Buna tuturor,
Probabil cum cunoasteti cu totii, Guvernul Romaniei a lansat o campanie de identificare a proceselor birocratice din administratie si formularea unor solutii care se deruleaza pe portalul www.maisimplu.gov.ro
Cadrul legal privind organizarea și funcționarea asociațiilor și fundațiilor, reprezentat prin OG 26/2000, este neactualizat de mai bine de 10 ani, cu excepția unor modificări minore, și presupune proceduri și costuri administrative care descurajează înființarea de noi organizații dar și îngreunează funcționarea celor deja înființate. Doar cu titlu de exemplu, pentru a înființa o organizație neguvernamentală o persoană petrece între șase săptămâni și 3 luni și presupune alocarea unui cost total de aproximativ 200 Euro, procesul de înregistrare a unei asociații sau fundații rămânând, în continuare, unul anevoios, birocratic și costisitor. Dacă ne referim la procedurile de modificare acestea sunt învechite și au rămas la nivelul anilor 2000 fără a fi adaptate mecanismelor moderne de transparență și înregistrare.
Intucat stiu ca pe acest forum sunt foarte multe organizatii si cetateni care doresc sa contribuie la o simplificare a procesului de infiintare a unei asociati sau fundatii va indem sa scrieti/contribuiti cu solutii fie cu propuneri noi fie cu comentarii
[ link extern ] /
Propunerile la care ne-am gandit noi ar fi:
1. Comasarea statutului cu actul constitutiv intr-un singur document (mai putine costuri, informatii redundante)
2. Incheierea documentelor sub semnatura privata.
3. Obtinerea disponibilitatii denumirii pe canale online,
4. Eliminarea rolului procurorului din procedura de infiintare,
5. Admiterea cererii de inregistrare sa nu se mai supuna apelului, ci doar respingerea