avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 173 soluții astăzi

Conferință avocatnet.ro: Avalanșă de modificări în Codul muncii - analize și detalieri. Tot ce trebuie să știe angajatorii pentru conformare la noua legislație. Rezervă loc și participă → 

Forum Activitate Cristina Boros

Activitate Cristina Boros

Desi exista intr-adevar angajatori de rea credinta, eu inca sper ca mai sunt exceptia de la regula si inca ma minunez cum reusim sa cream cele mai urate si mai negre scenarii de fiecare data cand nu intelegem ceva.
Punctual:
1. In ultimii ani, datorita modificarilor legislative constante, a introducerii revisal-ului si a discutiilor legate de eliminarea completa a cartilor de munca si substituirea acestora cu aceasta aplicatie, intr-adevar cartile de munca au fost greu de gasit, au fost tiparite in numar mic si in general ai nevoie de noroc sau informatii sa stii cand sa mergi sa cumperi
2. Cartea de munca costa 6 lei, cost care trebuie sa fie suportat de dumneavoastra pentru ca este si va ramane din momentul achizitiei si pana la inchiderea pentru pensie/sau eliminarea lor completa, a dumneavoastra si nu a angajatorului. Din aceasta sursa firma nu are nimic de castigat.
3. Contributiile se platesc sau nu, indiferent de existenta cartii de munca
4. Avand in vedere dubla/tripla evidenta a parcursului dumneavoastra profesional, cel putin din punct de vedere al inspectoratului teritorial de munca (1. contract de munca + modificari inregistrate in forma tiparita, 2. contract de munca + modificari inregistrate electronic - revisal; 3, carte de munca) este imposibil sa nu va fie recunoscuta vechimea, atat din punct de vedere al indemnizatiei de ingrijire a copilului cat si din punct de vedere al tuturor celorlalte drepturi de care dumneavoastra puteti sa beneficiati in calitate de angajat
Acum, in speranta ca v-am raspuns la intrebari, variantele pe care le-ati auzit sunt fantasmagorice si sper ca macar pe viitor o sa incercati sa va informati din surse mai bine informate, de exemplu institutia statului care se ocupa cu astfel de probleme... inspectoratul teritorial de munca.
Răspuns la discuția Admitere avocat definitiv 2009
Confuza de anuntul citit pe site-ul unbr si dupa un weekend in care am bombanit aceasta institutie, am dat si eu telefon la ei azi dimineata. Adica la UNBR. Cu greata sincer, pentru ca ultima data cand cautam varianta corecta de examen (admitere/definitivat) mi-au spus ca va fi un alt examen pentru ca cele existente sunt "pentru ai nostrii"... #-o Adica ai lor.
Asa ca, mi-am luat inima in dinti, am sunat si am intrebat daca voi fi respinsa la inscriere deoarece sunt consilier juridic definitiv prin efectul legii de organizare a profesiei de consilier juridic, iar nu prin examen scris asa cum imi cer dansii. Raspunsul lor a fost: pai ideea e sa fiti definitivi in profesia dumneavoastra, iar daca e prin efectul legii atunci e ok.
La alte barouri nu am incercat sa intreb, sincer am sperat sa aud de la sursa de origine si dupa ce m-am bucurat azi dimineata, ma surprinde ce vad acum pe forum...
A mai sunat cineva pe undeva? :)
Răspuns la discuția Sã mai și râdem
Un tip care dorea sa isi vânda masina , isi scrie pe o hartie numarul de telefon si il lipeste pe geamul din spate al masinii.
In timp ce era in trafic, primeste un telefon:
-Alo ,da! Cine este??
-Aici e politia, suntem in spatele dvs. Opriti pe dreapta pentru ca nu aveti voie sa vorbiti la telefon la volan!
Răspuns la discuția jurist spital
Te poate angaja, iar in caz de litigiu, avand in vedere ca regula generala este ca sunteti subordonati ASP-urilor, te pot ajuta juristii de acolo.
Pentru contractele sub 10000 de euro proccedura utilizata este cea a achizitiei directe. Suma de 10000 euro este per cod CPV fara TVA. Daca sunt 20 de coduri CPV, pentru fiecare bugetul din cadrul planului de achizitii fiind sub 10000 euro pe an, se pot incheia 20 de contracte. Nu exista o reglementare care sa limiteze numarul de contracte pe care o institutie le poate incheia cu o anumita societate, atata vreme cat se respecta prevederile de mai sus.
Daca dorinta dumneavoastra este de a reglementa aceste proceduri in cadrul institutiei in care lucrati va anuntam ca in anul 2006 Comisia Europeana a publicat o Comunicare interpretativa, un ghid cu sugestii si recomandari de comportament in aceste proceduri mai ales datorita gradului mare de susceptabilitate la tratamente preferentiale de genul celor descrise de dumneavoastra.
Răspuns la discuția colega incompetenta
De asemenea, fiind asistenta medicala ati putea sa depuneti o sesizare despre acest caz si Ordinului Asistentilor Medicali de care apartineti, in paralel cu sesizarile mentionate de colega mea.
Răspuns la discuția intrebare
Fiind vorba de un contract de prestari servicii poate sa se incadreze. Bineinteles initial trebuie estimata valoarea viitorului contract, stabiliti daca depaseste 10000 euro fara TVA, vedeti care ar fi procedura etc. Un astfel de contract poate fi incheiat si cu o firma de curierat de exemplu..
Nu am posibilitatea momentan de a ma conecta la sistem, insa din cate stiu exista posibilitatea de a acorda un calificativ oricarui ofertant care a participat la procedura initiata de dumneavoastra. Ar putea fi o optiune pentru viitor. Conform regulilor la scaderea sub un anumit procentaj al calificativelor ofertantului ii va fi sistata posibilitatea de a mai participa la licitatii electronice temporar sau definitiv.
In functie de institutia la care sunteti angajata, sunteti functionar public sau personal contractual, etc, exista in legea salarizarii un spor la salar care se aplica pentru activitatile extra functiei de baza care sunt intocmite de catre un angajat in baza unei dispozitii date de catre superiorul ierarhic. In cazul in care aceasta operatiune din diverse motive nu poate fi intocmita o alta varianta ar fi cea a orelor suplimentare, presupunand ca in afara functiei de baza inseamna si in afara orelor de program. Pentru un raspuns concret ar fi necesare totusi date mai concrete.
Răspuns la discuția jurist spital
Hotărâre nr. 578/2008
din 28/05/2008


privind stabilirea cuantumului primei de stabilitate pentru personalul din sistemul sanitar, precum şi a modului de acordare a acesteia


Publicat in MOF nr. 440 - 12/06/2008



Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 440 din 12/06/2008


Actul a intrat in vigoare la data de 12 iunie 2008

Tematici

Salarizare
Sănătate




În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată, şi al art. 412 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 115/2004 privind salarizarea şi alte drepturi ale personalului contractual din unităţile sanitare publice din sectorul sanitar, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 125/2005, cu modificările şi completările ulterioare,


Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.


Art. 1. - Pentru asigurarea stabilităţii în activitate, personalul din sistemul sanitar beneficiază în trimestrele II şi IV ale fiecărui an calendaristic de câte o primă de stabilitate, al cărei cuantum se stabileşte corespunzător lunii în care se face plata primei de stabilitate şi care este egal cu:
a) nivelul minim al salariului de bază corespunzător funcţiei, gradului sau treptei profesionale, pentru personalul contractual al cărui salariu de bază este prevăzut între limite;
b) nivelul salariului de bază corespunzător funcţiei, pentru personalul contractual cu un singur nivel al salariului de bază;
c) nivelul minim al salariului de bază corespunzător funcţiei ocupate, pentru persoanele care ocupă funcţii de conducere prevăzute în anexele nr. VI-IX la Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 115/2004 privind salarizarea şi alte drepturi ale personalului contractual din unităţile sanitare publice din sectorul sanitar, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 125/2005, cu modificările şi completările ulterioare.
Art. 2. - Personalul din sistemul sanitar care a beneficiat de prima de stabilitate şi ale cărui raporturi de muncă încetează, din motive imputabile acestuia, în cursul anului calendaristic pentru care s-a acordat prima de stabilitate are obligaţia de a restitui cota-parte necuvenită calculată proporţional cu perioada nelucrată până la sfârşitul anului calendaristic pentru care a fost acordată prima de stabilitate.
Art. 3. - (1) Personalul încadrat în baza unui contract individual de muncă cu timp parţial, având norma de bază la o altă unitate sanitară, beneficiază de prima de stabilitate de la unitatea unde are norma de bază.
(2) Medicii care desfăşoară activitate exclusiv în regim de gardă, în baza unui contract individual de muncă cu timp parţial, nu beneficiază de prima de stabilitate.
Art. 4. - Beneficiază integral de prima de stabilitate:
a) personalul care desfăşoară activitate în baza unui contract individual de muncă pe durată determinată;
b) personalul care desfăşoară activitate în baza unui contract individual de muncă pe perioadă determinată prin cumul cu pensia;
c) persoanele angajate în cursul anului calendaristic pentru care se acordă prima de stabilitate, persoanele care au fost în concediu pentru creşterea copilului în vârstă de până la 2 ani sau, în cazul copilului cu handicap, până la împlinirea vârstei de 3 ani, persoanele care au avut contractul individual de muncă suspendat, dar care au revenit în unitate şi desfăşoară activitate în cursul lunii din anul calendaristic în care se acordă prima de stabilitate;
d) cadrele didactice care desfăşoară activitate integrată în baza unui contract individual de muncă;
e) persoanele care se află în concediu de maternitate sau în concediu pentru incapacitate temporară de muncă.
Art. 5. - Nu beneficiază de prima de stabilitate:
a) persoanele care au contractul individual de muncă suspendat, în condiţiile legii, şi nu desfăşoară activitate în unitate în cursul lunii din anul calendaristic în care se acordă prima de stabilitate;
b) persoanele care au beneficiat de concediu de maternitate şi în continuare beneficiază de concediu pentru creşterea copilului în vârstă de până la 2 ani sau, în cazul copilului cu handicap, până la împlinirea vârstei de 3 ani şi care nu desfăşoară activitate în unitate în luna din anul calendaristic în care se acordă prima de stabilitate.
Art. 6. - Pe data intrării în vigoare a prezentei hotărâri se abrogă Hotărârea Guvernului nr. 670/2007 privind stabilirea primei de stabilitate pentru personalul contractual din unităţile sanitare, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 448 din 2 iulie 2007.