1. Conform art.70 (1) si (2) din Legea 196/2018 veniturile si cheltuielile din exploatarea partii comune se afiseaza semestrial la avizier.
Conform art. 28 (1) din aceeasi lege aveti dreptul de a solicita in scris Presedintelui asociatiei copii dupa orice document al asociatiei de proprietari platind contravaloarea multiplicarii. Termenul pentru raspuns este de 10 zile de la depunerea cererii conform art 57 lit. e).
2. Conform art.35 lit. e) din aceeasi lege usa ghenei de gunoi este parte comuna din condominiul asociatiei.
Depuneti reclamatie scrisa catre presedinte privind necesitatea repararii sau inlocuirii usii, acesta avand obligatia de a raspunde in scris reclamatiei dumneavoastra in termen de 10 zile conform art 57 lit. e).
In aceasta perioada presedintele convoaca comitetul asociatiei care are obligatia rezolvarii reclamatiei dumneavoastra conform art.55 lit. f) si informeaza administratorul asociatiei pentru a prezenta oferte conform art.67 (1) din aceeasi lege.
Fondurile provenite din inchirierea spatiilor comune pot fi folosite pentru reparatia sau inlocuirea usii.
In caz de nerezolvare va puteti adresa in scris Compartimentului din cadrul Primariei dumneavoastra care raspunde de Asociatiile de proprietari.
adrian-adm.
Utilizator 7din 7 utilizatori consideră acest răspuns util
Daca contractul este pe numele dumneavostra si ratele sunt platite tot de dumneavostra :
1.Depuneti reclamatie la Politie ca telefonul (marca, serie, nr.IMEI -se pot obtine de unde s-a cumparat telefonul ) a fost dat cu imprumut fara acte pentru folosinta la vecinii dumneavoastra pentru o perioada determinata si ca refuza sa il innapoieze. In reclamatie treceti perioada de imprumut de la cumparare pana la 15 zile inainte de data reclamatiei si specificati in reclamatie ce dupa acesta data finala nu exista consimtamantul dumneavostra pentru detinerea si folosirea telefonului de catre vecin (nume, prenume, adresa). Atasati la reclamatie contractul, extrasul ratelor platite de dumneavoastra si extrasul de convorbiri telefonice care va dovedi ca numerele de telefon din extras le apartin vecinilor.
La reclamatie sa va dea numar de inregistrare. Politia va repartiza reclamatia dumneavostra unui agent din sectia respectiva.
Mergeti des la Politie (este interesul dumneavostra) si verificati starea dosarului dumneavoastra. Daca se incearca prelungirea investigatiei cu tot felul de motive care nu au legatura cu reclamatia dumneavoastra), transmiteti agentului care are dosarul ca depuneti plangere pentru tergiversare a dosarului la Parchetul Militar de care apartine Sectia de politie respectiva (nu depuneti plangerea ptr tergiversare la Politie).
Informativ :
FURT - Infracțiune care constă în însușirea pe nedrept a unui lucru mobil din posesiunea sau deținerea unei persoane, fără consimțământul acesteia.
Daca indicatiile mele nu sunt corecte rog sa fiu corectat.
adrian-adm.
Utilizator 3din 5 utilizatori consideră acest răspuns util
In primul rand verificati daca apometrul dumneavoastra este legal din punct de vedere al verificarii metrologice (afirmati ca sunteti mutat de 3 ani dar apometrul are o vechime de 12 ani - in medie verificarea metrologica are valabilitate pentru o perioada de max. 7 ani). Este posibil ca apometrul sa fie expirat din punct de vedere al verificarii metrologice si atunci sunteti in culpa.
Asociatia nu va poate obliga la montarea apometrului cu citire radio dar aveti obligatia verificarii metrogice a apometrului existent la data expirarii.
Este indicat sa verificati daca apometrul existent este in termenul legal (daca nu este trebuie verificat) si sa informati in scris asociatia ulterior verificarii prezentand si o copie a buletinului de verificare metrologica pentru a nu plati in continuare acesti 7 mc sau sa va montati apometrul cu citire prin radio daca sunteti pro schimbare asa cum afirmati (firma care a montat apometrele va poate realiza contra cost orice conexiune la conducta comuna de alimentare cu apa rece a asociatiei).
Daca sunteti in legalitate cu toate (dumneavoastra stiti cel mai bine), decizia asociatiei de a plati in plus fata de consumul declarat lunar cei 7 mc este un abuz, in caz contrar nu aveti castig de cauza in instanta.
Ptr dl Adam Grecu
La avizier se afiseaza fondul de rulment cat si alte fonduri constituite la nivelul asociatiei in suma totala (nu se afiseaza individual pe persoana).
Fondul de rulment/apartament poate fi diferit in cadrul unei asociatii in functie de anumiti factori (apartament debransat de la alimentarea cu energie termica si apa calda, debransat de la alimentarea cu apa rece, etc).
Monica 2323 a adresat intrebarea de ce are asociatia ii restituie fondul de rulment decat pe 2 ani, dorind de fapt fondul de rulment integral.
Solutia oferita de mine a fost sa ceara o copie a fisei individuale cu fondul de rulment ( daca are neclaritati sau indoieli asupra valorii reale a fondului). Asociatia are obligatia de a pastra timp de minim 10 ani registrele de contabilitate, registrele cu fondul de rulment, de reparatii si documentele contabile care stau la baza inregistrarii in contabilitate (unele documente 5 ani, altele 10 ani).
Cu stima ....
Fiecare asociatie are obligatia de a avea registru pentru evidenta fondului de rulment in care se afla suma existenta la zi pentru fiecare apartament. Solicitati in scris presedintelui asociatiei sa va comunice valoarea fondului dumneavoastra de rulment (eventual si a altor fonduri - de reparatii, etc) constituite la nivelul asociatiei la data vanzarii apartamentului. Solicitati copie xerox dupa fisa dumneavoastra reprezentand fondul de rulment si eventual alte fonduri (veti plati contravaloarea xeroxarii).
La data vanzarii apartamentului (necesara la notar) asociatia are obligatia de a emite adeverinta cu data pana la care sunt platite contributiile la cheltuielile asociatiei (intretinerea) precum si valoarea tuturor fondurilor inregistrate in evidenta asociatiei la data vanzarii apartamentului pentru apartamentul dumneavoastra.
Ulterior vanzarii apartamentului (nu intotdeauna data vanzarii corespunde cu data eliberarii apartamentului) cereti in scris asociatiei scoaterea dumneavoastra din cartea de imobil si recuperarea tuturor fondurilor aflate in evidenta asociatiei pentru apartamentul dumneavoastra (daca nu au fost transferate catre noul proprietar prin actul de vanzare-cumparare).
adrian-adm.
Utilizator 1din 2 utilizatori consideră acest răspuns util
Tot s-a spus este adevarat dar implica timp, nervi, bani, etc.
Fiind proprietatea dumneavoastra si, daca toate contractele de utilitati (apa, energie electrica, gaze, cablu) sunt pe numele dumneavoastra, va propun sa sistati temporar timp de 1- 3 luni aceste contracte. Cu siguranta va avea efect.
adrian-adm.
Utilizator 1din 1 utilizatori consideră acest răspuns util
1. Cerere scrisa catre Pres. asociatiei prin care reclamati numarul incorect de persoane, in termen de 10 zile de la afisarea listelor de plata, solicitand si motivul pentru care sunteti 5 persoane alocate la contributie (intocmita in 2 ex, presedintele semneaza pe ex.2 de primire cu nume, prenume si data).
2.Daca refuza, trimiteti sesizarea prin scrisoare recomandata cu confirmare de primire catre asociatie indicand adresa Pres. asociatiei.
3.Legea 196/2018 art.28. Proprietarii din condominiu au dreptul să fie informaţi în legătură cu toate aspectele ce privesc activitatea asociaţiei, să solicite în scris şi să primească copii după orice document al acesteia. Proprietarii care solicită copii după documentele asociaţiei de proprietari vor suporta costul de multiplicare a acestora. Cereti lunar copii ale documentelor pentru care se calculeaza contributia in functie de numarul de persoane si modul de impartire a acestor sume : lumina pe casa scarii, gunoiul, etc-art.75 si urmatoarele din aceeasi lege va informeaza care sunt acestea.
Ptr. contravaloarea copiilor documentelor care le platiti, administratorul trebuie sa prezinte bon fiscal.
Tracasati-l 2-4 luni cu aceste cereri si va renunta de buna voie.
5. Daca nu cedeaza, reclamatie scrisa la Primaria orasului unde locuiti, cu prezentarea anexata a tuturor documentelor ce le aveti si sustin legalitatea pentru 2 persoane la intretinere.
6. Atentie- incepand cu 2023 trebuie sa aveti contract de inchiriere, proprietarul are obligatia de a declara inchirierea apartamentului (plateste impozite)
adrian-adm.
Utilizator 3din 8 utilizatori consideră acest răspuns util
Legea 196/2018 Art. 28.
(1) Proprietarii din condominiu au dreptul să fie informaţi în legătură cu toate aspectele ce privesc activitatea asociaţiei, să solicite în scris şi să primească copii după orice document al acesteia. Proprietarii care solicită copii după documentele asociaţiei de proprietari vor suporta costul de multiplicare a acestora.
(3) Proprietarii din condominii au dreptul să primească explicaţii cu privire la calculul cotei de contribuţie la cheltuielile asociaţiei de proprietari şi, după caz, să o conteste în scris în termen de 10 zile de la afişarea listei de plată. Preşedintele asociaţiei de proprietari este obligat să răspundă, în scris, la contestaţie în termen de 10 zile de la primirea acesteia.
Pentru avea dovada ca a raspuns la petitia dumneavoastra si ca a raspuns in termenul legal, Presedintele asociatiei a trimis raspunsul prin corespondenta cu confirmare de primire (Legea 196/2018 nu impune forma de comunicare prin care se trimite raspunsul la petitie).
Aveti obligatia de a plati costurile de multiplicare ale tuturor documentelor solicitate (trebuie sa fie emis bon fiscal pentru copiile xerox) cat si a taxei pentru corespondenta cu confirmare de primire (posta emite factura).
ORDONANȚĂ DE URGENȚĂ nr. 130 din 29 septembrie 2022
Art.10 pct.b alin(7) Prin excepție de la prevederile alin (5), în cazul în care asociațiile de proprietari demonstrează că instalarea unor astfel de repartitoare de costuri nu ar fi rentabilă în conformitate cu metodologia prevăzută la alin. (6), pot fi avute în vedere metode alternative rentabile pentru măsurarea consumului de energie termică.
Daca sunteti singurul solicitant in cadrul asociatiei in conditiile in care sunt mai multi bransati la alimentare cu agent termic si acestia nu doresc repartitoare este o problema.
La aceasta data (noiembrie 2022) nu se mai poate interveni la sistemul de alimentare cu energie termica al asociatiei care este incarcat si furnizeaza caldura celorlalti locatari.
Verificati la o firma care monteaza repartitoare cat costa repartitoarele si montarea acestora, cum se face citirea lor si cat costa citirea fiecarui repartitor, programul folosit, montare pompe in subsolul blocului pentru echilibrare hidraulica, etc. pentru a verifica daca investitia merita sau nu merita.
Va pot spune cu toata sinceritatea ca am folosit in trecut aceste repartitoare care ulterior si-au dovedit ineficacitatea si din aceasta cauza s-a si renuntat la ele.
Indiferent de optiunea dumneavoastra, persoanele care decid in cadrul asociatiei sunt presedintele si comitetul asociatiei, nu este administratorul.
adrian-adm.
Utilizator 1din 1 utilizatori consideră acest răspuns util
Depuneti la Asociatie o cerere prin care solicitati intocmirea unui proces verbal de constatare a deteriorarilor produse de inundatie. Comisia este in principiu formata din presedinte, administrator, un alt vecin si alti 2 martori (prieteni, colegi) care sa semneze procesul verbal . Aceasta va cuprinde detalii ale locului unde sunt produse deteriorarile (ex: in dormitor in partea superioara a peretului comun cu bucataria si tavanul comun cu apartamentul nr.....locuit de catre dl. X peretele este umed, degradat si a inceput sa se decojeasca pe o portiune de 2 mp, iar tavanul este umed si degradat pe o portiune de 3mp,etc).
Specificati obligatoriu in procesul verbal ca inundatia nu provine de la instalatia de alimentare cu apa rece sau calda a blocului. Efectuati fotografii care pot demonstra locul inundatiei, deteriorarile produse.
Procesul verbal nu poate confirma ca inundatia este produsa de dl. X dar prin detalierea locului (tavan comun cu vecinul de deasupra, in partea superioara a peretelui, etc) acestea arata locul producerii inundatiei. Daca vecinul de deasupra refuza accesul in apartament, in procesul verbal adaugati si vecinii de deasupra cu pereti comuni cu cel care a provocat inundatia care sa confirme ca ei nu au probleme cu instalatia de apa rece sau calda din apartamentul lor.
Succes!