Buna ziua, bănuiesc că ceea ce vă cere soțul este schimbarea regimului matrimonial ( probabil sunteți căsătoriți în comunitatea legală).
Da! Se poate schimba regimul matrimonial în timpul căsătoriei, numai după trecerea unei perioade de cel puțin un an de la data încheierii căsătoriei. Se poate face prin încheierea unei convenții matrimoniale, de comun acord, sau în caz contrar în cazul prevăzut de lege, cf. Art. 370 Cod civil alin (1) ”Dacă regimul matrimonial al soților este cel al comunități legale de bunuri sau convenționale, instanța la cererea unuia dintre soți, poate pronunța separația de bunuri, atunci când celălalt soț încheie acte care pun în pericol interesele patrimoniale ale familiei”.
Din expunerea dv. înțeleg că soțul este nemulțumit de veniturile pe care le aduceți sau de investițiile pe care le faceți în societatea pe care ați deschis-o și care nu produce venituri. Soluția în toate cazurile este dialogul, evaluarea situației prezente și luarea unor decizii de comun acord.
Succes!
Bună ziua,
Nu poate fi obligat să semneze nici un act. Dacă sunteți deja într-un proces de partaj, probabil că dv. doriți să preluați casa și să-i restituiți suma pe care a achitat-o pana la momentul partajului. Puteți încerca soluționarea partajului prin mediere și veți beneficia de o reducere a taxei judiciare cu 1,5%. Pentru soluționarea partajului prin mediere puteți cere suspendarea judecății... aveți multe facilități deoarece negocierile sunt libere și puteți fi asistă de profesioniști și cu siguranță veți găsi împreună cea mai bună soluție.
Practica in domeniul închirierii prevede încasarea unei garanții reprezentând valoarea unei chirii lunare. Bănuiesc ca primii Chiriasi v-au achitat aceasta garanție pe care ar trebui sa o returnați la eliberarea apartamentului, sau sa achitați datoriile lăsate de chiriași la plata utilităților.
Acum, legat de acționarea in judecată pentru recuperarea sumelor restante la plata utilităților este posibil, greu, dar nu imposibil însă, va sfătuiesc sa luați in calcul situația juridică in care va aflați și dumneavoastră. Ma refer la nedeclararea contractului de Inchiriere și respectiv sustragerea de la plata impozitului pe cedarea folosinței bunului.
Am întâlnit situația in care proprietarii au intrat in conflict cu chiriașii cu câte nu aveau contract iar aceștia s-au întors împotriva proprietarilor făcându-le reclamație la ANAF, nu au mai plătit nici chiria și nici utilitățile și a fost nevoie de acțiune in instanța pentru evacuarea acestora.
In situația dv cred ca cea mai buna soluție sr fi sa va înțelegeți pe cale amiabila cu chiriasii și sa acceptați niște pierderi pentru a nu complica și mai mult situația.
Proprietarii despre care va vorbeam au fost sancționați de ANAF , a trebuit sa ii evacueze pe chiriași prin proces și au avut pierderi de peste 5.000 lei . Au plătit ei toate datoriile deoarece Asociatia de Proprietari i-a somat, au plătit și energia electrică deoarece nu avea cum sa ii recupereze sumele testate de la chiriași in termen scurt și ar fi riscat întreruperea energiei electrice Procesul pentru recuperarea acestor datorii este de durata, dacă respectivii nu au bunuri pe care sa le poți executa .... e foarte greu, mai va rămâne soluția popririi pe conturi sau salarii .... dacă au , dacă nu , recuperarea va fi aproape imposibila.
Da, se schimba impozitarea in sistem real dar vedeti unde va incadarati. Codul fiscal la art.82 (3), (4), (5), face referire la cedarea folosintei bunurilor in scop turistic ( hotelier).
Inchirierea unui imobil proprietate personala este reglementata de NCC la art. 1777-1784, respectiv contractul de locutiune. Practic atunci cand gasiti un chirias persoana fizica trebuie sa incheiati un contract de locutiune, in practica de inchiriere. In termen de 15 zile de la data semnarii trebuie sa il depuneti la ANAF pentru plata impozitului pe cedarea folosintei. Atentie ! la sectorul in care aveti domiciliul nu la adresa imobilului inchiriat. Odata cu contractul trebuie sa depuneti si certificatul energetic pentru imobilul inchiriat, copie dupa CI a chiriasului si a dv. Trebuie sa completati declaratia 220. O puteti gasi pe site-ul ANAF. In aceasta situatie nu aveti nevoie de acordul Asociatiei de proprietari.
Daca doriti sa inchiriati unei persoane juridice, aveti nevoie de ;
- acordul asociatiei de proprietari
- evaluarea imobilului pentru schimbarea destinatiei ( cf. Cod Fiscal se modifica impozitul pe cladire)
- certificatul energetic
- Certificatul de imatriculare al societatii si CI administrator
- declaratia 220
succes.
.... scuze nu mi-am dat seama dar la 14 ani intervine capacitatea de exercitiu restransa a minorului, Art. 14 NCC. Din punctul meu de vedere nu ar mai fi nevoie de stabilirea domiciliului ci doar de incuviintarea parintilor pentru stabilirea domiciliului. (2) Actele juridice ale minorului cu capacitate de exercitiu restransa se incheie de catre acesta, cu incuviintarea parintilor sau dupa caz, atutorelui, ian cazurile prevazute de lege, si cu autorizarea instantei de tutela. Incuviintarea sau autorizarea poate fi data, cel tarziu in momentul incheiierii actului.
...ar trebuii sa poata face buletinul fara probleme.
Faceti acel act. Fie împreuna cu sotul dv prin care stabiliti de comun acord ca domiciliul minorului sa fie la sotul dv., sau dati dv o declaratie prin care sunteti de acord ca domiciliul minorului sa fie la adresa sotului (....) . Il puteti face fie prin avocat, prin mediator sau prin notar. Chiar daca nu sunteti in tara, poate fi redactat, semnat si trimis prin posta rapida.
Nu exista nicio implicatie in sens negativ pentru dumneavoastra. Important este sa va indepliniti obligatia de plata a diferentei de pret. Oricum in cartea funciara se va nota "privilegiul vanzatorului". Potrivit prevederilor art. 2386 NCC, beneficiază de ipotecă legală vânzătorul pentru preţul neîncasat.
Acum, ar mai exista o situatie de care trebuie sa tineti cont, transmisia dreptului de proprietate. Odata cu semnarea actului de vanzare-cumparare se transmite dreptul de proprietate chiar daca nu ati achitat terenul integral si, probabil, si folosinta vand in vedere ca este vorba despre un teren. Din acel moment preluati plata taxelor si sunteti raspunzator asupra obligatiilor ce va revin in calitate de proprietar.
Un lucru pe care consider ca ar tebuii sa il faceti astfel incat pe viitor sa aveti dovada platii integrale a pretului, este sa inserati o caluza in care sa se mentioneze ca, dupa plata pretului pe care probabil il veti face prin transfer bancar, vanzatorul se obliga sa dea o declaratie la notariat din care sa reiasa ca pretul a fost achitat integral.
De ce ? 1) pentru a radia privilegiul vanzatorului, 2) pentru ca aceasta declaratie autentica sa fie atasata la contract, dacă pe viitor va veti hotara sa il vindeti sa nu intampinati probleme deoarece, daca plata se face prin virament bancar, ordinul de plata semnat de debitor si vizat de banca platitoare prezuma efectuarea platii, pana la proba contrara, aşa ca cel mai bine ar fi o declaratie din partea acestuia.
Cu privire la folosinta terenului si imbunatatirile aduse acestuia trebuie sa stiti ca raman vanzatorului in cazul in care nu va indepliniti obligatia de plata a pretului si se desfiineaza contractul ( binenteles ca va puteti intelege si in acest sens daca introduceti clauze in contract)
Daca sunteti sigur ca veti achita diferenta de pret, contractul de vanzare-cumparare este in avantajul dumneavoastra.
Ok. Incheiati un contract de vânzare - cumparare între dumneavoastra şi vânzător ( gasiti modele pe net) in doua exemplare originale. Daca nu are factura de achizitionare mentionati acest lucru în contract, si legat de aceasta situatie introduceti o clauza cu privire la faslul in declaratii cf. art.326 NCP, pentru a va asigura că în situatia în care va minte va raspunde penal.
Daca are facura de achizitionare sau o alta dovada ( contract) mentionati in contract modul de dobandire al bunului instrainat ( prin factura nr...../ contract nr.....) etc.