avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 826 soluții astăzi
Forum Activitate lelek

Activitate lelek

Buna ziua,

Am o firma platitoare de TVA inregistrata in Romania. Trebuie sa emit o factura catre un client din Germania care nu este platitor de TVA, adica trebuie sa emit factura catre acest client cu TVA. Pana acum am emis facturi doar catre clienti din Romania astfel as avea 2 intrebari:

1. in ce limba trebuie sa emit factura? In limba romana, in limba engleza sau pot emite o factura bilingvica pe care apar denumiri tip Adresa/Address, Denumire produs/Product name?
2. in ce moneda sa emit factura? In lei, in euro sau pot aparea ambele monede pe factura? Am cont bancar deschis atat in lei cat si in euro insa pe cel deschis in euro nu l-am folosit pana acum.

Multumesc anticipat pentru ajutor.
Firma noastra are un card de debit si ne-am inregistrat cu acel card pe site-ul paypal.

Insa nu stim cum sa inregistram in contabilitate activarea cardului pe paypal. Detaliez in continuare procedura de activare (ce apare si pe extrasul de cont): paypal a retras din contul firmei 1,50 Euro adica 6,80 Ron iar apoi a returnat cei 1,50 Euro insa cursul s-a modificat intre timp si am primit inapoi 6,71 Ron.

Problema e ca NU stim ce cont sa punem in debitul respectiv in creditul contului 5121 ? Adica altfel spus nu stim cum sa contabilizam cele 2 tranzactii descrise mai sus.
Buna ziua,

Trebuie sa depun la finante declaratia 070 in luna in curs (decembrie 2016) pentru ca am depasit limita de 220 000 RON la cifra de afaceri insa nu stiu care varianta trebuie sa aleg la punctul 1.11 (Perioada fiscala). Sunt 4 optiuni:

1. lunara
2. trimestriala
3. semestriala
4. anuala

Am cititi si instructiunile declaratiei dar nu-mi este clar care optiune ar trebui sa aleg. Practic nu inteleg la ce se refera punctul 1.11. Daca cumva se refera la intervalul la care as dori EU sa depun declaratia de TVA atunci as alege punctul 2 (trimestriala) insa problema e ca nu inteleg bine punctul 1.11 (Perioada fiscala) din declaratie.

Ma poate lamuri cineva ?
Sunt PFA din 2010 si pana acum nu a trebuit sa depun declaratia 070. Insa acum am atins limita de 220 000 RON la cifra de afaceri si trebuie sa depun.

La Sectiunea I din declaratie (Felul Declaratiei) nu stiu ce sa bifez, sunt 3 optiuni:

1. Declaratie de inregistrare fiscala
2. Declaratie de mentiuni
3. Declaratie de radiere

Optiunea 3 (Declaratie de radiere) cu siguranta nu bifez. Insa avand in vedere ca la infiintarea firmei nu am depus aceasta declaratie nu stiu care punct sa bifez, punctul 1 sau 2.

Ma poate ajuta cineva ?
Discuție CNP pe factura
Buna,

Am un magazin online in care vand jucarii si articole pentru copii. As dori sa stiu daca e obligatoriu sa notez pe facturile emise catre clienti si CNP-ul clientilor ?

Pana acum nu am notat pe nici o factura CNP-ul clientilor.
Răspuns la discuția Facturare ulterioara
Buna ziua,

Am citit acel articol, insa in acel articol nu se face referire la firmele neplatitoare de TVA. In acel articol se reglementeaza doar facturarea in cazul firmelor platitoare de TVA.

Eu sunt neplatitor de TVA. Deci nu stiu daca am obligatia sa facturez pana la data de 15 luna in curs tot ce s-a vandut in luna anterioara ?
Sunt PFA neplatitor de TVA si am urmatoarea problema:

- peste cateva zile o sa plec din tara si voi reintoarce doar in ianuarie 2017. Insa in luna octombrie 2016 o sa primesc marfa care va preluat de catre un membru de familie. De asemenea marfa va fi si vanduta catre aproximativ 20 - 30 de clienti persoane fizice tot in 2016. Marfa va fi predata clientilor tot de catre un membru de familie, insa acest membru de familie nu poate emite factura clientilor pentru ca nu se pricepe la calculator si de asemenea nu are curajul sa faca facturi nici cu mana. In 2017 cand ma intorc nu mai pot emite facturi pe luna octombrie-noiembrie-decembrie 2016 pentru ca programul de contabilitate nu-mi permite acest lucru. Clientii nu vor plati in numerar, vor plati prin virament bancar, deci banii vor intra in contul meu deja in anul 2016. Deci, intrebarea ar fi: as putea factura cu data de 1 ianuarie 2017 tot ce s-a vandut in lunile octombrie - noiembrie - decembrie 2016 ? In principiu clientii sunt de acord sa primeasca factura doar in 2017.
Buna ziua,

Eu imi rezolv platile cu ajutorul ordinelor de plata prin depunerea lor la ghiseul banci, deci nu prin viramente online. Insa am gresit numerotarea ordinelor de plata, am ajuns la numarul 274 dupa care din greasala am continuat cu numarul 175 si pana cand am observat am ajuns deja la numarul 186. Deci am deja 12 ordine de plata cu numar gresit.

Spuneti-mi va rog ce trebuie sa fac in situatia de fata ca sa nu primesc amenzi ? De fapt nici nu stiu daca e amendabila sau nu cazul prezentat mai sus.
Sincer sa fiu imi este frica ca o sa fiu amendat daca nu voi intocmi note de receptie, cred ca o sa ma consult cu finantele printr-o adresa. Insa sunt de acord cu Dumneavoastra, din moment ce marfa nu trece prin mainile mele nu am cum sa intocmesc note de receptie. Cred ca as gresi daca as intocmi deoarece in acest caz ar trebui sa trec pe document caracteristici ale unor produse pe care le-am vazut niciodata in viata mea.
Buna ziua,

Multumesc pentru raspuns, imi puteti spune cumva o lege sau orice act normativ care as putea citi sa aflu mai multe informatii ?