In luna dec 2011 am reevaluat cladirea si s-a obtinut o valoare mai mica fata de reevaluarea din dec 2009 ( unde s-a obtinut o valoare mai mare). as dori sa ma ajutati si pe mine cu inregistrarile contabile care trebuiesc facute. In ct 105 am diferenta plus din 2009 si inteleg ca acum trebuie sa scada cu cea obtinuta ulterior in 2011, dar as dori sa inchid si amortizarea si nu-mi dau seama ce valori sa trec in 212.
Multumesc
Am primit contractul de novatie de la leasing si apare valoare 0 la suma pe care ar trebui sa o incaseze cedentul de la cesionar. Deci sa inteleg ca cedentul nu trebuie sa emita nici o factura catre cesionar?
Ma puteti ajuta va rog si cu monografia pentru contabilitatea cesionarului? Preia lesingul doar la valoarea ramasa de achitat cu calcularea amortizarii aferente acesteia? Durata va fi pe 5 ani sau se va calcula in continuare la durata ramasa?
multumesc
Multumesc de raspuns.
Pana aici sunt lamurita, dar am mai auzit anumite pareri cu privire la recuperarea avansului si aratelor achitate pana la momentul cesiunii si de aceea as dori sa stiu daca se emite factura cu aceste valori catre persoana care preia contractul.
In cazul in care o persoana fizica individuala are incheiate 2 contracte de inchiriere, si pe langa acestea are si un PFA tot pe numele lui,cu Cod CAEN de consultanta, trebuie sa plateasca pentru toate veniturile cumulate contributia la pensii si la sanatate ( pt ca impozitul de 16% il plateste) sau doar pentru PFA?
Si as dori sa mai stiu daca un asociat unic la o societate poate avea incheiat cu societatea respectiva ( a lui adica) un contract de prestari servicii - adica contract intre PFA-ul lui si societatea la care este asociat si administrator prin statut.
Sper ca m-am facut inteleasa.
Am o masina in leasing din 2008. Luna aceasta s-a hotarat cesionarea contractului catre o alta firma. Firma de leasing ne-a aprobat cererea si acum trebuie facute inregistrarile contabile. As dori sa ma ajutati cu inregistrarile care trebuiesc facute de catre cedent pentru inchidere contract leasing. Valoare masina 33213 lei, amortizare facuta pe 5 ani/ 553 lei amortizare pe luna, si doar 41 luni amortizate. Eu am asa:
2133 = 33213 lei
2813 = 22696 lei val amortizata( cuprinde si luna in curs)
167 = 11516 lei ( sold in balanta)
6583 = 10517 lei val ramasa de amortizat ( este ch deductibila sau nedeductibila)
Trebuie sa emit catre firma noua factura cu valoarea avansului si a ratelor achitate pana in prezent? Daca da, atunci colectez si TVA?
Buna ziua,
O societate comerciala are de incasat pentru prestari servicii, de la o institutie publica o suma de peste limita stabilita de lege,( 5000 lei) in numerar. Institutia respectiva vrea factura pentru fiecare delegat in parte, factura fiind facuta pe aceeasi institutie pentru toate persoanele. Intrebarea mea este daca societatea comerciala poate incasa in numerar intr-o singura zi de la aceeasi institutie publica, peste limita stabilita de lege? Se aplica acelasi regim ca si platile si incasarile de la persoane juridice? Se aplica OG 15/1996 art.5 alin.2 lit.c sau institutiile publice au alte plafoane de plati in numerar?
Buna seara,
Va rog sa ma lamuriti si pe mine cu priviere la cine anume plateste contributiile unui PFA in cazul in care are incheiat un contract cu o persoana juridica.
Societatea noastra are incheiate 2 ctr.cu 2 PFA-uri. Acestea emit facturi in fiecare luna pentru serviciile prestate cu societatea noastra, deci PFA -urile tin contabilitatea in partida simpla. Pana in acest moment nu s-a retinut la sursa nici o contributie, Pfa-urile platindu-si singure impozitele catre stat, dar avand in vedere ca singurele venituri pe care le au sunt cele din contractele cu societatea noastra nu stiu daca sunt venituri dependente sau independente. Mentionez de asemenea ca nu se stipuleaza in contracte ca ar trebui sa presteze servicii doar cu societatea noastra, ei fiind liberi sa incheie contracte si cu alte persoane juridice.
Deci eu sunt nelamurita daca ei trebuie sa-si plateasca in continuare impozitele ca si pana acuma sau trebuie retinute la sursa( de catre societatea cu care au contractul).
Multumesc
As dori sa ma lamuriti si pe mine intr-o problema. Firma la care lucrez a luat fiinta in Ian. 2008, fiind divizata dintr-un mare contribuabil. Ea la randul ei e mare contribuabil, dar in urma bilantului depus pt. 2008 nu mai indeplineste criteriul cifrei de afaceri pt. a fi mare contribuabil. Cei de la directia de adm. a marilor contribuabili din Bucuresti mi-au spus ca daca nu va mai indeplini acest criteriu ( in baza bilantului de pe 2008) va fi trecut automat la directia din raza municipiului unde are sediul social. Acest lucru nu s-a intamplat, imi puteti spunde daca dansii au omis sa-mi mai spuna ceva? Mai era vreun alt criteriu de indeplinit?
Societatea noastra a avut pierdere fiscala la data de 31.12.2008.
In Trim I si Trim II 2009 a inregistrat pierdere. Dupa depunerea decl.101 pentru 2008 avem impozit pe profit de recuperat, intrebarea mea este daca avem de recuperat mai suntem obligati sa platim impozit minim pentru Trim II?
Buna ziua,
Suntem pensine turistica si primim ca si forma de plata tichete de vacanta de la turisti. Intrebarea mea este cum se inregistreaza in contabilitate.
Eu stiu ca acele tichete se deconteaza de catre unitatea emitenta dar in mometul primirii lor de la clienti cum intra in registrul de casa...? Ca si avans si apoi se stinge cu decontul facut?