avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 694 soluții astăzi
Forum Activitate Laurențiu-Paul POP

Activitate Laurențiu-Paul POP

Bună ziua,

Rezilierea unui contract pe durată determinată reprezintă un remediu contractual în cazul în care există o neexecutare contractuală sau o executare defectuoasă. Astfel, aveți dreptul la reziliere, chiar daca neexecutarea este de mica insemnatată, insa are un caracter repetat.

Practic, dacă prestatorul de servicii prestează defectuos serviciile la care s-a obligat, în mod repetat, atunci aveți dreptul de a înceta contractul prin reziliere.

Disclaimer: Această soluție este una de principiu, este greu de dat un răspuns valid fără a fi citit cu atenție conținutul contractului.

Laurențiu-Paul POP
Bună ziua,

Răspunsul ține de modul de redactare a clauzei contractuale și, în special de contextul dat. Despre ce țări vorbim, spre ex. riscul ca războiul din Ucraina să se reverse înspre România (care este în NATO) este mai scăzut decât ar putea părea și e posibil ca partenerulul contractual să nu considere legală o asemenea invocare a clauzei privind forța majoră.

În funcție de context și cu argumente solide ați putea obține o „ieșire” prematură din contractul încheiat, însă este important de făcut și o analiză a riscurilor, în sensul de a vedea care ar fi șansele ca partenerul să meargă în instanță și care ar fi acolo șansele ca el să câștige.

Nu este o întrebare chiar simplu de răspuns dar soluții există, de regulă!

Laurențiu-Paul POP
Bună ziua,

Pentru recuperarea sumei este nevoie de o notificare prealabilă a debitorului și în cazul în care nu se conformează atunci urmează să-l dați în judecată.

Dacă nu aveți în contract (înțelegere) stabilite penalități de întârziere atunci aveți dreptul să percepți doar dobânda legală penalizatoare de la data la care debitorul (cumpărătorul) a fost pus în întârziere.

Laurențiu-Paul POP
Bună ziua,

Puteți urma procedura de notificare și restituirea a sumelor pe calea instanței. Fiind vorba de un litigiu transfrontalier UE, ca regulă, competența de judecare a cauzelor aparține statului de reședință a pârâtului dar în cazul Dvs. este posibil să poată fi atrasă competența instanțelor din RO.

Astfel, vă puteți judeca în România și apoi să urmați pași pentru recunoașterea și executarea hotărârii în Italia, urmând să vă recuperați banii.

În același timp, dacă chiar nu poate fi atrasă competența instanțelor din RO atunci puteți promova un litigiu în Italia, de ex. printr-o colaborare cu un avocat din RO și unul din Italia.

În orice caz, suma poate fi recuperată de la societatea pârâtă.

Laurențiu-Paul POP
Răspuns la discuția Refuz restituire garanție
Bună ziua,

În acest caz aveți toate șansele să obțineți garanția înapoi pe calea unei acțiuni în justiție. Nu pare să existe un motiv justificat pentru care proprietarul să rețină garanția.

Indicat ar fi să-i trimiteți o notificare, eventual prin avocat, prin care să-l somați să vă restituie garanția conform contractului, în caz contrar urmând a apela la instanța de judecată. Prin notificare este posibil să evitați un litigiu și implicit să primiți banii datorați mai rapid.

Laurențiu-Paul POP

Bună ziua,

Ieșirea dintr-un contract sau încetarea unui contract în condițiile în care nu există vreun motiv „vizibil” sau „evident” reprezintă o chestiune mai delicată.

În primul rând, trebuie văzut dacă este vorba de un contract pe durată determinată sau nedeterminată. Cel pe perioadă nedeterminată poate fi denunțat unilateral, fără prea mari probleme, ca urmare a faptului că nu poți fi „ținut” într-un contract în mod nelimitat.

În al doilea rând, trebuie o analiză amănunțită a contractului precum și a contextului în care a fost încheiat pentru a putea da un răspuns privind posibilitatea Dvs. de a ieși din contract, precum și costul ce-l presupune acest lucru.

Laurențiu-Paul POP
Bună ziua.

La nivel de principiu nu există vreun motiv pentru a amâna restituirea avansului pentru 45 de zile. Este posibil să reiasă dintr-un contract încheiat cu acesta sau din alte documente cu valoare juridică (dacă există).

Aveți dreptul să-l notificați să vă restituie de îndată avansul plătit împreună cu dobânzi penalizatoare. Sunt mari șanse ca printr-o notificare să obțineți avansul înaintea termenul stabilit arbitrar de către furnizor. Ca regulă, societățile sunt receptive la notificări de acest fel.

Cu considerație,
Laurențiu-Paul POP
Bună ziua!

Conform legii este obligatoriu să depuneți întâmpinarea în termenul legal precizat.

Sancțiunea este că nu veți mai avea dreptul (veți fi decăzută) să invocați excepții (apărări) în afara celor de ordine publică. De asemenea, nu veți mai putea propune probe.

Este indicat să depuneți întâmpinare în care să vă precizați punctul Dvs. de vedere referitor la apelul formulat de adversar.

Nu este obligatoriu să angajați un avocat, însă în același timp poate fi indicat să programați o consultație în care un avocat să se uite peste actele dosarului și astfel veți afla dacă ar fi indicat sau nu să aveți un avocat dar și prețul acestuia în cazul în care doriți să-l angajați.

Zi bună,
Laurențiu-Paul POP