persoanele implicate în procesul de instruire, cu semnătură electronică, semnătură electronică avansată sau semnătură electronică calificată.