Legea spune asa: daca se asociaza resursele se iau in considerare cumulat de la membrii asocierii. In situatia in care se apeleaza la un tert, exprimarea este asa: invoca sustinerea unui tert pentru indeplinirea cerintei. Si urmatoarele paragrafe urmaresc aceeasi linie.
Asociere - se cumuleaza resursele
tert/terti - numai resursele lor, nu se cumuleaza cu ofertantul.
Asa era si anexa la ordinul ANRAMP 509... din legislatia abrogata. Principiile generale sunt cat de cat similare.
bafta
Legea 98 ART. 182
(1) Operatorul economic are dreptul, dacă este cazul şi în legătură cu un anumit contract de achiziţie publică/acord-cadru, să invoce susţinerea unui/unor terţ/terţi în ceea ce priveşte îndeplinirea criteriilor referitoare la situaţia economică şi financiară şi/sau a criteriilor privind capacitatea tehnică şi profesională, indiferent de natura relaţiilor juridice existente între operatorul economic şi terţul/terţii respectiv/respectivi.
(3) În cazul în care operatorul economic îşi demonstrează situaţia economică şi financiară şi/sau capacitatea tehnică şi/sau profesională invocând şi susţinerea acordată, în conformitate cu prevederile alin. (1) şi (2), de către unul sau mai mulţi terţi, atunci operatorul economic are obligaţia de a dovedi autorităţii contractante că a luat toate măsurile necesare pentru a avea acces în orice moment la resursele necesare, prezentând un angajament în acest sens din partea terţului/terţilor.
(4) Odată cu angajamentul de susţinere, ofertantul/candidatul are obligaţia să prezinte documente transmise acestuia de către terţul/terţii susţinător/susţinători, din care să rezulte modul efectiv prin care terţul/terţii susţinător/susţinători va/vor asigura îndeplinirea propriului angajament de susţinere, documente care se vor constitui anexe la respectivul angajament.
ART. 185
(1) În cazul în care mai mulţi operatori economici participă în comun la procedura de atribuire, îndeplinirea criteriilor privind capacitatea tehnică şi profesională se demonstrează prin luarea în considerare a resurselor tuturor membrilor grupului, iar autoritatea contractantă solicită ca aceştia să răspundă în mod solidar pentru executarea contractului de achiziţie publică/acordului-cadru.
(2) În cazul în care mai mulţi operatori economici participă în comun la procedura de atribuire, aceştia pot beneficia de susţinerea unui terţ în ceea ce priveşte îndeplinirea criteriilor referitoare la situaţia economică şi financiară şi/sau capacitatea tehnică şi profesională, în condiţiile prezentei legi.
bafta
Nu exista un model tipizat inca. Ideea acestei strategii de contractare este de a elabora un singur document care sa cuprinda toate detaliile mentionate pana acum in notele justificative de evaluare a procedurii, de stabilire a valorii, de stabilire a criteriilor de calificare si a factorilor de evaluare, clauze contractuale... etc.
Detalii art 9 HG 395/2016
bafta!
In ceea ce priveste speta relatata mai sus, prevederea noii legislatii este dupa cum urmeaza:
contestatiile/plangerile aflate in curs de solutionare la consiliu/ instanta de judecata la data intrarii in vigoare a prezentei legi, continua sa fie solutionate avand in vedere vechea legislatie.
Nu prea lasa loc de interpretari, este clar, asa cum ati constatat si dvs prin art 69 alin 2 din 101 pe care il invocati.
Bafta!
Pretul cel mai scazut : se refera exclusiv la pretul / valoarea de achizitie.
Costul cel mai scazut: se determina pe considerente de rentabilitate, utilizand factori precum calcularea costurilor pe ciclul de viata. Deci are in vedere ce cheltuieli se vor face in exploatarea obiectului contractului de dupa momentul achizitiei: consumabile, cheltuieli de intretinere, de mentenanta, cheltuieli cu piese de schimb... diverse. Situatiile ipotetice sunt multe, depinde de situatia specifica.
bafta!
Garantia de buna executie a fost constituita in baza OUG 34. Ea este prevedere contractuala si se va executa in conformiatte cu prevedrile mentionate in contract.
Mai mult, si OUG 34 si legea 98 au prevederi similare in ceea ce priveste garantia de buna executie.
Bafta!
Fix asta e motivul pentru care se elaboreaza si se aproba Planul anual de achizitii la inceputul anului bugetar. Ca sa nu realizati la jumatatea anului ca ati facut deja achizitii directe si la un moment dat va dati seama ca ar fi cazul sa faceti si alta procedura... total gresit.
Si OUG 34 si legea noua 98/2016 prevad aceleasi mod de estimare si planificare a achizitiilor: stabilesti la inceput de an ce achizitii se vor realiza si in fucntie de valoarea lor estimata pe intrg anul bugetar se alege procedura de atribuire in conformitate cu pragurile valorice reglamentate de lege.
Bafta!
Fix asta e motivul pentru care se elaboreaza si se aproba Planul anual de achizitii la inceputul anului bugetar. Ca sa nu realizati la jumatatea anului ca ati facut deja achizitii directe si la un moment dat va dati seama ca ar fi cazul sa faceti si alta procedura... total gresit.
Si OUG 34 si legea noua 98/2016 prevad aceleasi mod de estimare si planificare a achizitiilor: stabilesti la inceput de an ce achizitii se vor realiza si in fucntie de valoarea lor estimata pe intrg anul bugetar se alege procedura de atribuire in conformitate cu pragurile valorice reglamentate de lege.
Bafta!
Colegul a gresit. Trebuia sa stie ca exista contract semnat cu un furnizor.
Ce si cine pateste... asta nu e problema de legislatie achizitii publice. Este problema de jurist al unei institutii care trebuie sa citeasca si sa cunoasca deja aceste detalii.
Bafta !
Parerea mea, NU.
Nu stiu ce produs trebuie sa cumparati in regim de urgenta ca va trebuie livrarea in ziua comenzii, dar nu va sfatuiesc sa faceti asta. Daca initiati ieri achizitia azi aveati produsul. In tara produsele ajung dintr-o localitate in alta a doua zi.
Va trebuie o jusitifcare foarte puternica, reala si convingatoare, care va fi subiectul discutiilor si interpretarilor controalelor si verificarilor ulterioare... ca deja eu zic sa renuntati la ideea asta.
intrebarea: de ce ii trebuia musai azi si de ce nu a dat comada cu o zi inainte... nu e bine.
Bafta!