Hotararea de mai jos se poate aplica si la contractele mai vechi?
"Potrivit sentinței TB, rămasă definitivă în urma deciziei Curții de Apel, Vodafone România va elimina din contracte obligația clientului de a plăti “o despăgubire în cazul încetării contractului înainte de expirarea duratei minime contractuale (…)” și paragrafele conform cărora clientul declară, la încheierea contractului, că “a citit, a înțeles și a acceptat clauzele cuprinse contract”.
Multumesc,
La Multi Ani! Fericire, sanatate si multe bucurii alaturi de cei dragi.
Intr-adevar aceasta sectiune este de folos atat celor din domeniu cat si celor care au probleme in acest domeniu.
O saptamana frumoasa tuturor.
In cazul dumneavoastra hernia de disc poate fi considerata boala profesionala dar acest lucru poate fi declarat doar de catre o comisie de specialitate.
HG 1425/2006 spune:
Art. 149 Bolile profesionale, precum şi suspiciunile de boli profesionale se vor semnala obligatoriu de către toţi medicii care depistează astfel de îmbolnăviri, indiferent de specialitate şi locul de muncă, cu prilejul oricărei prestaţii medicale: examene medicale profilactice, consultaţii medicale de specialitate.
Art. 150
(1)Medicul care suspectează o boală profesională completează fişa de semnalare BP1, prevăzută în anexa nr. 19, şi trimite bolnavul cu această fişă la unitatea sanitară de medicina muncii, respectiv clinica de boli profesionale sau cabinetul de medicina muncii din structura spitalelor, în vederea precizării diagnosticului de boală profesională.
(2)Medicul specialist de medicina muncii examinează bolnavul, stabileşte diagnosticul de profesionalitate şi completează fişa de semnalare BP1 pe care o trimite oficial la autoritatea de sănătate publică judeţeană, respectiv a municipiului Bucureşti, în termen de maximum 7 zile de la precizarea diagnosticului de profesionalitate.
SECŢIUNEA 7: Cercetarea bolii profesionale
Art. 151
După primirea fişei de semnalare BP1, medicul specialist de medicina muncii din cadrul autorităţii de sănătate publică judeţene sau a municipiului Bucureşti cercetează în termen de 7 zile, având în vedere ruta profesională, cauzele îmbolnăvirii profesionale.
Art. 152
Cercetarea se face în prezenţa angajatorului sau a reprezentantului acestuia ori, după caz, a persoanelor fizice autorizate în cazul profesiilor liberale, conform art. 34 alin. (2) din lege.
Art. 153
Cercetarea are drept scop confirmarea sau infirmarea caracterului profesional al îmbolnăvirii respective şi se finalizează cu redactarea şi semnarea procesului-verbal de cercetare a cazului de boală profesională, prevăzut în anexa nr. 20.
Art. 154
Procesul-verbal de cercetare a cazului de boală profesională este semnat de toţi cei care au luat parte la cercetare, conform competenţelor, menţionându-se în mod special cauzele îmbolnăvirii, responsabilitatea angajatorilor şi măsurile tehnice şi organizatorice necesare, pentru prevenirea unor boli profesionale similare.
Art. 155
(1)În situaţia în care angajatorul sau reprezentantul acestuia ori, după caz, persoana fizică autorizată în cazul profesiilor liberale sau inspectorul de muncă ori lucrătorul sau asigurătorul nu sunt de acord cu concluziile stabilite în procesul-verbal de cercetare ori cu măsura tehnică sau organizatorică formulată, se pot adresa, în scris, în termen de 30 de zile de la data primirii procesului-verbal de cercetare a cazului de boală profesională, Comisiei de experţi de medicina muncii acreditaţi de Ministerul Muncii, Solidarităţii Sociale şi Familiei şi de Ministerul Sănătăţii Publice.
(2)Componenţa şi atribuţiile Comisiei de experţi vor fi stabilite prin ordin comun al ministrului muncii, solidarităţii sociale şi familiei şi al ministrului sănătăţii publice.
Mai departe trebuie sa luati legatura cu medicul care va recomandat schimbarea locului de munca pentru a demara formalitatile in cazul in care considera ca este o boala profesionala.
O seara frumoasa,
Intorduceti termeni noi in discutie: ce intelegeti prin "Ofiter SSM". Aceasta functie nu este prevazuta in legislatie.
In cazul in care constatati neconformitati acestea pot fi adresate direct firmei la care au fost gasite aceste neconformitati pe care trebuie sa le remedieze. Nu scrie in nici o legislatie ca lucratorul desemnat sau serviciul extern trebuie sa fie prezent permanent in santier!!!
Angajatii care conduc masina institutiei vor efectua testarea psihologica odata cu controlului medical periodic (in cazul dumneavoastra la nu mai putin de 12 luni).
Pentru a fi mai clar, legislatia in domeniu spune urmatoarele:
Legea 319/ 2006:
Art. 7 (4) Fără a aduce atingere altor prevederi ale prezentei legi, ţinând seama de natura activităţilor din întreprindere şi/sau unitate, angajatorul are obligaţia:
a) să evalueze riscurile pentru securitatea şi sănătatea lucrătorilor, inclusiv la alegerea echipamentelor de muncă, a substanţelor sau preparatelor chimice utilizate şi la amenajarea locurilor de muncă;
ART. 12
(1) Angajatorul are următoarele obligaţii:
a) să realizeze şi să fie în posesia unei evaluări a riscurilor pentru securitatea şi sănătatea în muncă, inclusiv pentru acele grupuri sensibile la riscuri specifice;
ART. 13
În vederea asigurării condiţiilor de securitate şi sănătate în muncă şi pentru prevenirea accidentelor de muncă şi a bolilor profesionale, angajatorii au următoarele obligaţii:
b) să întocmească un plan de prevenire şi protecţie compus din măsuri tehnice, sanitare, organizatorice şi de altă natură, bazat pe evaluarea riscurilor, pe care să îl aplice corespunzător condiţiilor de muncă specifice unităţii;
HG 1425/2006
Art. 15
(1)Activităţile de prevenire şi protecţie desfăşurate prin modalităţile prevăzute la art. 14 în cadrul întreprinderii şi/sau al unităţii sunt următoarele:
1.identificarea pericolelor şi evaluarea riscurilor pentru fiecare componentă a sistemului de muncă, respectiv executant, sarcină de muncă, mijloace de muncă/ echipamente de muncă şi mediul de muncă pe locuri de muncă/posturi de lucru.
In legea 319/2006 si normele de aplicare a legii HG 1425/2006 revizuita prin HG955/2010 nu specifica ce metoda de evaluare a riscurilor sa fie folosita. Obligatia angajatorului este doar sa evalueze riscurile de accidentare si imbolnavire profesionala si pe baza acestei evaluari sa intocmeasca planul de prevenire si protectie.
Buna seara. In situatia dumneavoastra depinde foarte mult de activitatile pe care le vor desfasura studentii in compania dumneavoastra si riscurile la care sunt expusi pe durata efectuarii perioadei de practica. In urma evaluarii de risc se stabilesc restul de masuri. Seara frumoasa.
A face actele de protectia muncii poate avea foarte multe semnificatii si documente ce trebuie intocmite. Ar fi de ajutor, pentru a va raspunde la intrebare, de mai multe detalii la ce anume va referiti. Si ca sa va fie de ajutor va pun eu o intrebare: dumneavoastra aveti un lucrator desemnat sau un serviciu extern de prevenire si protectie care sa se ocupe de securitate si sanatate in munca (protectia muncii cum ii spuneti dumneavoastra) la dumneavoastra in firma?
Asteptam raspunsul dumneavoastra pentru a putea raspunde concret.
O seara frumoasa,
Conform HG 1425/2006 completata prin HG 955/2010 lucratorul desemnat trebuie sa indeplineasca urmatoarele conditii:
Art. 21 (955/2010)
Pentru a putea să desfăşoare activităţile de prevenire şi protecţie, lucrătorul desemnat trebuie să îndeplinească cel puţin cerinţele minime de pregătire în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă, potrivit prevederilor art. 49, sau prevederile art. 51 lit. a)."
Art. 49 (HG1425/2006)
(1)Cerinţele minime de pregătire în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă corespunzătoare nivelului mediu sunt:
a)studii în învăţământul postliceal în profil tehnic;
b)curs în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă, cu conţinut minim conform celui prevăzut în anexa nr. 6 lit. B, cu o durată de cel puţin 80 de ore.
(2)Nivelul mediu prevăzut la alin. (1) se atestă prin diploma de studii şi certificatul de absolvire a cursului prevăzut la alin. (1) lit. b).
"Art. 51 (HG 955/2010)
Ocupaţiile specifice domeniului securităţii şi sănătăţii în muncă, necesare efectuării activităţilor de prevenire şi protecţie, sunt următoarele:
a) tehnician în securitate şi sănătate în muncă;
b) expert în securitate şi sănătate în muncă.