avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 699 soluții astăzi
Forum Activitate Mocanu Cristina

Activitate Mocanu Cristina

Răspuns la discuția Amortizare mijloc fix second hand
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
In cazul achizitionarii unui mijloc fix care nu este nou, durata normala de utilizare de a lungul careia se va recupera cheltuiala efectuata cu achizitia acestuia se determina conform prevederilor cap. III." Alte precizari" ,pct.3 din HG 2139/2004, cu modificarile si completarile ulterioare.
Astfel:
- in cazul mijloacelor fixe achizitionate cu durata normala de utilizare neconsumata, pentru care se cunosc datele de identificare (data punerii in functiune, durata normala de utilizare ramasa), recuperarea valorii de intrare se face pe durata normala de functionare ramasa.
- in cazul mijloacelor fixe achizitionate cu durata normala de functionare expirata sau pentru care nu se cunosc datele de identificare, durata normala de functionare se stabileste de catre o comisie tehnica sau un expert tehnic independent.
Codul fiscal art.24 alin 11 pct.f spune ca :"f) mijloacele de transport pot fi amortizate şi în funcţie de numărul de kilometri sau numărul de ore de funcţionare prevăzut în cărţile tehnice, pentru cele achiziţionate după data de 1 ianuarie 2004"
Răspuns la discuția Impozit pe venit
[ link extern ]

2. CE VENITURI REALIZATE DIN STRĂINĂTATE NU SE DECLARĂ ÎN ROMÂNIA?
Veniturile din activităţi dependente desfăşurate în străinătate şi plătite de un
angajator nerezident nu sunt impozabile în România, potrivit prevederilor Codului fiscal, nu
se declară şi nu fac obiectul creditului fiscal extern.
Răspuns la discuția Demisie
Art. 81 din Codul Muncii (demisia)
alin (7) Contractul individual de munca inceteaza la data expirarii termenului de preaviz sau la data renuntarii totale ori partiale de catre angajator la termenul respectiv. ( puteti sa va intelegeti cu angajatorul in privinta termenului de preaviz; daca totusi nu doreste, clauza din contract trebuie respectata)
alin (8) Salariatul poate demisiona fara preaviz daca angajatorul nu isi indeplineste obligatiile asumate prin contractul individual de munca.
Buna seara,
daca aveti venituri pentru care sunteti deja asigurat in sistemul de pensii, pentru veniturile aferente profesiei liberale nu veti plati decat sanatatea (5,5%) si impozit pe venit. Sanatatea se retine din suma declarata. Impozitul pe venit din venitul net (venitul net, respectiv venitul brut diminuat cu cheltuielile deductibile exclusiv cheltuielile reprezentand contributii sociale, pentru activitati independente cu evidenta in partida simpla).
Se platesc trimestrial.
Recuperarea pierderilor fiscale se efectuează în ordinea înregistrării acestora, la fiecare termen de plată a impozitului pe profit, potrivit prevederilor legale în vigoare din anul înregistrării acestora ( pierderile fiscale anterioare exerciţiului financiar 2009 se recuperează pe o perioadă de 5 ani fiscali consecutivi; pierderile fiscale începând cu anul fiscal 2009 se recuperează pe o perioadă de 7 ani fiscali consecutivi).
Ex. : profit trim I 2015 - pierdere fiscala 2014 = daca pierderea fiscala este mai mare decat profitul pe trim I 2015 veti raporta 0 in declaratia 100; daca profit-pierdere rezulta profit veti raporta aceaa valoare si veti plati 16%.
la fel veti face analiza si in urmatoarele trimestre, pana la recuperarea integrala a pierderii (in termenul legal prevazut de recuperare)
Răspuns la discuția Decizie incetare cim
1. incetarea CIM prin demisie trebuie sa contina perioada de preaviz si data la care aceasta expira. Daca va intelegeti cu angajatorul va poate accepta demisia si fara perioada de preaviz. Instanta judecatoreasca nu are nici o legatura cu acest articol de lege, demisia reprezinta un act de vointa unilaterala a angajatului.
2. In cazul concedierii colective, angajatorul trebuie sa mentioneze cauzele/faptele care au dus la acesta situatie, mentionarea legii si a articolelor in care se incadreaza precum si motivarea aplicarii lor.
Buna ziua,
un client vrea sa-si deschida o firma si ca sa se incadreze la platitor de impozit pe profit, vrea sa-si aduca aport la capital cladirea in care-si va desfasura activitatea. De la registru comertului si de la finante ne-au spus ca trebuie facut actul constitutiv la notar, iar la notar am avut surpriza sa ne spuna ca aportul cladirii la capital se considera "transfer de proprietate" si se platesc aceleasi impozite si taxe ca la vanzarea imobilului. Este posibil ?
Multumesc.
Se refera la Legea nr.12/2015. Aceasta introduce doua aliniate noi la Art.92 din Codul Muncii precizand : ”salariul primit de salariatul temporar pentru fiecare misiune nu poate fi inferior celui pe care il primeste salariatul utilizatorului, care presteaza aceeasi munca sau una similara cu cea a salariatului temporar”. Alin. (4) al art. 92 din Codul muncii vine in completarea dispozitiilor alineatului precedent si stabileste ca, in masura in care utilizatorul nu are angajat un astfel de salariat, salariul primit de salariatul temporar va fi stabilit luandu-se in considerare salariul unei persoane angajate cu contract individual de munca si care presteaza aceeasi munca sau una similara, astfel cum este stabilit prin contractul colectiv de munca aplicabil la nivelul utilizatorului”.
Practic agentul de munca temporara nu va mai putea incadra un salariat temporar cu salariul din Romania, ci cu cel al salariatului tarii respective care presteaza aceeasi munca cu salariatul roman.
Răspuns la discuția Obligativitate NIR
OMFP 3055/2009, Art.156 alin(1) - Detinerea cu orice titlu de bunuri materiale, precum si efectuarea de operatiuni economice, fara sa fie inregistrate in contabilitate, sunt interzise;
alin(2) - in aplicarea alin(1) este necesar sa se asigure receptionarea tuturor bunurilor materiale intrate in entitate si inregistrarea acestora la locurile de depozitare
OMFP 3512/2008 stabileste normele de intocmire si utilizare a Notei de Intrare si Receptie, cod 14-3-1A : serveste ca :
- document pentru receptia bunurilor aprovizionate
- document justificativ pentru incarcarea in gestiune
- document justificativ pentru inregistrarea in contabilitate.

Sanctiunea pentru neintocmirea actelor justificative si neinregistrarea acestora in contabilitate este potrivit Legii 82/1991 cuprinsa intre 300 si 4000 lei.
Răspuns la discuția Cota TVA 9% turism
pentru servicii de catering se mentine in continuare cota de 24%. Cota redusa de 9% se aplica doar pentru unitatile de primire turistica, asa cum este mentionat in lege, care ofera pachete turistice (cazare+masa). Dumneavoastra ca furnizor de servicii catre hotel veti emite facturi cu tva 24%.
HG 20 precizeaza ""(6) Cota redusă de taxă de 9% prevăzută la art. 140 alin. (2) lit. f) din Codul fiscal se aplică pentru tipurile de cazare în structurile de primire turistică cu funcțiune de cazare, prevăzute la art. 2^1 din Ordonanța Guvernului nr. 58/1998 privind organizarea şi desfăşurarea activității de turism în România, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 755/2001, cu modificările şi completările ulterioare".