Buna ziua
in urma cu un an, la insistentele nurorii mele si a fiului meu cel mic, am vandut un apartament in Tm cu suma de 38000 euro, suma de care ei aveau nevoie in acel moment pt achizitionarea unei case in loc Padureni, langa Tm.
Dupa vinderea apartamentului, achizitionarea casei, relatiile noastre s-au deteriorat irecuperabil. Ideea este ca intre noi s-a incheiat un contract de donatie pt o suma de bani, iar o alta clauza a fost ca in termen de 10 ani sa-mi fie restituita in rate lunare modice, suma de 10000 euro. Eu nu am primit niciun leu din acesti 10000 euro, si as dori sa stiu daca exista cai legale prin care as putea modifica contractul de donatie si as putea recupera cei 10000 euro?
Va multumesc frumos!
va multumesc pentru raspuns. nici eu nu cred ca este corecta aceasta abordare, dar cum dumneaei se considera cel mai bun contabil din cati au existat vreodata, trebuie sa demonstrez ca aceasta abordare nu e ok. ceea ce cred ca imi va fi imposibil
Buna ziua
va rog, ajutati-ma sa inteleg, considerentul pentru care anvelopele sunt considerate obiecte de inventar? Datorita valorii lor?
Pana la venirea noului contabil in unitate, erau inregistrate pe piese de schimb? De ce nu mai pot fi considerate asa? Actualul contabil cere, ca dupa 3 ani, sa aducem hartie de la un service din care sa rezulte ca nu mai pot fi folosite aceste anvelope, in vreme ce la alte unitati, anvelopele raman considerate piese de schimb?
Buna ziua,
Va rog frumos sa imi spuneti ce declaratie trebuie sa dea casierul unitatii la final de zi?
Azi cineva a spus aceste lucru, desi niciun revizor contabil care a fost si a verificat intocmirea registrului de casa, nu ne-a pus sa facem acest lucru?
S-a modificat ceva in legislatie si nu suntem la curent?
Va multumesc.
Buna ziua
am o intrebare legata de recuperarea TVA. Am achizitionat un microbus printr-un credit auto pe persoana fizica, intre timp am fost nevoita sa deschid firma de transport auto pentru a putea desfasura curse cu autoutilitara, firma deschisa recent ( SRL) .
In aceste conditii, exista vreo varianta de a putea recupera TVA?
Si cum trec masina de pe persoana fizica pe persoana juridica?
Va multumesc pentru raspuns
multumesc pentru raspuns. nu stiu daca am sau nu drept de semnatura sau e urmare a faptului ca unii iubesc prea mult calitatea de sef. cert este ca pe ordinele de compensare, care le întocmesc eu, semnez si pun semnatura. pe facturi nu. si cnp-ul meu apare pe facturile pe care le întocmesc eu si le semneaza altcineva. raspunsul d-voastra ma ajuta sa sustin ceea ce spun pt ca cei doi sefi întotdeauna vor sa ma faca sa par ca habar n-am despre legislatia in vigoare.
buna ziua
lucrez la un ocol silvic care functioneaza cu un contabil sef si un contabil. contabilul sef ma pune sa întocmesc facturile, fara sa le semnez eu si-mi tine ştampila cu codul meu numeric personal si seria de buletin la ea in sertar. este obligatorie ştampila cu cnp pe facturile emise? in cazul in care e obligatorie aceasta etapa pe facturi , de ce nu ar fi normal sa -si faca ea ştampila cu cnp si sa-si puna ea aceste date pe facturi, daca tot ea le supervizeaza ( dupa cum ea spune) . eu zic ca doar le semneaza,dar asta este alta discutie.
va rog sa ma lamuriti ca sa stiu cum sa-mi sustin punctul de vedere in fata ei si a sefului de ocol. multumesc
dupa divort, am sentinta pt suma de 150 ron care o platesc lunar din mana pentru pensie alimentara. acum, in urma altui proces sunt bligat la plata sumei de 13000 ron, partaj bunuri comune, pentru care a venit sentinta sa mi se retina din salariu . eu am un salariu net de 657 ron. cat ar trebui sa fie retinerea pentru bunuri , in suma de cat ? care este gradul de indatorare admis de lege? am pensia de platit, am si eu o rata a mea, si as vrea sa stiu cat poate stabili d-na contabila de la firma la care lucrez, sa fie suma de retinut pe stat de plata. va multumesc!
buna seara
va rog frumos sa ma lamuriti intr-o problema. cumnata mea e incadrata ingrijitor la gradinita, dar pe CIM apare specificata suma de 644 ron ca salar de baza lunar brut + spor de vechime 25% in suma de 161 ron. in conditiile in care stiam ca de la data de 01.07.2013 salariul minim pe economie este de 800 ron cf HG nr 23/2013 . De asemenea pe fluturasul de salariu apare trecuta suma de 846 salariu de baza , iar venitul brut coincide cu acesta
exemplu - salariu de baza 846
venit brut 846
somaj 0,5% 4
cas 5,5% 47
CIASOC 10,5 % 89
Deducere personala 250
Sindicat 8
Impozit 72
Salariu net 634
CARD 626
am redactat fluturasul intocmai, eu nu vad de unde reiese sporul de vechime de 25%, nu inteleg de ce baza este egala cu venitul brut si nu inteleg de ce in contractul de munca este trecuta suma de 644 ron? mai exista incadrari sub salariul minim pe economie? e legal?
nu ar trebui s afie incadrarea de 800 ron la care se adauga sporul de vechime si astfel rezultand salariul de baza brut? va rog, daca se poate sa ma lamuriti, ca nu stim daca e cazul sa mearga la contabilitate si sa ceara explicatii iar daca merge sa aiba un sfat bun in acest caz, e greu sa incerci sa afli ceva ce nu intelegi si astfel poti fi indus in eroare f usor. va multumesc!
multumesc frumos pentru raspuns. ma gandeam eu ca nu se poate de la data efectiva a platii, asa cum am citit mai sus. va multumesc pentru lamuriri. oricum in cererea formular de la Finante pe nicaieri nu este rubrica in care sa se specifice dobanda, e mentionata suma efectiva + cheltuielile de judecata .