avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 216 soluții astăzi
Forum Activitate mihaicalinescu

Activitate mihaicalinescu

Concret...in preambul-ul dispozitie prin care s-a dispus incetarea raporturilor de serviciu... ce scrie? Daca dvs. considerati ca dispozitia a fost data, cu incalcarea prevederilor legale, atunci, parerea mea e sa lasati procesul sa mearga in continuare.
dborsanu a scris:

Salariul minim de 600 ron la care faceti referire nu se aplica si la bugetari, ci doar in privat.

H.G. 1051/2008
" ART. 2
Începând cu data de 1 ianuarie 2009, salariul de bază minim brut pe ţară garantat în plată se stabileşte la 600 lei lunar, pentru un program complet de lucru de 170 de ore în medie pe lună în anul 2009, reprezentând 3,529 lei/oră.
ART. 3
În luna iunie 2009, Guvernul, împreună cu partenerii sociali, va analiza valoarea realizată a câştigului salarial mediu brut lunar corespunzător primelor 4 luni. În situaţia în care se constată abateri mai mari de 5% între câştigul salarial mediu brut lunar pe economie realizat faţă de cel prognozat pe întregul an, Guvernul va modifica prin hotărâre salariul de bază minim brut pe ţară garantat în plată, de la 1 iulie 2009, astfel încât ponderea acestuia în câştigul salarial mediu brut lunar să fie 33%.
ART. 4
Pentru personalul din sectorul bugetar, nivelul salariului de bază, potrivit încadrării, nu poate fi inferior nivelului salariului de bază minim brut pe ţară garantat în plată prevăzut la art. 1 şi 2."
imi cer scuze, dar, cred ca va inselati....se aplica si la bugetari. :)
Răspuns la discuția mutare functionar public
Da, intradevar, functionarul public poate refuza mutarea , daca se afla in condtiile specificate de dvs, care sunt aplicabile si in cazul detasarii.Insa, parerea mea este ca alin. (6) al art 91 din legea 188/1999, se refera la situatiile in care fct public poate refuza mutarera definitiva sau temporara in cadrul altui compartiment al autoritatii publice, din alta localitate.:)
hmmm, parerea mea este ca ar trebui sa va uitati in contractul individual de munca. Acolo, trebuie sa se specifice in mod clar, locul de munca.
" ART. 17
(2) Persoana selectată în vederea angajării ori salariatul, după caz, va fi informată cu privire la cel puţin următoarele elemente:
a) identitatea părţilor;
b) locul de muncă sau, în lipsa unui loc de muncă fix, posibilitatea ca salariatul să muncească în diverse locuri;
c) sediul sau, după caz, domiciliul angajatorului;
d) funcţia/ocupaţia conform specificaţiei Clasificării ocupaţiilor din România sau altor acte normative şi atribuţiile postului;
e) riscurile specifice postului;
f) data de la care contractul urmează să îşi producă efectele;
g) în cazul unui contract de muncă pe durată determinată sau al unui contract de muncă temporară, durata acestora;
h) durata concediului de odihnă la care salariatul are dreptul;
i) condiţiile de acordare a preavizului de către părţile contractante şi durata acestuia;
j) salariul pe bază, alte elemente constitutive ale veniturilor salariale, precum şi periodicitatea plăţii salariului la care salariatul are dreptul;
k) durata normală a muncii, exprimată în ore/zi şi ore/săptămână;
l) indicarea contractului colectiv de muncă ce reglementează condiţiile de muncă ale salariatului;
m) durata perioadei de probă.
(3) Elementele din informarea prevăzută la alin. (2) trebuie să se regăsească şi în conţinutul contractului individual de muncă."
In situatia in care dvs. lucrati "pe doua plantatii", s-ar putea incheia cu angajatorul, o clauza de mobilitate, conform legeii 52/2003 :
"ART. 20
(1) În afara clauzelor esenţiale prevăzute la art. 17, între părţi pot fi negociate şi cuprinse în contractul individual de muncă şi alte clauze specifice.
(2) Sunt considerate clauze specifice, fără ca enumerarea să fie limitativă:
a) clauza cu privire la formarea profesională;
b) clauza de neconcurenţă;
c) clauza de mobilitate;
d) clauza de confidenţialitate."
"ART. 25
Prin clauza de mobilitate părţile în contractul individual de muncă stabilesc că, în considerarea specificului muncii, executarea obligaţiilor de serviciu de către salariat nu se realizează într-un loc stabil de muncă. În acest caz salariatul beneficiază de prestaţii suplimentare în bani sau în natură."
Daca domnul nu intelege.... puteti face o actiune in instanta, dar eu va sfatuiesc, daca ajungeti pana acolo, sa va luati un avocat bun. :)
Totusi, parerea mea, incercati sa rezolvati aceasta situatie neplacuta, pe cale amiabila.
Răspuns la discuția suspendare raport de servici
parerea mea este ca e o situatie de incompatibilitate clara. Dvs. nu va inceteaza raportul de serviciu, ci doar vi se suspenda. Conform legii nr. 161/2003 :
"ART. 94
(1) Calitatea de funcţionar public este incompatibilă cu orice altă funcţie publică decât cea în care a fost numit, precum şi cu funcţiile de demnitate publică.
(2) Funcţionarii publici nu pot deţine alte funcţii şi nu pot desfăşura alte activităţi, remunerate sau neremunerate, după cum urmează:
a) în cadrul autorităţilor sau instituţiilor publice;
b) în cadrul cabinetului demnitarului, cu excepţia cazului în care funcţionarul public este suspendat din funcţia publică, în condiţiile legii, pe durata numirii sale;
c) în cadrul regiilor autonome, societăţilor comerciale ori în alte unităţi cu scop lucrativ, din sectorul public sau privat, în cadrul unei asociaţii familiale sau ca persoană fizică autorizată;
d) în calitate de membru al unui grup de interes economic."
Dupa cum puteti observa si dvs., puteti presta alte activitati, in cazul in care a intervenit suspendarea, doar in situatia prevazuta la lit. b.:)
Conform H.G. 1051/2008, salariul minim brut pe tara garantat in plata, este de 600 lei.... dvs. v-ati referit la net, sau la brut, cand ati speficicat suma de 586 lei?
" la o primarie de comuna, in cazul in care exista 2 functionari publici, unul angajat ca agent fiscal la taxe si impozite si altul ca si casier, cui ii revine responsabilitatea de a merge la contribuabili prin comuna si a incasa taxele si impozitele?"
Nici unuia, intrucat, incasarile si platile se efectueaza la casieria institutiei. De altfel, este ilegal ca o persoana sa aiba asupra sa valori, fara sa fie insotita, etc. :)
Răspuns la discuția H.C.L. se poate anula?
Legea nr.554/2004- legea conteciosului administrativ, prevede ca :
"ART. 1
(6) Autoritatea publică emitentă a unui act administrativ unilateral nelegal poate să solicite instanţei anularea acestuia, în situaţia în care actul nu mai poate fi revocat întrucât a intrat în circuitul civil şi a produs efecte juridice. În cazul admiterii acţiunii, instanţa se pronunţă, dacă a fost sesizată prin cererea de chemare în judecată, şi asupra validităţii actelor juridice încheiate în baza actului administrativ nelegal, precum şi asupra efectelor juridice produse de acestea. Acţiunea poate fi introdusă în termen de un an de la data emiterii actului."
Pe de alta parte, art. 1 alin. (1) din legea sus-amintita, prevede ca:
"(1) Orice persoană care se consideră vătămată într-un drept al său ori într-un interes legitim, de către o autoritate publică, printr-un act administrativ sau prin nesoluţionarea în termenul legal a unei cereri, se poate adresa instanţei de contencios administrativ competente, pentru anularea actului, recunoaşterea dreptului pretins sau a interesului legitim şi repararea pagubei ce i-a fost cauzată. Interesul legitim poate fi atât privat, cât şi public. "
In concluzie, se poate adresa instantei de contecios administrativ, atat primarul, cat si Consiliul local, in masura in care se incadreaza in prevederile de mai sus. :)
Răspuns la discuția anulare concurs? fraudare?
ART. 98, din legea nr.188/1999 - statutul functionarului public
"(1) Raportul de serviciu încetează de drept:
e) ca urmare a constatării nulităţii absolute a actului administrativ de numire în funcţia publică, de la data la care nulitatea a fost constatată prin hotărâre judecătorească definitivă şi irevocabilă;"
Puteti ataca in instanta de contencios decizia de numire in functia publica, dar, eu cred ca va bateti cu morile de vant... in conditiile in care spuneti ca persoana respectiva, este sustinuta de simpatizanti marcanti ai unor partide...
Răspuns la discuția transfer functionar la cerere
Legea nr.188/1999- statutul functionarilor publici "ART. 90
(1) Transferul poate avea loc după cum urmează:
a) în interesul serviciului;
b) la cererea funcţionarului public.
(2) Transferul se poate face într-o funcţie publică pentru care sunt îndeplinite condiţiile specifice prevăzute în fişa postului.
(3) Transferul în interesul serviciului se poate face numai cu acordul scris al funcţionarului public transferat. În cazul transferului în interesul serviciului în altă localitate, funcţionarul public transferat are dreptul la o indemnizaţie egală cu salariul net calculat la nivelul salariului din luna anterioară celei în care se transferă, la acoperirea tuturor cheltuielilor de transport şi la un concediu plătit de 5 zile. Plata acestor drepturi se suportă de autoritatea sau instituţia publică la care se face transferul, în termen de cel mult 15 zile de la data aprobării transferului.
(4) Transferul în interesul serviciului se face într-o funcţie publică de aceeaşi categorie, clasă şi grad profesional cu funcţia publică deţinută de funcţionarul public sau într-o funcţie publică de nivel inferior.
(5) Transferul la cerere se face într-o funcţie publică de aceeaşi categorie, clasă şi grad profesional sau într-o funcţie publică de nivel inferior, în urma aprobării cererii de transfer a funcţionarului public de către conducătorul autorităţii sau instituţiei publice la care se solicită transferul. În acest caz, transferul poate avea loc numai între autorităţi sau instituţii publice din administraţia publică centrală, între autorităţi administrative autonome ori, după caz, între autorităţi sau instituţii publice din administraţia publică locală.
(6) În cazul funcţionarilor publici de conducere transferul se poate realiza pe funcţii publice de conducere ale căror atribuţii sunt similare cu atribuţiile funcţiei publice de pe care se efectuează transferul, cu respectarea prevederilor alin. (2), (4) şi (5).
(7) Autorităţile sau instituţiile publice au obligaţia de a asigura publicitatea funcţiilor publice vacante care pot fi ocupate prin transfer la cerere. În situaţia în care doi sau mai mulţi funcţionari publici solicită ocuparea unei funcţii publice vacante prin transfer la cerere, selecţia se face pe bază de interviu."
In consecinta, pentru realizarea transferului la cerere, ca modalitate de modificare a raporturilor de serviciu, este necesara doar aprobarea cererii de transfer formulata de dvs., de conducatorul autoritatii sau institutiei publice la care urmeaza a se realiza transferul. Odata ce cererea de transfer a dvs, a fost aprobata, autoritatea publica la care urmeaza a se realiza transferul, va emite o adresa catre autoritatea sau institutia publica de la care doriti sa va transferati, fiindca, asa cum scrie si mai sus " transferul la cerere, se realizeaza numai intre autoritati si institutii publice", in adresa respectiva, indicandu-se si data de la care se doreste a se realiza acest transfer..Conducatorul autoritatii sau institutiei publice de la care doriti sa plecati, este obligat sa emita decizia de aprobare a transferului, in urma adresei primite. Mare atentie, insa, cu aceste trasferuri, pentru ca eu am patit-o pe pielea mea.... pana cand am ramas fara job, si cu cartea de munca..." in aer".