Ares-3 a scris:
CJFlorentin1982, raspunsul dvs. nu are suport in legislatia protectiei consumatorilor. Pe scurt, e eronat.
@AlexiaA
Magazinele care nu functioneaza online nu au nicio obligatie de a restitui pretul unui produs vandut. Mai mult, nu o au nici pe aceea de a schimba produsul, deci ati reclama degeaba la ANPC. Acceptati oferta lor, e bine ca vor si atat.
Dl.Moderator nu ne-am tocit coatele pe bancile facultatii impreuna, dar ca sa va imbogatiti cultura juridica cititi:
Există in vigoare doua articole de lege prevazute de ANPC.
Legea nr. 449/2003, actualizata in 2008, care spune la capitolul trei (3) ca orice produs cumparat trebuie adus la conformitate, adica in starea ideala, fie prin reparare, fie prin inlocuirea completa fara plata. Legea mai spune ca daca au trecut 15 zile de cand cumparatorul a semnalat vanzatorului ca produsul sau e stricat, iar vanzatorul a refuzat sau a tergiversat inlocuirea sau repararea produsului, legea îi permite cumparatorului sa ceara o parte sau totalitatea banilor dați pe produsul cumparat si anularea contractului incheiat cu vanzatorul.
[ link extern ]
A doua lege reglementata de ANPC vizeaza tranzacțiile online. Prevazuta în OG 130/2000, legea spune la articolul doi (2) ca un cumparator poate returna orice produs în 10 zile (cu exceptia cazurilor de la Art. 10) doar atunci cand este vorba de cumparaturi online. În acest caz vanzatorul este obligat sa returneze banii în maximum 30 de zile. Totusi, în urma UG 34/2014 termenul de returnare a produselor a crescut la un maximum de 14 zile calendaristice de la data achizitiei, iar magazinele au obligatia de a pune la dispozitie formularul de returnare.
[ link extern ]
Va rog frumos data viitoare incercati sa va documentati inainte sa apostrofati. VA ROG FRUMOS