avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 845 soluții astăzi
Forum Activitate CristiBorcea

Activitate CristiBorcea

Abonament pe persoana juridica pentru servicii TV si de internet. Datorita calitatii serviciilor livrate pentruTV, beneficiarul doreste renuntarea la acest serviciu. Furnizorul forteaza tot sau nimic, cerand o taxa de reziliere. Nu se mai platesc serviciile. Dupa un timp furnizorul intrerupe furnizarea serviciilor, dar le factureaza in continuare, adaugand si penalitati la facturile emise pentru servicii nelivrate.
Cum trebuie sa abordeze problema beneficiarul si ce cai de atac are, avand in vedre ca ANPC nu se baga intre persoane juridice, ba chiar este de partea furnizorului?
Ok, acest aspect este clar. Dar daca apar indicii ca suma in litigiu s-a diminuat sau anulat, banca nu ar trebui sa interogheze ANAF, caci poate in timp real? Hartiile intre ei au un circuit de cateva zile.
Dapix a scris:

Potrivit Codului de Procedură Civilă, blocarea contului și poprirea sumelor din contul bancar se face fără anunțarea debitorului, pentru ca acesta să nu apuce să-și scoată banii din cont spre a se sustrage popririi.

1. ANAF emite ordonanta de oprire catre alta banca pe contul unei firme ca urmare a unor restante la taxe catre stat.
2. Dupa emiterea ordonantei, firma incaseaza o factura in Trezorerie si achita prin OP, TVA-ul restant, Achita si on-line prin banca in cauza o taxa catre asigurari si altfel lichideaza datoriile.
3. Dupa 2 zile, banca ii pune oprire pe conturi si informeaza firma, care atunci afla ca are oprire pe cont. Firma stiind cum procedeaza banca, ia in aceeasi zi de la ANAF hartia ca nu are datorii si o duce bancii.
4. Banca se alege cu 30 lei pentru faptul ca a instituit si ridicat blocarea contului.
5. Teoretic au operat pe contul firmei cand aceasta nu avea datorii care sa necesite recuperari.
6. Reamintesc ca s-a facut o plata catre ANAf, chiar prin acea banca, dupa emiterea ordonantei de oprire si inainte sa ajunga la banca.
7. Eu apreciez ca banca trebuia sa sesizeze ca prin plata, prin ei, a unei sume catre ANAF, posibil datoria sa nu mai fie aceeasi si sa ceara lamuriri suplimentare la ANAF, lamuriri ce le primea instantaneu. Eu cred ca in acest caz refuza sa faca o procedura corecta pentru client, decalajul acesta de timp in care circula hartiile, poate crea confuzii benefice pentru buzunarul lor si defavorabile clientilor.
8. Vreau sa duc problema in instanmta si sa ii acuz ca prin neintocmirea cu rea vointa a unor proceduri complete, fura "legal" din buzunarul clientului.
9. As dori ceva sfaturi despre cum sa incep aceasta actiune.

PS. ANAF-ul inainte de blocarea unor conturi nu ar trebui sa informeze?
2 din 2 utilizatori consideră
acest răspuns util
Cei ce cotizeaza si muncesc nu locuiesc in acel bloc? Ce ar fi daca eu, la mine acasa, cand schimb o siguranta, sa imi tai singur chitanta pentru manopera? Ce sa caute ITM la mine in curte sa ma intrebe de ce dau cu sapa?! Se face un PV cu necesarul de materiale si fonduri necesare, se face un tabel cu cine si cu cat cotizeaza. Eventual se scrie si cine munceste. Fiind propietate comuna, munceste in partea lui, nu la altu!

Lyvyoo a scris:

"Cheta" inseamna ca au ramas din trecut 3 camere de ghena destul de degradate, doua fiind ok, astfel ca am apelat la o procedura mai romaneasca poate, strangand cateva zeci de lei de la vecinii de pe palierul respectiv si cumparand materialele necesare. Daca se lua din fondul de reparatii erau afectati toti locatiarii si am zis sa nu ne complicam.
100% legal ar fi fost ca in postarea de mai sus, dar ne-am gandit ca ne-am putea misca mai repede astfel si oricum daca apelam la o firma ne costa foarte mult. Asa ca ne ajuta vecinul, necalificat cum e, voluntar.


Laptopul este al companiei. Teoretic pe el se tin doar date "profesionale". Nu cred ca ne putem folosi de protectia datelor: pun datele mele personale pe pc-ul de serivici si sa am pretentia sa fie date personale protejate. predand laptopul cu aceste date eu cred ca se poate considera ca sunt fara importanta pentru cel ce le-a predat.
La incetarea lucrului trebuiau inlaturate toate datele personale din PC-ul firmei. Le-ati lasat voit la dispozitia lor.

Adrian Dimitriu a scris:

nu ma refer la acest lucru, insa e un amalgam de actiuni in care ambele parti au partea lor de vina: dvs ati fost neglijent si legea nu va poate apara impotriva dvs. ei au facut un lucru neprietenos, fiindca nu e chiar abuz.
pe de alta parte, nu e profesional pentru o firma sa foloseasca mailuri tip gmail, yahoo, etc. indica amatorism. si cum nu-i poti imputa unui amator ca se comporta neprofesionist...
una peste alta, puteti sa va indreptati impotriva lor (doar e mailul dvs personal), insa eu n-as spera prea multe.

1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
La un bloc cu 4 nivele ai 5 circuite de caldura in paralel. Fiecare are complet circuitul tur -calorifer - retur. Daca a taiat tevile este asimilat situatiei in care are circuitul complect dar are robinetele inchise. Daca face aerisirea corect, nu ar trebui sa fie probleme. Identic, eu stau la 4. Am taiat tevile si am pus aerisitoare pe tur. Dar la bucatarie si dormitor la etajul 3 ( e circuit comun la 2 camere) nu aveau caldura din cauza tevilor care aveau mari depuneri de calcar. Au schimbat o teava si au rezolvat. In mod normal un consumstor in minus inseamna o cantitate mai mare de agent termic disponibila la ultimul etaj

PS. Pot fi vinovate si aerisitoarele automate. Eu fac aerisirea manual
Se confunda obligativitatea avizarii unor proiecte cu existenta unui proiect si executia lui de persoane autorizate. Legea nu diferentiaza persoanele fizice de cele juridice. Se considera infractiune montarea unui sistem, chiar la tine acasa, fara respectarea legii. Multi zic ca in curtea lor pot face orice, dar nu e asa. Nu poti trece peste prevederi legale invocand dreptul la propietate.



{ ~ interventie moderator - mesajele imediat anterioare nu se citeaza ~ }