Am intalnit urmatoarea situatie: la luna decembrie am primit 2 facturi de la un furnizor ( fc1 si fc2). Le-am inregistrat si am declarat si dedus Tva aferent. Abia astazi, 30.01.2013, am fost informata ca furnizorul a anulat una dintre facturile catre noi (fc1), si ca fapt a refolosit nr de fc fc1 pentru a emite o alta factura catre un alt client de-al sau.
Cum procedez in aceasta situatie? Pentru ca daca anulez din contabilitate fc1 pe decembrie, voi avea diferente la TVA intre ce am platit + declarat si realitate. (Practic fc 1 care a fost emisa catre noi nu exista decat la noi in contabilitate..)
Va rog sa ma ajutati cu un raspuns pentru urmatoarea nelamurire:
Un SRL trebuie sa factureze servicii catre o Ambasada din Romania. Tara catre a carei ambasada se doreste facturarea este membra UE.
Acuma, SRL-ul nu este inregistrat in Registrul Operatorilor Intracomunitari, (si nu stiu sigur, dar cred ca) ambasada nu are personalitate juridica.
Care sunt implicatiile fiscale? Cum facturez aceste servicii?
Am primit de la o persoana juridica romana o factura ( reprezentand contravaloarea unui transport extern de persoane - zbor cu avionul dus-intors) intocmita in euro, emisa catre o alta persoana juridica romana. Plata acestei facturi a fost facuta dintr-un cont de euro.
Cum inregistrez aceasta factura in contabilitate? in euro, sau in lei la cursul BNR din data facturii?
Ce articol din legislatie trateaza acest aspect?
Dar daca exista un acord scris intre firma-client si angajatii sai, prin care aceasta sa foloseasca bonurile de masa ale angajatilor pentru a achita mancarea comandata pe firma, se poate proceda cum a spus initial Dna Iulia53? ( adica la sfirsitul lunii sa facem borderou cu aceste tichete si sa le trimitem firmei spre decontare, mai putin comisionul. Si factura sa o facem normal ca pentru orice client? )
Va rog sa ma ajutati cu un raspuns pentru urmatoarea nelamurire:
O firma presteaza servicii de catering, iar clientul doreste sa plateasca factura in bonuri de masa.
Intrebarile mele sunt:
1) Care sunt implicatiile fiscale?
2) Cum trebuie facuta factura?
3) Cum inregistrarez in contabilitate?
Numai de pe talonul maşinii poate rezulta faptul că sunt amândoi proprietari în părţi egale?
Nu poate fi legalizat vreun document la notariat, saula poliţie, sau în altă parte?
Da, amândoi au contribuit în părţi egale cu suma necesară achiziţionării autoturismului.
Va rog sa ma ajutati cu un raspuns pentru urmatoarea problema:
A fost cumparat un autoturism pe numele unei persoane fizice.
Insa, se doreste sa fie doi proprietari pentru acest autoturism ( 50% - 50% ). Iar intre acesti proprietari nu exista grad de rudenie.
Pueti sa-mi spuneti care este calea legala de a face acest lucru? ( notar, autoritati..)
Buna dimineata,
Va rog, puteti sa imi spuneti care sunt documente cu regim special pentru 2010? Si care este legea/HG/ OM care regelementeaza acest lucru?
Buna ziua,
Va rog sa ma ajutati cu urmatoarea nelamurire:
O persoana este angajata norma intraga ( 8 h ) la o firma si cu jumatate de norma ( 4h) la o alta. Codul Fiscal permite ca respectivul angajat sa isi aleaga functia de baza la firma la care lucreaza cu jumatate de norma.
Care ar fi urmarile - avantaje/dezavantaje in cazul in care angajatul doreste sa isi aleaga functia de baza la locul de munca unde lucreaza jumatate de norma?
Va multumesc,
O zi buna!