avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 560 soluții astăzi
Forum Activitate alex_mihai1124

Activitate alex_mihai1124

De acord! Dar daca pe 10 octombrie incasez dividende de 15.000 lei care impreuna cu norma recalculata (25.000) depasesc plafonul de 36.000 lei nu inseamna ca in 30 de zile de cand incasez dividendele trebuie sa depun iar rectificativa?
Deci acum fac DU rectificativa pentru inchis PFA in care voi avea doar impozitul pe norma recalculat si CASS la 6 salarii minime iar in prima parte a anului 2024 completez in DU subsectiunea "I.3.2 Date privind contributia de asigurări sociale de sănătate(CASS) datorată" cu plafonul de 12 salarii minime (+ Capitolul II in care completez doar estimatul pentru CASS-ul de la dividende)?

In fiecare an trebuie "definitivat" CASS-ul acum ca voi avea dividende? Sau sugerati sa procedez asa doar ca sa nu depun rectificativa din nou si in octombrie?
Buna ziua!

Saptamana aceasta am inchis PFA-ul (la norma) si urmeaza sa depun DU rectificativa ca sa recalculez norma. Norma era 45.000 iar recalculata vine sub 36.000 ceea ce inseamna ca in rectificativa elimin CAS-ul, iar CASS-ul devine 1.800 (plafon 6 salarii minime) in loc de 3.600, nu?

De asemenea, am infiintat un SRL iar in octombrie voi incasa dividende (probabil ~15.000). Cand voi incasa dividendele trebuie sa depun din nou DU rectificativa iar CASS-ul va trebui sa il corectez din nou inapoi la 3.600, nu? (norma recalculata + dividendele vor fi intre 36.000 - 72.000).

In final, in 2024 trebuie depusa DU definitiva pentru CASS-ul la dividende? Sau functioneaza ca la PFA-ul la norma de venit in sensul ca se completeaza doar estimatul anual, fara a completa si "Capitolul I" din DU?

Multumesc frumos!
A ok, deci deplasarea poate fi intre 8-10 octombrie, decizia sa fie facuta pe de ex. 25 august iar ordinul de deplasare pe 1 octombrie.

Credeam ca ordiniul si decizia trebuie sa fie facute cu aceeasi data, iar platile pt cazare si avion musai dupa data lor. Inteleg ca nu e problema dpdv. al datelor, nu?
Buna ziua!

In cadrul unui SRL administratorul (angajat cu CIM) va pleca in deplasare in Franta intre 8-15 octombrie. Biletul de avion si cazarea au fost platite in August (saptamana trecuta), direct din SRL iar conform deciziei de deplasare, administratorul va primi si o diurna zilnica de 87.5E/zi. Ea va fi platita undeva la inceputul lunii octombrie.

Cand trebuie intocmit ordinul de deplasare?
Diurna se trece pe lista de cheltuieli din ordinul de deplasare?

Multumesc!
Buna ziua!

Sunt un PFA pe norma de venit si detin un autoturism pe PFA. Autoturismul a fost luat prin credit auto in Oct 2020 iar in Oct 2023 se termina creditul.
De la anul voi fi nevoit sa trec pe sistem real (depasesc cei 25.000€) si sunt 90% convis sa trec pe SRL din 2024 insa am o problema - autoturismul.

1. Din ce stiu, la inchiderea PFA-ului voi fi nevoit sa mi-l vand mie si sa platesc impozit pe suma respectiva insa, fiind inca pe norma de venit, banuiesc ca nu ma va impacta, nu? Voi plati tot aceleasi taxe, cele de pe norma de venit.
2. Daca veniturile mele in acest an ar fi sa zicem 250.000 lei iar prin vanzare autoturismului voi depasi suma de 300.000 lei, voi fi nevoit sa devin platitor de TVA ulterior vanzarii, nu?
3. Daca inchid creditul mai devreme (sa zicem in aprilie) si imi vand autoturismul mie, inainte sa ating cei 300.000 (incluzand valoarea vanzarii autoturismului), si inchid PFA-ul cand ma apropii de 300.000, este vreo problema?

Practic, imi doresc sa inchid creditul, imi vand autoturismul mie, inchid PFA-ul inainte de a atinge pragul de 300.000 (pentru a nu complica contabilitatea doar pentru cateva luni) si infiintez SRL-ul mai devreme, acum, in loc de 2024.
Este ceva gresit in modul in care ma gandesc sa procedez? Incerc sa nu imi influentez taxele si contabilitatea din cauza vanzarii autoturismului si sa profit de faptul ca sunt inca la norma de venit in anul acesta, fiindca oricum din 2024 voi fi 100% nevoit sa trec pe SRL.

Multumesc!
Buna ziua! Am un PFA pe care detin si cod intracomunitar de TVA iar in decembrie voi fi plecat cateva zile pentru un client in Franta si nu imi e clar cum ar trebui sa procedez cu partea contabila legata de cazare.

Din ce am inteles, TVA-ul de la cazare nu va fi cu taxare inversa (locul prestarii considerandu-se in cazul unui hotel chiar locul unde este el) deci inteleg ca:

1. Factura o voi lua pe CUI-ul normal si nu declar in D390? Nu depun nici D301?
2. Daca trebuie sa depun D301, cum platesc respectivul TVA si pana cand? Imi va aparea in Ghiseul.ro dupa depunere aceasta suma de plata sau e vreun cont IBAN in care trebuie eu sa fac un transfer bancar?
3. Daca biletele de avion le-am luat de la Tarom si am primit o factura romaneasca, nu am nimic special de facut pentru ea, nu?

Multumesc!
Buna ziua!

Detin din 2020 un PFA incadrat la norma de venit si intentionez curand sa il inchid insa pe el detin un autoturism (80.000 lei), un laptop (7.800 lei) si o tableta grafica (500 lei). Sumele reprezinta pretul lor de achizitie.

Orice alta achizitie facuta din contul PFA reprezinta doar ceva minor: abonament bancar, abonament soft facturare, certificat semnatura digitala, asigurare RCA & CASCO, registrul unic de control si stampila.

Intrebarea mea este ce se intampla cu primele 3 lucruri mentionate (autoturismul, laptopul si tableta grafica)? Nu doresc sa le vand, vreau sa le pastrez insa nu mi-e clar care este procedura.

Voi fi nevoit sa estimez valoarea de piata a respectivelor 3 obiecte si sa platesc 10% din acea valoare? Mi se pare putin ciudat sa platesc inca un 10% din valoarea autoturismului (sa zicem ca la laptop si tableta nu era o problema), sau chiar asta voi fi nevoit sa fac?

Multumesc!
Buna ziua!

Am un contract de credit auto luat pe PFA si intentionez ca la finalul acestui an sa il platesc integral anticipat ca sa scap de grija lui. In acelasi timp, mi-as dori sa scot autoturismul din patrimoniul PFA-ului in patrimoniul meu personal de persoana fizica si nu sunt sigur care este procedura.

Voi fi nevoit sa fac un contract de vanzare-cumparare intre PFA si PF? Daca da, ce suma sunt nevoit sa trec in contract sau pot face contractul fara valoare, adica doar sa fie o "instrainare"?

Sau este vorba de o cu totul alta procedura? Ideea este ca nu inteleg daca trebuie sa platesc eu catre propriul meu PFA pentru preluarea autoturismului avand in vedere ca patrimoniul este unul comun. Sau daca de exemplu se face radierea PFA-ului (oricum intentionez sa trec la SRL cat de curand posibil) autoturismul trece automat in patrimoniul meu personal?

Va multumesc frumos pentru orice sfat sau indrumare, multumesc!
Am inteles, nu m-as fi gandit ca pot face asta.
Multumesc!