Buna ziua,
am o firma infiintata anul trecut care doreste radierea anul acesta. Acum trebuie sa întocmesc actele pentru etapa a doua, respectic închiderea conturilor, balanta pe zero si bilantul de lichidare.
In balanta am urmatoarele solduri:
1012 =200 lei (C)
1171.01= 1184.23 (D)
121= 37124.48 (C)
5311=347.87 LEI (D)
5314=35792.38 LEI (D).
Ma puteti ajuta cu inregistrarile contabile. Ce declaratie trebuie sa depun in continuare D100 cu venituri obtinute din lichidare (3%) sau cu impozit pe dividende (5%), tinand cont ca in anul 2016 este profit?
Si inca o intrebare: daca acum se calculeaza si se plateste impozitul pe dividende, tinand cont ca este vorba despre profitul aferent anului 2016, pe langa impozitul de 5%, anul viitor va plati si 5.5% contributia la sanatate?
Inca o intrebare: legat de conturile de diferente de curs valutar, care de obicei se iau in calcul in ultimul trimestru al anului.. tinand cont ca acvum firma inceteaza sa mai existe, trebui sa le am in vedere la ultima declaratie D100?
Va multumesc anticipat.
Buna ziua,
am o firma neplatitoare de tva, care achizitioneaza marfa din China. Valoarea totala a facturii 256 usd, curs usd 3.5411 (conform DVI). Valoare statistica 906.52 lei. Taxe vamale 109 lei si TVA de achitat in vama 244 lei. Eu am facut urm inregistrari:
371=401 906.52 lei
371=446 109 lei
4426=462 244 lei.
Atasat vine o factura de la DHL cu valoarea 353 lei (adica 109 +244)si chitanta cu care s-a achitat.
Cum fac inregistrarile mai departe?
Buna ziua,
sotia mea este medic sepcialist care lucreaza ca si profesie liberala si a depus la inceputul anului D600 in baza careia a efectuat plati trimestrial. Incepand cu luna octombrie are la Universitate un contract de doctorat, care nu stiu daca se considera contract de munca si daca pot sa depun D601 si sa nu mai plateasca contributia la pensie.
Contractul se deruleaza pe o perioada de 4 ani si este finantat de la bugetul de stat. Nu este trecuta nici o suma ca si salariu, si nu se aseamana cu un contract de munca.
Multumesc.
multumesc mult pentru raspuns
Buna ziua,
am o firma platitoare de tva, autorizata la finante pentru TAX FREE SHOPPING, adica returneaza TVA-ul cumparatorilor persoane fizice din tari din afara UE. Am avut un asftel de cumparator si a revenit la magazin cu actele semnate de vama, iar pe baza acestora i-am facut o dispozitie de plata si i-am dat tva-ul corep facturii de cumparare.
Cum inreg eu aceasta operatiune pe conturi???
Buna ziua,
in luna februarie am preluat o firma platitoare de imp. pe profit, TVA la incasare. Ei lucrau in acelasi program de conta, asa ca eu am preluat intreaga baza de date. Acum, cand sa pregatesc declaratia 101, m-am uitat la balanta din decembrie si surpriza... in balanta apar conturi de 6 neinchise, adica am sold la ct 6022= 274.23 lei, la ct 604=490lei si la 622=-5 lei. M-am uitat in articole contabile si mi-am dat seama ca pers respectiva, dupa ce a inchis luna, a mai facut cateva inregistrari.
Ce sa fac acum, pentru ca lunile ian si febr sunt inchise si declaratiile aferente sunt depuse. Am redeschis lunile, si i-am dat reinchidere la luna decembrie, dar mi-a dat peste cap toata situatia, noroc ca salvasem inainte si am revenit.
Ce ma sfatuiti sa fac acum, am de facut D101 si in curand bilantul.
Si contul 542 apare cu sold pe analiticele sale? La sf de an se inchide cu 462?
Oare cum sa fac???
Buna ziua,
am un PFA care isi desfasoara activitatea si in alte localitati din judet. Intrebarea mea este: pentru perioadele de deplasare mai mari de 12 ore, pot sa calculez si sa deduc dobanda?
Buna ziua, am o firma pentru care trebuie sa aduc balanta pe zero in vederea lichidarii, dar am facut toate calculele, am inchis conturile, am calculat impozitele pe dividente, respectiv din lichidare am depus declaratiile si am facut foile de varsamant pentru administrator pentru a achita totul. Azi am fost la Finante si am ridicat Certificatul de atestare fiscala, pe zero.. totul ok pana aici.
Dar in urma cu cateva minute, a venit administratorul, si mi-a adus ultimele extrase de la banca, in care apar comisioane si dobanzi, ridicari de numerar etc.
Ce sa fac acum, tinand cont ca am depus la Finante balanta pe zero si luna imi este inchisa?
Practic inseamna ca eu sunt inreg in scopuri de tva cf art. 153^1 si trebuie sa fac D390 pana in 25 a lunii urmatoare emterii facturii de servicii pentru Austria. Declaratia 301 am inteles ca se face doar pentru achizitii intracomunitare, nu si pentru prestarile de servicii, iar de D300 si D394 nu se pune problema.
Buna ziua,
am un PFA inreg in 2013 ca platitor de TVA, cf art. 150 alin 2 din Codul Fiscal. Activitatea de baza este prestarea de servicii, design pagini web pentru o firma din Austria de asemenea paltitoare de TVA. Pe Certificatul de inmatriculare am un CUI, iar pe CIF am alt nr. cu RO in fata. A emis facturi catre firma din Austria fara TVA. Cum sa inregistrez aceste facturi, ce sa selectez: factura, taxare inversa, scutit cu deducere etc? nu imi este foarte clar cum sa fac.
Pentru ca cei din Austria sa plateasca TVA-ul, trebuie trecut ceva pe factura?