avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 541 soluții astăzi
Forum Activitate Audit Vic Cont

Activitate Audit Vic Cont

Incepand cu 1 ianuarie nu mai este necesara inscrierea in e-factura prin formularul 084, nu mai are sens pentru ca este obligatorie pentru toate firmele pentru emitere,cu cateva exceptii, sau primire de facturi
Pentru prestari de servicii catre persoane impozabile din UE va trebui sa va luati de la ANAF cod de TVA intracomunitar,iar clienti dvs la fel, sa fie cu cod TVA, inscrisi in VIES. Costurile vor fi cele cu serviciul privind obtinerea codului de TVA de la ANAF, apoi pentru depunerea declaratiei 390 in fiecare luna in care emiteti facturi de servicii catre clienti din UE
Răspuns la discuția Inregistrare ANAF e-factura
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
Nu aveti nici o obligatie in ceea ce priveste trimiterea de facturi in e-factura, insa veti avea nevoie de acces in SPV, E-factura, pentru a primi facturile de utilitati
Situatiile financiare anuale si raportarile contabile se semneaza (cand nu exista contracte de prestari servicii cu persoane fizice sau juridice autorizate CECCAR), de catre directorul economic, contabilul-sef sau alta persoana imputernicita sa indeplineasca aceasta functie (legea 82/1991,legea contabilitatii).
Pentru PFA veti plati CASS la plafonul de 60 salarii minime, iar pentru celelalte venituri,din investitii, veti plati CASS la plafonul de 6 salarii minime
Registrele obligatorii sunt Registrul de Incasari si Plati, Registrul de Evidenta Fiscala si Registrul Inventar. Acestea nu se achizitioneaza / nu se inregistreaaza de la/ la ANAF. Se pot completa in forma scrisa sau elecctronica.
Registrul unic de control nu este obligatoriu pentru PFI, poate fi achizitionat optional, conform Legii 252 / 2003 privind registrul unic de control
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
Termenul pentru impozitul micro pe trim 4/2023 este tot 25.06.2024; nu s-au modificat termenele pentru depunerea situatiilor financiare anuale. Termenele sunt prevazute si in OMF 5394 publicat in Mon Of 11/8.01.2024
Răspuns la discuția Trebuie sa depun bilant?
Buna ziua! Nu trebuie sa depuneti bilantul pentru anul 2023 pana la data de 31.03.2024, nu s-au modificat termenele pentru depunerea situatiilor financiare anuale. Termenele sunt prevazute si in OMF 5394 publicat in Mon Of 11/8.01.2024
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
Buna ziua!
Pentru acest venit trebuie sa depuneti declaratia unica si sa platiti 10% impozit pe castigul din vanzarea acestor actiuni pana pe 25 mai anul viitor (practic 10% la venitul incasat daca le-ati primit gratis). In plus , daca acest castig (impreuna cu alte eventuale venituri in 2022, fara venituri din salarii ) este peste suma a 12 salarii minime pe economie (30600 lei anul acesta) atunci veti avea obligatia sa declarati tot in declaratia unica si sa platiti si contributia la asigurarile de sanatate de 3060 lei (10% din 12 salarii minime), ce trebuie platitta tot pana in 25 mai 2023
Buna ziua!
Impozitul pe veniturile din chirii se calculeaza la fel, indiferent cine este chiriasul (persoana fizica sau juridica).Daca va referiti la impozitul pe cladire platit la Directia de taxe locale, da, acesta este mai mare daca se desfasoara activitate economica acolo.