Din practică, cuantumul voucherelor de vacanta pe care le-am primit, nu a fost afectat de numarul zilelor de concediu medical sau a zilelor de concediu de odihnă
Repartizarea de dividende este o decizie luata de catre adunarea generala a actionarilor unei societati comerciale care consista in distribuirea unei parti din profitul societatii catre actionari. In general, repartizarea de dividende este o practica legala si permisa de lege, atat timp cat este realizata in conformitate cu prevederile legale aplicabile si cu statutul societatii comerciale.
Totusi, daca repartizarea de dividende este realizata intr-un mod necorespunzator, cum ar fi in scopul evaziunii fiscale sau al fraudarii, poate fi considerata ilegala si poate atrage raspunderea penal a persoanelor implicate. De asemenea, societatea comerciala poate fi sanctionata daca nu respecta prevederile legale aplicabile in ceea ce priveste repartizarea de dividende.
Este recomandat sa te informezi mai detaliat cu privire la prevederile legale aplicabile in cazul repartizarii de dividende si sa te asiguri ca respecti aceste prevederi in cazul in care doresti sa repartizezi dividende catre o societate comerciala. Este posibil sa ai nevoie de asistenta unui avocat specializat in dreptul societatilor comerciale pentru a te apara in cazul in care se ivesc probleme legate de repartizarea de dividende.
adrivanic
Utilizator 1din 1 utilizatori consideră acest răspuns util
In cazul in care ai pierdut diplomele de competente de la bacalaureat si certificatele de absolvire liceu, ar trebui sa depui o cerere pentru a obtine duplicatul acestora.
Procedura pentru obtinerea duplicatului unei diplome de competente de la bacalaureat depinde de modalitatea prin care ai obtinut diploma initiala. Daca ai obtinut diploma prin examenul national de bacalaureat organizat de Ministerul Educatiei Nationale (MEN), ar trebui sa te adresezi direct Ministerului Educatiei Nationale pentru a solicita duplicatul. Daca ai obtinut diploma prin alta modalitate, cum ar fi prin recunoasterea calificarilor profesionale obtinute in strainatate, ar trebui sa te adresezi institutiei care a eliberat diploma pentru a solicita duplicatul.
Procedura pentru obtinerea duplicatului unui certificat de absolvire liceu este similara. Ar trebui sa te adresezi institutiei care a eliberat certificatul initial (adica liceul absolvit) pentru a solicita duplicatul.
Este posibil ca, in unele cazuri, sa fie necesar sa depui o cerere si sa publici un anunt in Monitorul Oficial pentru a obtine duplicatul unei diplome sau a unui certificat.
Daca obtii venituri din drepturi de autor prin intermediul unor platforme de tip Amazon, ar trebui sa stii ca acestea sunt considerate venituri din activitati independente si, prin urmare, sunt supuse impozitului pe venit.
In general, ca persoana fizica autorizata (PFA) care obtine venituri din activitati independente, trebuie sa:
Inregistrezi PFA-ul tau la Oficiul Registrului Comertului (ORC)
Te inregistrezi la Administratia Financiara pentru a obtine un cod de TVA si un cont de impozit pe venit
Depui declaratii fiscale lunare/trimestriale/anuale, in functie de nivelul de cifra de afaceri
Platesti impozitul pe venit si TVA, daca este cazul
Respecti obligatiile privind plata contributiilor sociale
adrivanic
Utilizator 1din 2 utilizatori consideră acest răspuns util
n general, legea nr. 196/2018 privind calitatea în construcții stabileste reguli privind calitatea în construcții, incluzând responsabilitățile diferitelor părți implicate în procesul de construcție, întreținere, reparare și modernizare a construcțiilor. Totusi, in cazul unei situații aparte, cum ar fi cea descrisa de tine, ar putea fi necesara o abordare diferita privind cheltuielile de înlocuire a liftului si celelalte cheltuieli.
Este recomandat sa discuti cu reprezentantii asociatiei de proprietari sau cu un avocat specializat in dreptul proprietatii imobiliare pentru a afla care sunt drepturile si obligatiile tale in aceasta situatie si pentru a gasi o solutie eficienta. De asemenea, ar putea fi necesar sa te interesezi la autoritatile competente daca exista vreo reglementare sau prevedere speciala care se aplica in acest caz.
In general, termenul de solutionare a unui dosar de accident usor variaza in functie de mai multi factori, cum ar fi complexitatea accidentului, numarul de persoane implicate, disponibilitatea documentelor necesare, etc. Totusi, 6 luni ar putea fi un termen prea lung pentru solutionarea unui astfel de dosar, mai ales daca accidentul nu a fost foarte complex.
Este recomandat sa te interesezi la Politia care s-a ocupat de cazul tau pentru a afla care sunt motivele pentru care termenul de solutionare este atat de lung si ce poti face pentru a accelera procesul. De asemenea, este important sa te asiguri ca ai toate documentele necesare pentru a fi prezentate la Politie, pentru a facilita solutionarea cazului.
Daca ai probleme cu repararea masinii tale, este recomandat sa te interesezi la firma de asigurari care a emis polita de casco pentru a afla care sunt pasii necesari pentru a obtine despagubiri. De asemenea, este posibil sa ai nevoie de asistenta unui avocat pentru a te apara in acest caz.
In Romania, indemnizatia de crestere a copilului este acordata pentru copiii cu varsta de pana la 2 ani, dar este posibil ca incepand cu anul 2022 sa fie extinsa pana la varsta de 3 ani. In general, pentru a fi eligibila pentru indemnizatia de crestere a copilului, trebuie sa indeplineasca urmatoarele conditii:
Sa fie cetatean roman sau sa aiba domiciliul in Romania
Sa aiba un copil cu varsta de pana la 2 ani (sau 3 ani incepand cu anul 2022)
Sa aiba o vechime in munca de 12 luni impozitate din ultimii 2 ani
In cazul in care nu ai 12 luni de munca impozitate consecutive, dar ai avut un total de 12 luni de munca impozitate in ultimii 2 ani, ar trebui sa te incadrezi in aceste conditii si sa fii eligibila pentru indemnizatia de crestere a copilului. Totusi, este recomandat sa te interesezi la autoritatile competente pentru a te asigura ca indeplinesi toate conditiile necesare si pentru a afla cum trebuie sa procedezi pentru a solicita aceasta indemnizatie.
Cu privire la posibilitatea de a plati din mana pentru lunile in care nu ai lucrat, aceasta nu este o optiune pentru a deveni eligibila pentru indemnizatia de crestere a copilului. In general, pentru a fi eligibila pentru aceasta indemnizatie, trebuie sa indeplinesci conditiile mentionate mai sus.
Fiind angajat intr-o unitate sanitara publica, respectiv un spital judetean de urgenta, ca ITst, mi s-a refuzat cererea de zile libere ingrijire minor pe perioada mentionata in legea 19/2020 deoarece personalul din unitatile sanitare publice fac exceptie si sunt obligate sa isi continue activitatea. Totodata mi s-a transmis (pe canale neoficiale,telefonic) ca majorarea salariala prevazuta in Decretul 195/2020 este destinata doar personalului medical, asistente, medici etc. Decretul nu face discriminare intre personalul medical si non-medical (suntem toti expusi pana la urma, lucram pe toate sectiile la multe interventii zilnice) decretul enunta strict personalul din unitatile sanitare.
Nelamurirea mea este:
Beneficiem de majorarea salariala prevazuta in Decret si noi, suportul tehnic IT angajati ai spitalului?
Ce pot face daca mi se refuza in scris dreptul la majorare?
Sunt angajat intr-o unitate sanitara publica ca ITst, mi s-a refuzat cererea de zile libere ingrijire minor pe perioada mentionata in legea 19/2020 dar totodata mi se refuza (pe canale neoficiale,verbal) si stimulentul prevazut in Decretul 195/2020 pe motiv ca nu sunt personal medical, asistenta. Decretul nu face discriminare intre personalul medical si non-medical (suntem toti expusi pana la urma, lucram pe toate sectiile la multe interventii zilnice) decretul enunta strict personalul din unitatile sanitare. Ce pot face daca mi se refuza in scris dreptul la spor? (nu am primit inca un raspuns scris)