avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 363 soluții astăzi
Forum Activitate Cezary

Activitate Cezary

Buna ziua,
Am un apartament cumparat pe persoana fizica si inchiriat cu un contract decomodat unei societati care isi desfasoara activitatea in acel spatiu. Apartamentul este intabulat spatiu comercial. La primarie s-a schimbat destinatia din spatiu de locui in spatiu comercial. Asa a fost vandut, asa l-am cumparat.
Intreb cu stupoare, de ce costul pentru reabilitarea acestui apartament este de 4 ori mai mare decat reabilitarea celorlalte apartamente cu destinatie spatiu de locuit, pentru care costul este de 5.000 de lei, iar pentru acesta, in care se desfasoara o activitate economica, pretul este de 20.000 lei. Nu sunt tot aceiasi pereti, aceleasi ferestre?
Nu gasesc in legislatie aceasta diferentiere intre persoana juridica si persoana fizica.
Daca apartamentul apartine unei persoane fizice de ce costul este mai mare?
De ce societatile trebuie sa plateasca dublu si triplu absolut tot? Exemplu aberant, la RADET am platit pausal, pentru 1 persoana, cu program de lucru 8 ore pe zi, apa calda (giga calorie) 110 lei pe luna.
Revenind la reabilitare, pentru depunerea dosarului, ni s-a cerut sa semnam ca suntem de acord cu plata a 100% (din cei 20% suportati de locatari) inainte de a sti care sunt aceste costurile, Adica am semnat in alb :D.
Daca peste un an nu mai inchiriez si voi locui in acest apartament? Un contract decomodat este incheiat pe perioada delimitata. Acum functioneaza aici o societate, maine poate nu.
Acum pot refuza reabilitarea apartamentului?

Multumesc anticipat, pentru orice sfat.

Răspuns la discuția Drept de sedere permanent
Buna seara! Multumesc pentru raspuns. Nu ma ajuta din pacate.. Aceste conditii le cunosc. Ma intereseaza daca rezidenta permanenta se poate obtine si inainte de termen (5 ani), in cazuri speciale. Am din 2013 drept de sedere temporar.
Va rog, poate sa imi spuna cineva unde pot merge in audienta pentru a cere drept de sedere permanenta? Eu am drept de sedere temporara, obtinut acum 2 ani. Stiu ca au mai fost cazuri in care s-a acordat acest drept de sedere permanenta (exclus sa creez 100 de locuri de munca sau sa am un milion de euro, sunt un simplu om ::( ) Am nevoie de resedinta obisnuita in Romania pentru o adoptie in familie, eu fiind cetatean strain. Pentru a simplifica intreg procesul, altfel se considera adoptie internationala. M-am adresat autorităţii centrale a statului unde am resedinata obisnuita, dar ei m-au directionat tot catre autoritatile din Romania deoarece aici locuiesc si muncesc si nu cerem deplasarea copilului (art. 2 din Conventia de la Haga) Probabil au inteles gresit termenul de resedinta obisnuita.
Pentru a solicita drept de sedere permanenta, am fost in audienta la sediul IGI dar mi s-a spus ca nu ei se ocupa de asa ceva. Acolo m-au indrumat doamnele de la IGI. #-o

Mai am o intrebare, va rog. Eu am primit doar certificatul de inregistrare nu si cartea de rezidenta (temporara). ”Doamna de la ghiseu” mi-a spus ca ne vedem peste 5 ani. Puteti sa imi confirmati daca se elibereaza si carte de rezidenta tempoara?
Cu multumiri...
Buna dimineata

Pentru adoptia in familie - adopţia copilului de către soţul părintelui firesc - este necesara dovada venitului adoptorului?

Documentele care trebuie depuse odata cu cererea de incuviintare a adoptiei sunt:
-consimtamintele parintelui/parintilor biologic/i exprimate prin act notarial autentic; consimtamant carese da in fata instantei, nu mai este necesar sa fie dat prin act notarial dar este bunevenit
-certificatul de nastere al copilului, in copie legalizata;
-certificatul medical privind starea de sanatate a copilului, eliberat de catre unitati publice nominalizate de catre directia de sanatate publica;
-certificatul de nastere ale adoptatorului in copie legalizata;
-certificatul de casatorie al adoptatorului, in copie legalizata;
-cazierul judiciar al adoptatorului;
-certificatul medical privind starea de sanatate a adoptatorului, eliberat de medicul de familie pe lista caruia este inscris.

Nu am gasit cerinte legate de venitul adoptorului..

Imi puteti recomanda un avocat specilizat pe domeniul adoptiilor internationale - adoptorul este cetean strain cu drept de sedere temporara in Romania, pe o durata de 5 ani.

Va multumesc anticipat
Buna ziua

Sotia mea este traducator activ independent, inregistrat la Administratia financiara. Putem deschide impreuna o Asociatie familiala avand acelasi domeniu de activitate unde pentru dovedirea competentelor se va prezenta autorizatia de traducator a sotiei (doar un membru trebuie sa fie calificat).

Putem detine cele 2 pfa in acelasi timp?

P.S. am postat titlul grsesit. Nu e vorba de intreprindere individuala ci de asociatie familiala. Cu scuzele de rigoare

Va multumesc anticipat pentru raspuns si va doresc o duminica frumoasa in continuare!

Răspuns la discuția dovada venit
Multumesc pentru raspuns. Inteleg ca singura modalitate este sa se angajeze. este suficient salarul minim. Valoarea nu cred ca conteaza atat de mult. Dar de cat timp este angajat probabil ca da. Este posibil sa se angajze si peste o luna sa depunem actele la tribunal? Fiind si asociat si angajat.. proaspat de o luna..probail va trebuie sa fie angajat timp de 2 ani, cat timp se fac anchete sociale post adoptie, iar contributiile la stat sunt mari :(

legat de depunerea actelor mamintampinat o noua problema. Este un caz aticpic, sotul meu fiins cetatean francez, cu drept de sedere temporar in Romania. Este o adoptie internationala in familie dar fara deplasarea copilului in alta tara. In Franta ni s-a refuzat depunerea actelor pe motiv ca nu se aplica Conveatia de la Haga - e vb de art. 2 - deoarece copilul nu se deplaseaza in tara respectiva. Iar In Romania trebuie sa ca sotul meu sa aiba drept de sedere temporara pentru a deschide actiunea de aoptie.

Eu mai trebuie sa rezolv problema venitului sotului meu, si am sa depun actele la noi in Romania. Pur si simplu nu stiu altceva ce as putea face. Poate am sa primesc un raspuns mai exact.. sau cererea va fi solutionata favorabil :D
Discuție dovada venit
Buna seara

Sotul meu trebuie sa dovedeasca intr-un dosar de adoptie in familie, ca are venit.
Este asociatul me (50& parti sociale din firma incepand de anul acesta, inainte detinea 10%) dar profitul nu este mare, mai exact nesemnificativ. Societatea este infiintata in anul 2010,acum trebuie sa platesc dividendele pentru anul 2010. Dar si asa suma sub 1000 de lei. Nu ne ajuta cu nimic.

Exista o alta posbilitate de a dovedi ca are venit? De exemplu incasare in avans. Este posibil? Iar ca dovada se poate anexa la dosar o adeverinta cu soldul la zi pe anul 2014 sau chiar bilantul societatii pe anul 2013?

Daca puteti sa ma ajutati cu o idee..

Cu multumiri anticipate

Răspuns la discuția Cedare/cesiune dividende
multumesc multumesc multumesc
Buna ziua


Pana in 2013 asociatul meu a detinut 5% din partile sociale, incepand cu anul 2014 acesta are 50% parti sociale. Intrebarea mea este daca ii pot ceda o parte din dividendele mele pentru anii anterior, din profitul care nu s-au repartizat inca.
Asociatul meu trebuie sa dovedeasca ca are venit, ori avand 5% parti sociale, acest venit este mic. Doresc a ii cedez dividendele mele. Este posibil legal?

Va multumesc anticipat...
Conventia de la Haga privind protecţiei copiilor şi cooperării în materia adopţiei internaţionale

ARTICOLUL 2
1.Convenţia se aplică în cazul în care un copil având reşedinţa obişnuită într-un stat contractant (statul de origine) a fost, este sau urmează a fi deplasat către un alt stat contractant (statul primitor), fie după adopţia sa în statul de origine de către soţi sau de către o persoană având reşedinţa obişnuită în statul primitor, fie în vederea unei asemenea adopţii în statul primitor sau în statul de origine.