Situatii cu 400 de proiecte ale aceleiasi autoritati contractante nu stiu, dar printr-un exemplu concret cu in jur de 200 de proiecte am trecut. Sumele au fost cumulate la nivel de autoritate contractanta si s-au aplicat procedurile de achizitie publica asa cum am descris mai sus.
Recomand o analiza atenta a art. 23 din OUG 34/2006.
In opinia mea, bugetul autoritatiii contractante nu poate fi decat unic, sursa de finantare e diferita, produsele sunt identice, nu doar similare de unde reiese necesitatea cumulului valorilor estimate si aplicarea unei singure proceduri alese prin raportare la valoarea totala.
In primul rand, imi cer scuze daca am ofensat fara voie pe cineva.
In al doilea rand, mergand pe scenariul introducerii la CNSC si comunicarii catre AC a contestatiei in termen, obligatiile AC sunt urmatoarele:
- in termen de o zi lucratoare de la primirea contestatiei - comunicarea introducerii contestatiei la CNSC insotita de o copie a acesteia catre toti operatorii economici participanti la procedura (art. 271 alin. 2 din OUG 34/2006);
- in termen de 3 zile lucratoare de la expirarea termenului legal de depunere a contestatiilor - transmiterea catre CNSC a punctului de vedere asupra contestatiei insotit de orice alte documente considerate edificatoare si de o copie a dosarului achizitiei publice (s.n. in stadiul existent la momentul respectiv) (art. 274 alin. 1 din OUG 34/2006);
- in termen de 3 zile lucratoare de la expirarea termenului legal de depunere a contestatiilor - transmiterea catre contestator/contestatori a punctului de vedere asupra contestatiei (art. 274 alin. 1 din OUG 34/2006).
Astept pareri contrare bazate pe texte de lege sau exemple de jurisprudenta.
Eu unul o consider intemeiata (s.n. solicitarea operatorului economic) . Cred ca documentatia dvs. nu tine cont de un aspect esential. Nici nu ar trebui sa acceptati oferte care contin consumabile produse de altcineva decat de producatorul aparatului fiindca acest lucru duce la pierderea garantiei acordate produsului (s.n. a se citi conditiile de garantie si service). In schimb pentru aparate iesite din perioada de garantie o asemenea conditie poate fi considerata restrictiva dar poate fi introdusa o alta - raspunderea furnizorului de consumabile daca se constata ca aparatul iesit din garantie s-a defectat din cauza consumabilului necorespunzator calitativ.
Nu pot sa fiu de acord cu punctul de vedere exprimat mai sus. Mai intai trebuie verificata introducerea in termen a contestatiei. In functie de rezultatul acestei verificari, decurg obligatii legale diferite pentru autoritatea contractanta.
Mai mult, daca ar fi sa mergem pe scenariul propus de utilizatorul care a raspuns mai sus, punctul de vedere al AC trebui transmis conform prevederilor legale in acelasi termen si catre CNSC si catre contestatar. Ar fi chiar haios sa nu se comunice contestatorului decat dupa judecarea contestatiei de catre CNSC.
In primul rand trebuie sa verificati daca contestatia a fost depusa in termenul legal. In functie de rezultatul acestei verificari obligatiile legale difera.
Utilizatorul care a raspuns inaintea mea a pornit de la premisa ca acest termen a fost respectat.
Cred ca ar trebui sa solicitati clarificari de la operatorul economic in cauza si, in functie de raspunsul sau, sa decideti daca oferta este admisibila sau necomforma. Mare atentie la respectarea prevederilor art. 78-80 din HG 925/2006 atunci cand evaluati raspunsul la solicitarea de clarificari.
Daca sunteti beneficiar privat (operator economic) regulile de achizitie sunt impuse prin anexa la contractul de finantare si difera de la un program operational la altul. Punctul de pornire este sa cititi cu atentie acea anexa si sa reveniti cu informatii suplimentare despre finantare daca mai aveti inca nelamuriri pentru a putea da un raspuns in cunostinta de cauza.
Le puteti descarca gratuit de pe site-ul SEAP dupa ce va autentificati.
In martie 2009 publicarea valorii estimate era facultativa in suportul tehnic oferit de SEAP. Putem vorbi de o favorizare a unui ofertant in situatia in care un altul a solicitat autoritatii contractante punerea la dispozitie a valorii estimate si/sau a notei justificative privind determinarea valorii estimate si aceasta a refuzat. Dosarul achizitiei publice este un document de interes public si nu se poate refuza accesul la aceste informatii.
De altfel, pornind de la garantia de participare solicitata se poate determina o valoare estimata maximala chiar si in cazul unui refuz al autoritatii contractante.