avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 659 soluții astăzi
Forum Activitate octavian57

Activitate octavian57

In cazul unui contract de chirie, plafonul de 6, 12, respectiv 24 salarii minime pentru care se constituie obligatia platii CASS se compara cu venitul brut (inclusiv impozitul de 10%) din chirie, adica cel din contract platit de chirias sau cu venitul net, dupa deducerea impozitului de 10% din venitul brut declarat in contract? Spre exemplu, daca se stabileste o chirie in contract de 1.500 lei pe luna platiti de catre chirias conform contractului. Impozitul este de 10%, respectiv 150 lei. Venitul net din chirie este 1500-150 = 1.350, pe un an intreg 1.350*12 = 16.200, iar plafonul minim de la care se aplica CASS este de 6*3.000= 18.000. In aceasta situatie se plateste CASS sau nu? Venitul net din chirie fiind sub plafon, chiar daca brutul atinge plafonul?
Vă rog să mi spuneți dacă incepind cu anul 2023 se plătește CASS pentru dobânzile încasate din titlurile de stat Tezaur și Fidelis.(în situația in care venitul din aceste dobânzi depășește 18000 ron in anul 2023)Mulțumesc
Avind in vedere ca de la 1 ian practic impozitul pe veniturile din chirii este 10% din venitul total , ma gindesc sa trec incepind de anul viitor la impozitarea in sistem real , dar nefiind familiarizat cu acest sistem va rog sa mi raspunde ti la citeva intrebari:
1 Care ar fi cheltuielile deductibile in cazul veniturilor obtinute din chirii? Se poate deduce celtuielile cu instalarea unei centrale tremice , a apratului de aer conditionat, reparatiile la apartament, sumele platite lunar catre asociatia de proprietari pentru fondul de reparatii(de exemplu anul viitor blocul se va anvelopa si sigur vom plati sume de 300 -400 ron lunar pe linga celelalte cheltuiei de intretinere..Se pot deduce sumele platite pentru asigurarea PAID si ceea facultativa a apartamentului inchiriat?Dar impozitul pe apartament? Intebarea de fapt este unde gasesc o lista detaliata unde sa mi se spuna ce cheltuieli sunt considerate deductibile din venitul incasat din chirii.
2 In ce registre trebuie sa tin evidenta contabila.Intr un articol de pe acest sait din luna iulie am gasit ca ar trebui Registrul de evidenta fiscala si registru conducere a evidentei contabile. Daca la primul banuiesc ca voi trece toate bonurile ., facturile si alte documente justificative ale cheltuielilor pentru apartamentul inchiriat despre celelat registru(conducere evidenta fiscala) nu am nici ceea mai mica idee despre ce este vorba.
3.Daca incepind cu 1 ian incep sa string toate facturile fiscale, bonuri etc doveditoare a ceea ce am cheltuit cu apartamentu respectiv in vederea deducerii fiscale si registrul il inregistrez sa zicem in luna martie, este vreo problema cu facturile , bonurile emise inaintea inregistrarii registruluila ANAF>
Va multumesc
Un pensionar cu pensie 1900 ron / luna , a inchiriat un apartament cu o chirie de 1200ron/luna incepind cu 0ctombrie 2016. La aceea data a inregistrat contractul la fisc si a completat declaratia 220 si a platit impozit pe venit cedare bunuri(20A0303.....) si contributii individuale datorate(26A2123...)
Acum in noua situatie in care trebuie completata D212 va adresez rugamintea de a ma lamuri cu citeva aspecte pe care nu le am prea inteles referitoare la ce trebuie sa completez in D212 in cazul descris mai sus!
1.CAPITOLUL I Date privind veniturile realizate in Romaniain anul 2017
Trebuie sau nu completat? Venitul este determinat pe baza de cote forfetare ,este declarat si obtinut in ron nu in valuta si in 2017 nu a trebuit sa l mai completez!

2.CAPITOLUI II Sectiunea 1 Subsectiunea 1 Date privind impozitul pe veniturile estimate din Romania in sistem real
Am inteles ca aici trebuie sa completez , rubricile cedare folosinta bunuri,- sub 5contracte de inchiriere,determinarea venitului net estimat -cote forfetarede cheltuieli, forma deorganizare - individual si celelalte date . Datele privind impozitul anual estimat stiu sa le completez.
Este corect relativ la speta mea?

3CAPITOLUL 3Date privind contributia de asigurari sociale si contributia de asigurari sociale de sanatate estimate pentru anul 2018
La acest capitol nu sunt lamurit daca trebuie sa completez ceva avind in vedere ca valoarea chiriei de 1200 ron/luna este sub valoarea salariului minim brut pe tara ACUM la data completarii, si nu stiu daca are lagatura cu valoarea pensiei de 1900ron /luna. Va rog sa mi spuneti daca trebuie sa completez sa NU acest capitol . Daca raspunsul este DA va rog sa mi spuneti cum sa l completez! Eu sper ca nu trebuie!
Va multumesc anticipat!
multumesc pentru lamurire
Multumesc pentru raspuns. Am totusi o nelamurire
VARIANTA 1 Adun venitul anualdin pensie PLUS venitul net anual din chirie si daca imi rezulta o suma sub 22800 NU DEPUN D600?
sau
VARIANTA nr2 Adun Numai venitul net anual din chirie si daca -mi rezulta o suma sub 22800ron NU DEPUN D600?
Va rog sa ma lamuriti daca in situatia descrisa mai jos o persoana trebuie sa completeze renumitul formular 600.

Pensionar cu pensie in anul 2017 de 800ron are inchiriat un apartament cu suma declarata de 1200 ron / luna. La incheierea contractului in 2016 a completat Declaratia 220. si totul decurge normal. Primeste anual decizia de impunere plateste CASS si CAS. Din luna martie sau aprilie pensionarul va avea o pensie marita de la 800 ron la 1900 ron( ca urmare a primirii unei pensii de urmas)Dar discutiile despre formularul 600 m-au pus pe ginduri , intra speta de mai sus sub incidenta acestui formular sau nu?
Stiu ca s-a prorogat termenul de depunere,dar vreau safiu cit mai bine informat!
Va multumesc anticipat
Intr o comuna in zona veche a acesteia (vatra satului) au fost edificate doua locuinte unifamiliale pe acelasi CF Titularii dreptului de propietate asupra terenului sunt propietari fiecare pe cite o casa(terenul este in propietate comuna dar casele sunt propietai individuale), In prezent in CF este trecuta adresa imobilului respectiv si consemnate cele doua cladiri C1si C2. Am solicitat primariei sa mi elibereze o adeverinta de nomenclator postal pentru ca la primirea corespondentei sa fie diferentiat destinatarul ca de exemplu: IN prezent adresa este str Sportivilor nr 7 doresc delimitare Sportivilor nr 7 a si respectiv nr 7b sau ceva de genul acesta pentru ca postasul sa stie in ce cutie postala pune corespondenta la mine sau la fiul meu!
Sainteleg ca imi recomandati sama duc la primarie si sa solicit sa mi arate baza de calcul, eu nu am primit pina acum nicio instiintare , mam informat la caseie , de acolo am aflat de suma de 1000 ron
Va rog sa ma consiliati in urmatoarea speta:

Incepind cu 01 01 2011 mam inregistrat la primaria unde am construit casa pentru plata impozitului pe cladire si teren

In acest an am fost nevoit sa duc la primarie un extras CF , ocazie cu care s-a constatat o neconcordanta intre ce am declarat eu in 2011 si ce este consemnat in CF Mai concret eu am declarat suprafata construta la sol de 145mp si pe CF este trecta suprafata de 196mp.Eroarea imi apartine mie nu contest.Am completat alta declaratie de,impunere si mi s a comunicat ca impozitul este mai mare cu 60 lei! Dupa calcularea dobinzilor si penalitatilor de intirziere poate si a penalitatilor de nedeclarare corecta suma de plata a ajun
sal 1000 ron!!! Nu stiu ce grila de calculor fi aplicat ei dar dela 60 lei la 1000 ron chiar di pentru 6 ani mi se pare mult

Rog o parere este sau nu corecta suma de 1000 ron , raportata la situatia descrisa mai sus!!!
Multumescanticipat