avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 192 soluții astăzi
Forum Activitate colonelu

Activitate colonelu

Conform art 15 CPP

Art. 15. - Constituirea ca parte civila Persoana vatamata se poate constitui parte civila in contra invinuitului sau inculpatului si persoanei responsabile civilmente.

Constituirea ca parte civila se poate face in cursul urmaririi penale, precum si in fata instantei de judecata pana la citirea actului de sesizare.

Caz :

Accidente rutier , in 17 august 2008 . Inceperea urmarii penale dispusa in 02 septembrie 2008


Cand se prescrie dreptul persoanei de a se constitui parte civila ? Conform decret 167/1958 e de 3 ani care insa de cand curge ?

Confirm art 7 : ART. 7
Prescriptia incepe sa curga de la data cind se naste dreptul de actiune sau dreptul de a cere executarea silita. ( asta ar insemna de la data la care procurorul a inceput urmarirea penala conform CPP art 15 )

sau Conform Art 8
ART. 8
Prescriptia dreptului la actiune in repararea pagubei pricinuite prin fapta ilicita, incepe sa curga de la data cind pagubitul a cunoscut sau trebuia sa cunoasca, atit paguba cit si pe cel care raspunde de ea. ( in cazul de fata ar inseamna ca curge de la data producerii accidentului )

Care dintre articole prevaleaza ?
Situatia sta cam asa :

la art 14(4) din legea insolventei prevede ca :

Daca legea nu interzice în mod expres, creditorii vor putea vota si prin corespondenta

Insa art 13-15 se refera la adunara creditorilor , in timp ce art referitoare la comitetul creditorilor sunt 16-17 unde se prevede ca :

17(3) Deliberarile comitetului creditorilor vor avea loc în prezenta administratorului judiciar/lichidatorului si vor fi consemnate într-un proces-verbal, care va retine pe scurt continutul deliberarilor, precum si hotarârile
luate.
(4) Deciziile comitetului creditorilor se iau cu majoritatea simpla din totalul numarului de membri ai acestuia.

Aceste 2 articole exclud posibilitatea unui vot prin corespondenta . Prin majoritate simpla se intelege majoritatea celor prezenti , ceea ce ar face ca votul prin corespodenta sa nu conteze .
O speta in acest sens am gasit si aici :
[ link extern ] /

Ce parere aveti ?
Speta concreta :

Instanta inchide procedura falimentului respingand cererea finantelor privind angajarea raspunderii conform art 138 legea 85/2006 . Recursul creditoarei e respins si el si e dispusa inchiderea procedurii si radierea debitorului

Dupa un timp finantele cer conform art 27(2) din cod procedura fiscala raspunderea solidara a administratorului cu debitorul insolvabil ( dar radiat in urma incheierii procedurii pe legea 85/2006) . E posibil asa ceva ? Se poate cere raspunderea solidara cu o entitate care nu mai exista ?
in cazul unei proceduri care se intinde pe mai multi ani ( cum e regula ) se aplica procedura insolventei ( toate drepturile si obligatiile participantilor , termene etc ), asa cum era textul de lege de la data deschiderii procedurii sau de fiecare data se ia in calcul textul de lege la zi ?

Spre exemplu procedura deschisa in sept 2008 .

Art 139 inainte de 2010 zicea

Actiunea prevazuta la art.138 se prescrie in termen de 3 ani de la data la care a fost cunoscuta sau trebuia cunoscuta persoana care a cauzat aparitia starii de insolventa, dar nu mai devreme de 2 ani de la data hotararii de deschidere a procedurii.

art modificat prin legea 169/2010 zice asa

Actiunea prevazuta la art. 138 se prescrie in termen de 3 ani. Prescriptia incepe sa curga de la data la care a fost cunoscuta sau trebuia cunoscuta persoana care a cauzat aparitia starii de insolventa, dar nu mai tarziu de 2 ani de la data pronuntarii deschiderii procedurii."

Care se aplica ? Intrebarea e valabila pentru orice text de lege modificat de catre legiuitor

Multumesc
Articolul 27 este asta :

Art. 27

Răspunderea solidară

a) asociaţii din asocierile fără personalitate juridică, inclusiv membrii întreprinderilor familiale, pentru obligaţiile fiscale datorate de acestea, în condiţiile prevăzute la art. 20, alături de reprezentanţii legali care, cu rea-credinţă, au determinat nedeclararea şi/sau neachitarea obligaţiilor fiscale la scadenţă;

b) terţii popriţi, în situaţiile prevăzute la art. 149 alin. (9), (10), (12) şi (15), în limita sumelor sustrase indisponibilizării.

(2) Pentru obligaţiile de plată restante ale debitorului declarat insolvabil, în condiţiile prezentului cod, răspund solidar cu acesta următoarele persoane:

a) persoanele fizice sau juridice care, anterior datei declarării insolvabilităţii, cu rea-credinţă, au dobândit în orice mod active de la debitorii care şi-au provocat astfel insolvabilitatea;

b) administratorii, asociaţii, acţionarii şi orice alte persoane care au provocat insolvabilitatea persoanei juridice debitoare prin înstrăinarea sau ascunderea, cu rea-credinţă, sub orice formă, a activelor debitorului;

c) administratorii care, în perioada exercitării mandatului, cu rea-credinţă, nu şi-au îndeplinit obligaţia legală de a cere instanţei competente deschiderea procedurii insolvenţei, pentru obligaţiile fiscale aferente perioadei respective şi rămase neachitate la data declarării stării de insolvabilitate;

d) administratorii sau orice alte persoane care, cu reacredinţă, au determinat nedeclararea şi/sau neachitarea la

scadenţă a obligaţiilor fiscale;

e) administratorii sau orice alte persoane care, cu reacredinţă, au determinat restituirea sau rambursarea unor sume de bani de la bugetul general consolidat fără ca acestea să fie cuvenite debitorului.

(3) Persoana juridică răspunde solidar cu debitorul declarat insolvabil în condiţiile prezentului cod sau declarat insolvent dacă, direct ori indirect, controlează, este controlată sau se află sub control comun cu debitorul şi dacă este îndeplinită cel puţin una dintre următoarele condiţii:

a) dobândeşte, cu orice titlu, dreptul de proprietate asupra unor active corporale de la debitor, iar valoarea contabilă a acestor active reprezintă cel puţin jumătate din valoarea contabilă a tuturor activelor corporale ale dobânditorului;

b) are sau a avut raporturi comerciale contractuale cu clienţii şi/sau cu furnizorii, alţii decât cei de utilităţi, care au avut sau au raporturi contractuale cu debitorul în proporţie de cel puţin jumătate din totalul valoric al tranzacţiilor;

c) are sau a avut raporturi de muncă sau civile de prestări de servicii cu cel puţin jumătate dintre angajaţii sau prestatorii de servicii ai debitorului.

(4) În înţelesul alin. (3), termenii şi expresiile de mai jos au următoarele semnificaţii:

a) control — majoritatea drepturilor de vot, fie în adunarea generală a asociaţilor unei societăţi comerciale ori a unei asociaţii sau fundaţii, fie în consiliul de administraţie al unei societăţi comerciale ori consiliul director al unei asociaţii sau fundaţii;

b) control indirect — activitatea prin care o persoană exercită controlul prin una sau mai multe persoane.

Si acuma intrebarile :

1) Care e termenul de prescriptie in care statul poate atrage raspunderea solidara ?
2) De cand curge acest termen ?

Multumesc
Buna ziua ,

Doresc sa particip la o licitatie publica . In caietul de sarcini toate cerintele sunt trecute cu " cerinta obligatorie " mai putin cele de la "Capacitatea tehnica " unde sunt enumerate niste cerinte fara a se preciza ca sunt obligatorii ( enumerarea e ceva de genul : Sa aiba , sa apartina , sa fi facut ) Se poate considera ca neindeplinirea lor poate totusi sa califice ofertantul sau sunt considerate imperative insasi prin natura caietului de sarcini ?
Va salut !
Am o firma si am gasit la cineva spatiu pentru sediu . Problema e ca e vorba de o persoana fizica . Pot sa fac contract intre societatea mea si persoana respectiva pentru a inchiria spatiul ? Daca da , am urmatoarele nelamuriri :

1. Banuiesc ca nu imi poate elibera factura , ci doar o chitanta de plata . Pot sa o inregistrez in contabilitatea , iar suma respectiva e deductibila la impozitul pe profit ?
2. CU tva-ul banuiesc ca nu ma complic aici . El nu are TVA de plata , eu nu am TVA deductibil . Suma de plata e fara TVA . Persoana respectiva nu e inregistrata in scopuri de TVA la finante si nici nu depaseste 30.000 euro pe an din activitatile de inchiriere ca sa fie nevoia sa se inregistreze

Cu scuzele de rigoare daca am postat unde nu trebuie
mda

Mi s-ar fi parut normal ca acesti guvernanti sa definesca ce e aia munca dependenta mai clar in codul fiscal si ca indiferent de titlul contractului intre parti in cazul muncii dependente veniturile sa fie considerate de natura salariala

Nu sa vina cu prostii de genul celor citate de mine mai sus
O noua aberatie a noului guvern :
[ link extern ]

"Guvernul ar putea adopta în februarie o Ordonanţă de Urgenţă prin care să elimine remunerarea sub formă de drepturi de autor, măsură ce ar avea efect asupra a circa 200.000 de persoane, a declarat, pentru NewsIn, preşedintele Cartel Alfa, Bogdan Hossu.

Tentaţia de a plăti impozite mai mici împinge tot mai multe firme din România să-şi plătească angajaţii cu salariul minim trecut pe cartea de muncă şi restul de bani prin alte forme de plată, precum drepturi de autor, microîntreprinderi sau persoană fizică autorizată (PFA) sau chiar "la plic". "


www.realitatea.net

Eu am o editura . Dupa capul actualilor guvernanti cum pot plati eu scriitorii care prin contract imi dau dreptul de a publica si multiplica opera lor ?


Impozitele ramin la fel si in 2008