In astfel de situatii, Comitetul Executiv, reprezentat de Presedinte, poate lua o hotarare in angajarea sau demiterea persoanelor salariate sau sa rezilieze contractele de prestari servicii.
Cenzorul/comisia de cenzori are obligatia sa verifice legalitatea actelor intocmite, sa controleze contabilitatea blocului (daca au calificarea plus experienta necesara) si sa faca un raport in acest sens catre Presedintele asociatiei, daca sunt identificate probleme.
Daca cei din Comitet, in frunte cu Presedintele Comitetului, nu au curajul sa ia decizii, recomand convocarea unei adunari generale, in cel mai scurt timp posibil, pentru alegerea unui comitet care sa aiba coloana vertebrala si a altor cenzori care sa-si faca treaba cu multa responsabilitate.
Nu mai faceti compromisuri. Apelati la profesionisti. Pe noi ne costa administrarea si asigurarea casieriei blocului 350 lei, iar Cenzoratul 150 lei. Totul pe baza de contract de prestari servicii si cu factura.
PS. Aveti in Asociatie un Regulament Intern?
Potrivit legislatiei in vigoare, toti proprietarii din bloc (de apartamente sau de spatii cu alta destinatie) au obligatia sa contribuie la plata cheltuielilor pentru partile comune.
Nu inteleg de ce va ganditi doar la "burta" voastra cand vorbiti despre plata caldurii pentru partile comune. Chiar daca va debransati de la sistemul de termoficare si va izolati tevile cu vata minerala de 2m sau orice altceva ati face, tot trebuie sa platiti pentru partile comune de termoficare din bloc. Conductele de termoficare pornesc din subsol si ajung pana in camera liftului. Pentru asta platiti, nu doar pentru cei 2.5ml de teava, tur-retur, ce trec prin apartamentele voastre. ....
Problema se rezolva in doi timpi si trei miscari:
1. Soliciti de la asociatie documentele blocului - le citesti cu atentie si afli care este treaba cu acel spatiu (inchiriat sau folosit abuziv)
2. Daca este un spatiu inchiriat legal (cu contract, etc.), citesti contractul si in functie de clauzele din el stii ce ai de facut mai departe.
3. Daca nu exista nici un document (in Asociatie) din care sa rezulte modul de utilizare al spatiului respectiv, depui plangere direct la Sectia de Politie pentru tulburare de posesie. Se va intocmi dosar penal si ... surpriza, se va elibera spatiul.
4. Daca vrei sa nu se mai faca abuzuri in bloc, de ce nu te implici mai mult? Poti sa intri in Comitet sau poti fi chiar Presedinte ....
PS. Ai depus pana acum in scris, cu numar de inregistrare, vreo solicitare sau plangere la Asociatie pentru a sesiza cele postate de tine pe internet?
Sincer, nu inteleg de ce se rationalizeaza apa in blocul tau. Potrivit legislatiei in vigoare, cand un proprietar are o datorie mai mare de 90 zile, Comitetul (Presedintele Asociatiei) trebuie sa-l notifice si sa-l dea in judecata pe datornic pentru a-l forta sa plateasca obligatiile sale. Daca nu s-a intamplat pana acum treaba asta. poti depune plangere penala la Politie impotriva membrilor din comitet pentru abuz si la Primarie pentru nerespectarea obligatiilor legale. Cititi cu mare atentie legea 230/2007 si normele de aplicare. Daca aveti coloana vertebrala, treceti la actiune imediat, daca nu .... situatia va continua pana cand o sa ramaneti cu banii dati si fara utilitati in bloc. Daca mai gasiti cativa nemultumiti in bloc, problema se va rezolva destul de repede.
Mergi la un avocat specializat in litigii de munca si o sa primesti raspunsul potrivit pentru intrebarile tale. Adevarul este intotdeauna la mijloc in astfel de cazuri ....
Ai doua variante: raspunzi cu aceeasi moneda sau te duci la Politie daca ai cel putin doi martori care sunt dispusi sa mearga la Polititie si sa declare adevarul, chiar daca se vor face presiuni asupra lor din partea agresorilor sau a politistului care face ancheta. Mai apoi, daca se constata ca sunt vinovati, martorii trebuie sa fie disponibili ca sa mearga si in Instanta, ori de cate ori va fi nevoie ....
Nu pot sa nu observ ca din ce in ce mai multi romani si rromi isi impun punctul de vedere cu muschii si nu cu inteligenta.... in casa, in trafic, pe strada, oriunde se nimereste ....
Unde scrie ca daca aflu ca cineva a furat, inselat sau omorat pe cineva trebuie sa anunt politia? Daca aflu ca cineva a calculat gresit intretinerea, cu intentie, inseamna ca am tainuit o infractiune?
resuscitez putin topical.
1. Daca acordul initial de asociere a fost intocmit gresit,. cu cote indivize false, cu proprietari inexistenti,. etc., cum pot sa-l actualizez la nivelul anului curent? Cum se face inlocuirea lui?
2. Daca nu aveti copie dupa contractile de proprietate, de unde stiti cine este adevaratul proprietar al apartamentului daca vreti sa-l dati in judecate pentru o problema sau cum calculate correct cotele de intretinere pentru partile commune daca nu aveti cota indiviza din contract?
Consider ca este suficient sa faca parte din aceeasi cladire ca sa fie pusi la plata pentru partile comune, in calitate de proprietar in condominium si in raport cu cota indiviza, conform acestei spete (sper sa nu se considere reclama):
[ link extern ]
Ce parere aveti?
Da, iar aveti dreptate. Am verificat acordul de asociere si statutul asociatiei de proprietari dar am descoperit ca nu au fost intocmite corect (nu corespunde nici o cota indiviza din acordul de asociere, numele proprietarilor nu este corect, este trecut tatal in loc de fiu, etc.) ca sa nu mai spun ca nu a fost actualizat, conform legislatiei din 2007.
In acest caz, primul pas ar fi sa facem toate actualizarile necesare pentru statut si acord de asociere si apoi sa recalculam intretinerea. Totusi, nu pot sa cred ca atat firma de contabilitate cat si cea de cenzorat nu au vazut, din 11.2009 pana la 01.07.2013, ca blocul are spatii comerciale la parter.
Oricum, prefer sa ma ocup eu de documentele pentru actualizarea/inlocuirea acordului de asociere si a statutului asocietiei de proprietari ca sa nu mai apara alte probelme de acum inainte. Am vazut ca si Dvs. ati facut o actualizare/modificare a statutului si a acordului de asociere pentru ca erau din 1997 dar lipsesc cateva informatii importante. Imi puteti detalia, pas cu pas ce trebuie sa fac si ce documente sunt necesare pentru a duce la bun sfarsit actualizarea celor doua documente importante pentru asociatia noastra?