avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 497 soluții astăzi
Forum Activitate antonia.cristescu

Activitate antonia.cristescu

Buna ziua,

Atunci, răspunsurile sunt următoarele:

1. Din punct de vedere fiscal, imobilul face parte din patrimoniul personal (este proprietatea exclusivă a persoanei fizice).

2. Valoarea impozitului pe transferul proprietății imobiliare este de 1.500 lei și se va reține la biroul notarial.
(500.000-450.000)x3%=1500 lei
Baza legală art. 111 alin. 1 Cod Fiscal

3. Vânzătorul persoană fizică nu emite factură. Transferul se face în baza contractului de vânzare-cumpărare încheiat în formă autentică (la notar). Tranzacția nu este impozabilă din perspectivă TVA, atâta timp cât vânzătorul nu este persoană înregistrată în scopuri de TVA. Ați mai vândut imobile în ultimul an? Atunci s-ar putea ridica problema TVA, sau în cazul în care intenționați să vindeți ulterior o altă proprietate, situații în care trebuie făscută o analiză a operțiunilor.

4 &5 În cazul transferului bunurilor din patrimoniul personal nu se datoreaza CAS si/sau CASS.

Bonus - În termen de 30 de zile de la încheierea contractului de vânzare-cumpărare și, implicit, de la încetarea contractului de închiriere, trebuie să depuneți o nouă declarație unică la ANAF, prin care să notificați faptul că nu mai obțineți venituri din cedarea folosinței bunurilor, drept pentru care trebuie ajustată situația impozitului estimat și a CASS (dacă a fost cazul, prin depășirea plafonului).

Zi cu spor!
Nu, legislatia a fost modificata in acest sens, iar declartia notariala a fost eliminata.
Conform art. 291 alin. 3 pct. 3, cota de 5% se aplica la "livrarea de locuințe care au o suprafață utilă de maximum 120 m^2, exclusiv anexele gospodărești, a căror valoare, inclusiv a terenului pe care sunt construite, nu depășește suma de 450.000 lei, al cărei echivalent în lei se stabilește la cursul de schimb comunicat de Banca Națională a României, valabil la data de 1 ianuarie a fiecărui an, exclusiv taxa pe valoarea adăugată, achiziționate de persoane fizice. Suprafața utilă a locuinței este cea definită prin Legea locuinței nr. 114/1996, republicată, cu modificările și completările ulterioare. Anexele gospodărești sunt cele definite prin Legea nr. 50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcții, republicată, cu modificările și completările ulterioare. Cota redusă se aplică numai în cazul locuințelor care în momentul vânzării pot fi locuite ca atare.".
Lipsesc doua informații pentru a da un raspuns corect și complet.
1. Inchiriați bunul in calitate de persoana fizica sau de persoana fizica autorizata?
2. Vindeti bunul in calitate de persoana fizica, nu? Pentru că persoana fizică nu emite facturi.
3. Intrebati de CAS și CASS în contextul închirierii sau a vânzării?
4. "1. din punct de vedere fiscal imobilul face parte din patrimoniul personal sau din patrimoniul afacerii (intrucat aduce venituri din chirie)?"- Care afacere? Inca o data, veniturile din chirie sunt ale persoanei fizice proprietare sau ale unui PFA?
Revin cu raspunsul cand am imaginea completa.
Da, puteți încheia cu o persoană fizică un contract de comodat pentru folosirea gratuită a unui spațiu cu destinația de sediu profesional. Contractul se încheie sub forma unui înscris sub semnătură privată (nu este necesară autentificarea la notar). Dacă nu veți desfășura activitate la sediu, proprietarul va plăti aceleași taxe, impozite și utilități ca înaintea încheierii contractului.
Da, legea impune restricții doar in cazul cumulului de funcții la același angajator. O persoană poate avea 2 contracte de muncă full time concomitent la doi angajatori diferiți.
Răspuns la discuția SRL imprumuta asociat
De acord. Si as mai propune o interpretare. Ssopul societatii este sa obtina profit. Daca imprumuta o suma de bani asociatului/administratorului, indisponibilizeaza o resursa pe care ar putea-o folosi in activitatea curenta (care i-ar aduce venituri). Deci, as zice ca putem vrobi de un prejudiciu suferit de societate. Si da, daca societatea nu are CAEN de acordare de credite, acordarea de imprumuturi constituie o operatiune interzisa prin reglementarile bancare.
Pana la a discuta incadrarea faptelor, cred ca cel mai simplu este sa limitati accesul asociatului/actionarului la conturile societatii. Daca nu mai este administrator, actualul administrator se va adresa bancii pentru revocarea accesului acestuia la conturile bancare. Faptul ca si-a predat mandatul nu il exonereaza de raspundere pentru faptele din perioada in care era administrator. Patrimoniul societatii nu este buzunarul propriu al asociatului sau administratorului, motiv pentru care nu se poate dispune de resursele societatii in scop personal, iar acest lucru poate imbraca si forma unor fapte de natura penala. Se poate discuta despre delapidare, despre atragerea raspunderii administratorului in cazul intrarii in insolventa, in functie de imprejurari.
In problema expusa, conteaza foarte mult cine este administratorul societății. De asemenea, eventualele actiuni care pot fi intreprinse se vor face de catre administrator, nu de catre asociat. Cumva asociatul (banuiesc ca este vorba de S.R.L. nu S.A.) este si administrator unic? Puteti da mai multe delatii privind acele retrageri? Acordarea de imprumurturi de catre societate administratorilor sau asociatilor/ actionarilor nu este permisa. Intreb pentru ca ar putea fi vorba de restituiri ale unor imprumurturi pe care B le-a facut societatii de-a lungul timpului, in baza unor contracte de imprumut. Dati, va rog, un pic mai multe detalii.
Varianta 2. Se va achita factura cu ajutorul contului 542, care se va inchide cu 5311/5121 prin restituirea sumei datorate administratorului.
Pentru ca un magazin sa poata fi deschis la parterul unui bloc, va trebui parcursa etapa inregistrarii la Registrul Comertului a punctului de lucru, cu activitate, pentru care va fi necesar acordul scris al vecinilor si de cel al asociatiei de proprietari. Fara aceste documente, nu va putea fi aprobat dosarul. Daca totusi se parcurge aceasta procedura, se poate solicita la registrul comertului o copie a dosarului si se poate formula o opozitie. Spatiul de la parter este in proprietatea unei persoane care are dreptul si libertatea sa dispuna de proprietatea sa dupa bunul plac ( inclusiv sa il inchirieze unui magazin), atata timp cat respecta prevederile legale. Inchirierea spatiului nu ii poate fi interzisa, insa desfasurarea de activitati comerciale este conditionata de acordul vecinilor. Atentie, daca refuzul vecinilor este nejustificat, chiriasul are posibilitatea sa solicite in instanta pronuntarea unei hotarari care sa suplineasca acordul acestora. Va recomand sa incercati solutionarea amiabila, pe calea unei comunicari eficiente pentru ambele parti.