Bună ziua!
Sunt consilier local în cadrul CL al unei comune și primarul a inițiat un proiect de hotărâre prin care încearcă să modifice ”Organigrama” și ”Statul de funcții” din cadrul aparatului de specialitate al primarului pentru transformarea unui post de funcționar public de execuție în post de natură contractuală.
Am citit Codul administrativ (OUG 57/2019 - art. 406, 407, 408, 409) și nu am găsit nicio procedură referitoare la acest aspect. Într-adevăr există prevăzută procedura prin care un post de natură contractuală poate fi transformat într-un post de funcționar public, dar nu invers.
Este legală această propunere?
Vă mulțumesc anticipat.
Bună seara,
În luna iulie (prima parte) 2021, împreună alte 14 persoane vătămate, am depus o plângere penală pentru mai multe fapte de natură penală comise de mai mulți funcționari publici.
Plângerea penală a fost trimisă inițial către DIICOT – Direcția Centrală, dar de acolo a fost trimisă spre soluționare la DNA – Secția de combatere a infracțiunilor asimilate infracțiunilor de corupție, de unde am primit comunicare cu privire la faptul că plângerea a fost înregistrată (cel mai probabil înregistrată cu nr. de lucrare generală, nu are „P” în număr).
În afară de acea comunicare a nr.-ului de înregistrare, deși au trecut atâtea luni, nu mai avem niciun detaliu dacă s-a deschis dosar penal în cauză, dacă s-a început urmărirea penală, nici o persoană dintre reclamanți sau dintre martorii propuși nu au fost audiați până la această dată.
În conținutul plângerii penale au fost reclamate 15 fapte ( la unele fapte în formă continuată, există și 30 de acte materiale) și pentru fiecare faptă sesizată au fost indicate mijloacele de probă certe (înscrisuri, fotografii, probe video – în funcție de particularitatea faptei, martori oculari) necesare pentru a se stabili situația de fapt.
Sfatul avocatului este să așteptăm împlinirea a minim 12 luni, după care să depunem plângere.
Totuși, personal, nu aș vrea să mai aștept atât întrucât datorită trecerii timpului anumite probe indicate nu mai pot fi folosite din diverse motive ce țin și de schimbările climatice și de anumite termene ce țin de păstrarea datelor, dar și de intervenția „artificială” a funcționarilor pentru a acoperi faptele comise.
Ce mă sfătuiți dumneavostră? Un sfat în acestă situație mi-ar fi de mare ajutor.
Vă mulțumesc anticipat.
Bună ziua!
Mulțumesc pentru răspuns.
Nu am de gând să fac ceva fără să apelez la serviciile unui avocat, ideea e că părerile erau împărțite, unele cu acțiune doar pe civil, unele doar pentru plângere penală.
Cred că până la urmă o să merg cu ambele acțiuni(penal + civil).
Bună dimineața!
Concret prin "cedat" am fost de acord ca el să poată folosi bucata de teren respectiv fără nicio remunerație doar în baza unui acord verbal până la momentul în care eu o să am nevoie de a teren.
Bună seara!
Mă aflu în următoare situație:
În urmă cu aproximativ 10-12 ani, din proprietatea mea în urma unui acord tacit am cedat o suprafață de aproximativ 500-600 de metri părtați unui vecin( terenul fiind intravilan cu destinația curte), până în momentul în care eu o să am nevoie de acel teren.
Între limitele noastre de proprietate nu exista la acel moment o delimitare.
La finalul anului trecut am anunțat vecinul că în primavara acestui an o să am nevoie de teren, moment în care el mi-a zis ca nu-mi poate ceda terenul întrucât el acum are acte, terenul fiind intabulat pe numele său.
M-am documentat la primărie și într-adevăr acea bucată de teren din proprietatea mea, deținută în baza unui titlu de proprietate este intabulată pe numele acelui vecin. Intabularea s-a realizat acum 5 ani.
Din discuțiile cu diverse persoane avizate am foarte multe enigme referitor la modul în care trebuie să procedez pentru recuperarea terenului.
Marea mea întrebare este cum a reușit acesta să intabuleze o bucată de teren care practic nu-i aparține?
Până acum din discuții aș avea următoarele variante:
1. Acțiune în grănițuire + acțiune în revendicare
2. Plângere penală pentru tulburare de posesie.
Dvs. ce mă sfătuiți să fac, dacă ați mai întâlnit cazuri precum cel în care mă aflu eu acum.
Vă mulțumesc!
Bună seara!
Aș dori un sfat, vă rog, dacă ați mai întâlnit această situație...
În calitate de fermier, am depus la secretariatul Primăriei X, mai multe contracte de arendă. Contractele nu au fost înregistrate motivându-se de către primar printr-o adresă faptul că proprietarii terenurilor respective figurează la Compartimentul de Taxe și Impozite cu restanțe așa cum prevede o HCL / 2020.
1) Nu este ILEAGALĂ această HCL prin care se îngrădește dreptul proprietarilor de teren agricol să arendeze terenul dacă figurează cu restanțe la Taxe și Impozite?
2) Care sunt pașii de făcut? Ce mă sfătuiți să fac în situația dată?
L.E.: Unul dintre consilierii locali a adus recent în discuție această hotărâre într-o sedinta a Consiliului Local precizand faptul că este ILEGALĂ, dar primarul i-a răspuns prin faptul că ceea ce nu este INTERZIS, este permis și nu există bază legală care să interzică să nu condiționeze înregistrarea contractelor de arendă de plata impozitului!!
Vă mulțumesc!
Bună seara!
În urma deciziei de a vinde produsele obtinute din exploatatia agricolă proprie în piețele din zonele apropiate au apărut și anumite dileme/întrebări pe care aș dori cu ajutorul dumneavostră să le edific.
1) Pentru a vinde în piață în calitate de I.F am nevoie de certificatul de înregistrare al I.F.-ului și adeverință de la primăria pe raza căreia se află exploatația agricolă din care să reiasă faptul că este cultivat terenul cu produsele oferite spre comercializare, am nevoie și de alte documente?
2) La vânzare în piată trebuie să ofer bon fiscal sau chitanță(când a fost înființată intreprinderea, am optat pentru chitanțier) sau intră sub incidența art. 2 alin. 1, lit a din OUG 28/1999 actualizata 2018
(Se exceptează de la prevederile art. 1 alin. (1) încasările efectuate din următoarele activități:
a) comerțul ocazional cu produse agricole din producție proprie efectuat de către producătorii agricoli individuali, autorizați în condițiile legii, în piețe, târguri, oboare sau în alte locuri publice autorizate;)
3) Dacă în piață doresc să vândă o persoană care nu este în membrii I.F-ului cum trebuie să procedez? Trebuie să completez registrul de zilieri? Care este modalitatea?
Vă mulțumesc frumos!
Bună ziua!
Am fost implicat intr-un accident rutier în care am fost victima.
Imediat dupa producerea accidentului l-am anuntat de pe cel vinovat de producerea accidentului de faptul ca ma simt rau si vreau sa sun la 112 pentru ingrijiri medicale.
Cand a auzit acest lucru, persoana respectiva s-a urcat in masina si a parasit locul accidentului.
De la IML mi s-a eliberat un certificat medico-legal din care reiese faptul că am fost lovit in urma accidentului, prezentand o tumefactie la momentul consultatiei, dar fară nicio zi de ingrijiri medicale.
Intrebarea este: Fără nici o zi de ingrijri medicale, infractiunea de parasire a locului accidentului ramane?
Stiu ca la cea de vatamare corporala sunt necesare minim 90 de zile de ingrijiri medicale.
Bună dimineața!
Mă aflu în următoarea situație:
În data de 12.10.2018, am cumpărat de la o firmă anumite produse. În data de 15.10.2018, când am primit marfa, am constatat faptul că marfa trimisă nu e conformă cu cea promisă.
Am contactat firma, dar nu a dorit să accepte pe cale amiabilă returul, motiv pentru care am făcut plângere în acest sens la ANPC.
În data de 5.11.2018, am primit răspunsul de la ANPC în care mi se confirmă faptul că am dreptul la retur.
Am contactat reprezentanții firmei care mi-au spus că în luna noiembrie nu pot returna marfa întrucât sunt plecați din țară, iar în luna decembrie depozitul firmei va fi închis.
În luna ianuarie, am incercat sa iau legatura cu reprezentații firmei, dar nu am reușit să iau legătura cu aceștia.
În data de 22.01.2018, am expediat marfa, dar aceștia au refuzat să primească produsele, deoarece spun că am nu am respectat termenul legal de 14 zile calendaristice.
În conformitate cu prevederile OUG 34/2014, art. 10, alin(1), dreptul de retur, în cazul în care firma nu mă înștiințează și nu-mi trimite formularul de retur, termenul de retur se prelungește până la un an de zile.
Ce mă sfătuiți să fac în continuare?
Am dovadă că inițial nu au acceptat returul(răspunsul de la reclamația la ANPC, dovadă de la firma de transport că marfa a fost refuzată).
Cumpărăturile au fost făcute pe persoană fizică; marfa a fost achitată prin transfer bancar; produsele erau non-alimentare.
Vă mulțumesc!
Mulțumesc pentru răspuns, domnule avocat.
Referitor la intenția de a obține un folos patrimonial injust, mi se pare greu dacă nu imposibil de probat, vorbind strict de situația mea.
Am întrebat dacă ar fi abuz de încredere deoarece am văzut mai mult situații în care cumpărătorii primeau altceva decât li se promitea, iar plângerea penală era făcită pentru abuz de încredere.
Vă mulțumesc încă o dată.