avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 645 soluții astăzi
Forum Activitate Laura-Valentina Magori-Craiovan

Activitate Laura-Valentina Magori-Craiovan

Stimati colegi avocati,

Va rog sa ma ajutati cu o opinie la o problema personala. Facturile neincasate si emise pana in intrarea in concediu de crestere copil (prestarea serviciilor de avocat efectuandu-se tot inainte de concediu), pot fi incasate in perioada de concediu, fara a fi considerate venituri impozabile pentru care sa se suspende plata indemnizatiei?
Art. aplicabil este art.16 din OUG 111/2010 actualizat:
(2) Dreptul la indemnizațiile prevăzute la art. 2 alin. (1), respectiv la art. 5 și art. 9 alin. (4) și (5) se suspendă începând cu ziua următoare celei în care:
i) beneficiarul realizează venituri supuse impozitului și copilul nu a împlinit vârsta de 2 ani, respectiv 3 ani, în cazul copilului cu handicap;
(3) Prin excepție de la prevederile alin. (2) lit. i), plata indemnizației pentru creșterea copilului nu se suspendă în cazul în care persoana îndreptățită se află în una sau mai multe dintre următoarele situații:
a) primește diverse sume în baza legii, a contractului colectiv de muncă sau a contractului individual de muncă, acordate în perioada concediului pentru creșterea copilului, altele decât cele rezultate din desfășurarea efectivă a unei activități în perioada de concediu;
c) realizează, în decursul unui an calendaristic, venituri supuse impozitului, prin desfășurarea efectivă a unei activități în perioada de concediu, al căror nivel nu depășește de trei ori cuantumul minim al indemnizației stabilit la art. 2 alin. (2).


Cum interpretati alin. (3) lit. a)? Se incadreaza aceste facturi restante din activitati independente la "venituri in baza legii" sau trebuia ca norma sa specifice "precum si orice alte venituri"?
As avea nevoie de opinii, mai ales din partea celor care au avut astfel de situatii. Va multumesc anticipat!
Răspuns la discuția Inchidere puncte de lucru
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
SE face o singura decizie (cu o singura cerere) in care inserati toate modificarile pe care doriti sa le faceti la societate: mandat administratori, sediu, denumire, deschidere puncte de lucru si inchidere altele (dupa caz).
Răspuns la discuția Executare silita inceputa in 2012
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
Urgent, trebuie sa solicitati o copie integrala a dosarului de executare silita si sa va prezentati cu ea la un avocat specializat pe executari silite. Daca exista motive pentru contestatie la executare si daca sunteti in termenul legal, se vor contesta si desfiinta actele de executare. Succes !
Daca spatiul are deja destinatia de spatiu comercial (asa este trecut in actul de proprietate), atunci nu va mai trebuie acordul vecinilor. Daca spatiul este o locuinta intr-un bloc / vila (cu apartamente), atunci trebuie sa luati acordul persoanelor direct invecinate (de obicei: sus, jos, stanga, dreapta, dupa caz - daca nu aveti vecin in stanga, atunci nu luati din stanga). Pe baza acestor semnaturi, obtineti apoi semnatura si stampila Asociatiei de Proprietari (semneaza fie Presedintele, fie administratorul, cu numele in clar si data). Semnaturile trebuie luate pe un formular tip, pe care il luati de aici [ link extern ]

Răspuns la discuția Răspundere administrator
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
Administratorul raspunde fata de asociati pentru toate operatiunile pe care le intreprinde pentru societate sau...in dauna societatii. In general, ar trebui sa aveti aprobari AGA / decizii ale asociatului unic, daca aveti dubii cu privire la vreo operatiune, fie in prealabil pentru acord, fie ulterior, pentru ratificare. Datoriile societatii sunt ale societatii, nu ale dvs, cu exceptia cazului cand faceti frauda in dauna societatii (acte de rea credinta cu intentie) sau acte de neglijenta grava (DE EX: nu virati contributii la stat desi aveti fonduri la dispozitie, nu recuperati creantele desi aveti posibilitatea/fonduri, nu urmariti persoanele vinovate de frauda impotriva societatii etc). Practic, dvs. raspundeti de bunul mers al societatii, dar nu vi se cere mai mult decat diligenta unui "bun proprietar". Nimeni nu va cere imposibilul sau sa tineti firma pe profit de exemplu. Nu trebuie sa va fie teama de aceasta functie, insa, trebuie sa stiti ca administratorul poarta raspunderea pentru tot, intr-o firma si este bine sa va implicati si sa fiti remunerat pentru asta. Administratorul este responsabil de personalul angajat sau contractat, are drept de semnatura in banca si drept de reprezentare DEPLINA in fata tertilor (semneaza acte juridice). Administratorul este responsabil si de derularea contractelor incheiate.

Exista si o a doua raspundere, cea in fata creditorilor, care se poate antrena doar in anumite conditii speciale si rare (prevazvute de legea insolventei) fie pentru administrator, fie pentru asociati - in cazul in care oricare dintre acestia s-ar face vinovat de frauda impotriva societatii (actiuni exercitate cu rea-credinta care au dus societatea la insolventa - de ex: insusire de bunuri din patrimoniu, netinerea contabilitatii etc). Persoanele vinovate raspund solidar (impreuna). Pentru asta ar trebui intai ca societatea sa intre insolventa, iar apoi sa se formeze un dosar distinct la cererea lichidatorului/ a creditorului majoritar. Cum am spus... situatii exceptionale.

In niciun caz nu va recomand sa acoperiti sau sa fiti de acord cu anumite acte/fapte indicate de catre asociati ca fiind "ok", cand de fapt ele sunt ilegale, deoarece dvs veti purta raspunderea. Cereti fonduri pentru a face abonament la un avocat si la un contabil. Acestea doua sunt persoanele de baza ale administratorului.

Am intalnit si situatia in care s-a putut dovedi ca o alta persoana exercita in fapt functia de administrator, desi in acte nu aparea cu aceasta calitate - drept pentru care nu s-a mai angajat raspunderea administratorului statutar.
Răspuns la discuția Cod CAEN inchiriere sediu
Imobilul trebuie sa fie declarat punct de lucru sau sediu social si trebuie sa depuneti declaratia tip model 2 sau 3 cu acest cod CAEN, activitate care se va desfasura la sediu, respectiv la punctul de lucru dupa caz. Cele doua se fac prin aceeasi mentiune (nu succesiv). Practic, orice facturati trebuie sa fie autorizat (prins in declaratia tip model 2 sau 3). Se va emite unul (sau doua) certificate constatatoare care cuprind aceste actvitati.
Răspuns la discuția cum scap de datorii?
Corect. Copiii ar trebui sa accepte mostenirea. Va trebui sa se “ascunda” mereu, in sensul ca nu are voie sa cumpere bunuri pe numele sau, nu va putea avea remuneratii din activitati independente. Veniturile din salarii se popresc in proportie de 1/3 pana la 1/2. De conturi bancare nici nu poate fi vorba. De credite nici atat.
UPDATE: A ramas acelasi art. 319 si alin. 29 din Legea nr. 227/2015 - Codul fiscal aplicabil in anul 2018 (modificat pana in ianuarie 2018).

Radu9 a scris:

Potrivit art. 319, alin. 29 din Codul fiscal semnarea şi ştampilarea facturilor nu constituie elemente obligatorii pe care trebuie să le conţină factura.

Răspuns la discuția Inchidere firma
Conform Legii 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolvenţei şi de insolvenţă:
art. 5 pct. 72: Valoarea prag reprezintă cuantumul minim al creanţei, pentru a putea fi introdusă cererea de deschidere a procedurii de insolvenţă. Valoarea prag este de 40.000 lei atât pentru creditori, cât şi pentru debitor.

Daca aveti datorii mai mici de 40.000 lei, nu se va deschide procedura insolventei.

art. 70 alin. (3) Judecătorul sindic va stabili îndeplinirea condiţiilor referitoare la
cuantumul minim al creanţelor, în raport cu valoarea însumată a creanţelor tuturor creditorilor care au formulat cereri şi cu respectarea valorii-prag prevăzute de prezentul titlu(...).

Contractul de cesiune are putere de lege intre partile contractante. Inregistrarea lui la Registru se poate face de catre oricare parte, deci si de catre actualul administrator. Atata timp cat nu ati facut anularea lui/rezolutiunea lui, isi va produce efecte intre parti. Cu alte cuvinte, dvs. ati preluat partile sociale, ati dat banii (dar nu aveti chitanta) si pe deasupra l-ati lasat pe administrator/asociat sa vanda din patrimoniul societatii. Daca si cand el va inregistra la registru cesiunea, tot ce va ramane (posibil datorii, fara active) vor fi ale dvs, ramanand sa va indreptati cu actiune impotriva lui. Nu am un sfat la acest moment pentru dvs... doar am constatat niste lucruri.