Asiguratorul a fost chemat in garantie de catre parat
Intr-o cerere de valoare redusa avand ca obiect pretentii, instanta a obligat reclamantul la plata onorariului avocatului paratului.Precizez ca debitul precum si cheltuielile de judecata au fost achitate in timpul litigiului de catre asigurator, nu de parat.Ce sanse sunt ca in apel sa castige reclamantul?
Legea nr. 448/2006 (republicată şi actualizată) reglementează protecţia şi promovarea drepturilor persoanelor cu handicap.
Art. 78, alin. (2) al acestei legi menţionează o obligativitate pe care o au atât persoanele juridice, cât şi instituţiile publice, după cum urmează: “Autorităţile şi instituţiile publice, persoanele juridice, publice sau private, care au cel puţin 50 de angajaţi, au obligaţia de a angaja persoane cu handicap într-un procent de cel puţin 4% din numărul total de angajaţi.”
Dacă, în schimb, această obligaţie nu este îndeplinită, autorităţile şi instituţiile publice, persoanele juridice, publice sau private pot opta pentru îndeplinirea uneia dintre următoarele două obligaţii (conform art. 78, alin. (3)):
a) să plătească lunar către bugetul de stat o sumă reprezentând 50% din salariul de bază minim brut pe ţară înmulţit cu numărul de locuri de muncă în care nu au angajat persoane cu handicap;
b) să achiziţioneze produse sau servicii realizate prin propria activitate a persoanelor cu handicap angajate în unităţile protejate autorizate, pe baza de parteneriat, în sumă echivalentă cu suma datorată la bugetul de stat, în condiţiile prevăzute la lit. a).
FIªA POSTULUI
anexă la contractul de muncă nr. ………….… înregistrat la ITM al mun./jud …………………………………….
1. Denumirea postului: BUCÃTAR-ªEF
2. Nume, prenume (angajat) …………………………………………………………………….
3. Cerinţele postului:
a) studii medii;
domeniul de activitate: alimentar;
locul desfăşurării activităţii: restaurant .............................., adresa: .....................................................................................................;
b) vechimea în specialitate: min. 3 ani cu recomandare scrisă de la min. unul dintre locurile de muncă anterioare;
c) cerinţe specifice:
- şcoala de bucătari, cursuri de specializare, cunoşterea proceselor tehnologice de preparare a alimentelor, cunoaşterea sortimentelor de alimente,cunoaşterea noilor tendinţe în gastronomie, cunoştinţe de gastronomie internaţională, imaginaţie, creativitate, afinitate pentru arta culinară, simţul ordinii şi curăţeniei, responsabilitate, autoritate, spirit de organizare, experienţă în postul de bucătar-şef;
d) alte cerinţe specifice:
- limbi străine: franceză (mediu);
- abilităţi de comunicare persoană deschisă, capabilă de muncă în condiţii de stres;
- absolvent al şcolii de bucătari profesionişti;
- persoană capabilă să pregătească produse alimentare reci şi calde în conformitate cu meniul restaurantului, persoană cu imaginaţie culinară, ordonată şi disciplinată;
- rigurozitate în ceea ce priveşte regulile de igienă în alimentaţia publică;
- atitudine orientată către client, abilităţi bune de comunicare, persoană energică şi amabilă;
- disponibilitate de a lucra în ture.
4. Relaţii
a) ierarhice:
- subordonat: bucătar-şef;
- are în subordine: ajutori de bucătar;
b) funcţionale:
- cu şefii de birouri: personal administrativ, şoferi de aprovizionare, contabilitate, personal de deservire a clienţilor.
5. Sarcinile postului:
- participă cu supervizare la determinarea necesarului de materii prime de comandat şi la realizarea comenzilor de aprovizionare;
- preia comenzile de la clienţi şi asigură servirea acestora;
- debarasează şi asigură curăţenia bucătăriei;
- asigură implementarea şi menţinerea standardelor de păstrare şi depozitare a produselor, semipreparatelor şi preparatelor alimentare cu respectarea normelor igienico-sanitare în vigoare.
Oferta:
- salariu fix motivant, bonusuri în funcţie de performanţe, cazare în cazul candidaţilor din alte judeţe, oraşe, atmosferă destinsă şi motivări sub diverse aspecte.
6. În funcţie de activitatea curentă a unităţii, salariatul va îndeplini orice alte sarcini dispuse de către conducere în legătură cu deservirea corespunzătoare a clienţilor unitării, în funcţie de competenţele sale profesionale.
7. Prezentul document se constituie în anexa la contractul individual de muncă şi a fost întocmit în 3 (trei) exemplare originale, unul pentru salariat şi unul pentru dosarul său de personal.
8. Am luat la cunoştinţă.
Data comunicării:
Salariat Departament Resurse Umane
Semnătura, Semnătura,
…………………. ………………………. .................................................
Atentie!Exista si riscul nerespectarii termenelor de executie.Obligatoriu trebuie sa inserati in contract clauze de penalizare, clauze de reziliere.
Am o mare rugaminte:am nevoie cat mai repede de un model de protocol pentru esalonarea dabitului unei institutii publice cu venituri proprii fata de o societate producatoare de grupuri electrogene.
Va multumesc !
Copiii si sotul supravietuitor au dreptul la pensie de urmas daca cel decedat era pensionar sau indeplinea conditiile pentru obtinerea unei pensii.
Sotul supravietuitor are dreptul la pensie de urmas pe tot timul vietii, la implinirea varstei standard de pensionare, daca durata casatoriei a fost de cel putin 15 ani. In cazul in care durata casatoriei este mai mica de 15 ani, dar de cel putin 10 ani, sotul supravietuitor are dreptul la pensie de urmas, in conditiile de mai sus, dar cuantumul acesteia se diminueaza cu 0,5% pentru fiecare luna, respectiv cu 0,6% pentru fiecare an de casatorie in minus.
La cererea pentru acordarea pensiei de urmas trebuie sa fie atasate urmatoarele acte:
* certificatul de deces (original si copie), cauza decesului pentru sustinatorul decedat care nu are calitatea de pensionar
* adeverinta de studii pentru urmasii copii peste varsta de 16 ani
* actul de identitate al solicitantului
* carnet de munca (original si copie)
* livret militar (original si copie)
* acte de stare civila ale solicitantului si ale urmasilor din care sa rezulte gradul de rudenie cu decedatul
* talonul de pensie al decedatului
Cererea de pensionare, impreuna cu actele care dovedesc indeplinirea conditiilor prevazute de lege se depun la casa teritoriala de pensii in raza careia se afla domiciliul asiguratului.
osarul pentru solicitarea pensiei de urmas se depune in termen de 90 de zile de la data decesului. In acest caz solicitantul va beneficia de pensie de urmas incepand cu luna urmatoare decesului in cazul in care sustinatorul decedat era pensionar la data decesului sau incepand cu data decesului in cazul in care sustinatorul decedat nu era pensionar la acea data.
Dosarul poate fi depus si dupa expirarea termenului de 90 de zile, insa in acest caz solicitantul va putea beneficia de pensie de urmas numai de la data depunerii cererii.
In cazul in care urmasul indeplineste conditiile prevazute de lege ulterior datei decesului sustinatorului asigurat, drepturile de pensie de urmas se acorda de la data indeplinirii conditiilor, daca cererea a fost depusa in termen de 90 de zile de la data indeplinirii conditiilor.
Personalul contractual poate fi promovat intr-o functie de conducere ca cea de sef birou sau de director cu o vechime doar de 1 an fata de regimul functiei publice unde sunt necesari 2 ani, respectiv 5 ani.
Cod CAEN 5211:
Comert cu amanuntul in magazine nespecializate, cu vanzare predominanta de produse alimentare, bauturi si tutun
Buna, Diana!
Si eu am terminat Universitatea Ecologica Bucuresti - Facultatea de Drept in anul 2000.
Iti doresc bafta maxima in continuare si , intr-adevar, se pot invata multe de aici.